Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk eksamen VGS 2010


Anbefalte innlegg

Jeg skrev at det var usikkert om det var ironi i og med at han skrev et eller annet sted at han var dødsens alvorlig. Fett liv det.

Men fikk også med meg humoren, sammenligne Norges største menn med en karakter i en bok? Humor var det hele feilen.

 

Men de kan vel ikke stryke folk bare fordi de ikke forsto det? Brukte jo også en del retorikk her som jeg mistenker at andre også gjorde, så det må jo trekke litt opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter nå med litt småangst etter eksamen. Jeg hadde levert besvarelsen min 14.21, men vi har jo egentlig bare 5 timer fra kl 9. Vi fikk tid å se gjennom + 10 min ekstra grunnet forsinkelser. Er vel ikke noe tidsfrist for å ha levert besvarelsen, håper jeg? :/

 

Skulle man forresten levere del 1 og 2 i samme dokument?

Lenke til kommentar

føler jeg kan remsen utenav nå :p

alt skal leveres i et dokument, dokumentet skal navngis "fagkode - kandidatnummer - dato".

eneste unntak er om oppgavedelene er i forskjellige programmer som f.eks matten.

 

så tydelig merke i topptekst med fagnavn,fagkode,kandidatnummer,studieretning,dato,sidetall,totalt antall sider med minimum 10px font og maks 4linjer.

Lenke til kommentar

føler jeg kan remsen utenav nå :p

alt skal leveres i et dokument, dokumentet skal navngis "fagkode - kandidatnummer - dato".

eneste unntak er om oppgavedelene er i forskjellige programmer som f.eks matten.

 

så tydelig merke i topptekst med fagnavn,fagkode,kandidatnummer,studieretning,dato,sidetall,totalt antall sider med minimum 10px font og maks 4linjer.

 

Fagkode og sidetall hadde jeg glemt :/ Jeg skrev bare "Norsk hovedmål". NÅÅÅ får jeg angst

Endret av Silfsurf
Lenke til kommentar

Fagkode hadde jeg glemt :/ Jeg skrev bare "Norsk hovedmål". NÅÅÅ får jeg angst

sålenge du har med kandidatnummer og dato i selve dokumentet går det greit, da finner de resten.

 

men har du med alt så slipper de lete selv.

Gjør vel ikke noe om jeg glemte å skrive sidetall? :p Vet jo ikke hvor nøye dem er med disse eksamenene.

Lenke til kommentar

Hvis den sammensatte teksten "Generasjon Kane" var gjennomsyret av ironi, har alle jeg vet om som valgte den oppgaven driti seg ut. Sensorveiledningen sier vel på en annen side ingenting om at teksten var ironisk, men at sensorene måtte forvente forskjellige tolkninger eller noe?

 

På del A var det vel ca. 250 ord? Jeg mener at jeg skrev over denne grensen, men håper ikke det har så mye å si.

Endret av Status™
Lenke til kommentar

sidetall skal være med men spørs på sensoren du får, de fleste liker skrive de ut så lese/rette med papiret i hånden.

uten sidetall og om et ark forsvinner i rot/feil på printer etc er det vanskelig se at et ark mangler og i verstefall blir et ark ikke rettet.

 

Det du sa der var litt skumle greier! Uff :'( Er vel 2 sensorer som retter hver stil?

Når offentliggjøres disse karakterene forresten?

Endret av Silfsurf
Lenke til kommentar

På del A var det vel ca. 250 ord? Jeg mener at jeg skrev over denne grensen, men håper ikke det har så mye å si.

 

I følge norsklæreren min kommer ikke sensorene til å trekke deg med mindre du skriver over 300 ord.

 

Alle eksamenskarakteren offentliggjøres så vidt jeg vet klokken 12 den 23. juni, etter fellessensur den 22. juni.

Lenke til kommentar

På del A var det vel ca. 250 ord? Jeg mener at jeg skrev over denne grensen, men håper ikke det har så mye å si.

 

I følge norsklæreren min kommer ikke sensorene til å trekke deg med mindre du skriver over 300 ord.

 

Alle eksamenskarakteren offentliggjøres så vidt jeg vet klokken 12 den 23. juni, etter fellessensur den 22. juni.

 

Sa h*n noe om hvor mye som blir trekt? Tror min besvarelse endte på litt over 300, dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Noen som har erfaring med hvordan sensorer reagerer hvis man har skrevet på noe ekstra med penn på selve prøven?. Skrev ut prøven min, logget ut, og akkurat når jeg leverte så kom jeg på at jeg glemte å skrive på kilder (brukte boken), og fikk ikke lov til å logge inn på brukeren min igjen, men jeg fikk lov til å legge det til med penn. Ble en liten setning på siste side. Tenkte når jeg kom hjem at jeg kanskje bare skulle droppet det, og heller bare latt være å oppgi kilder. De trekker vel kanskje ned for slurv? Håper ikke de er såpass strenge at jeg får tvert stryk.

 

Angrer litt nå, skulle bare levert slik det var. Trist hvis det skal ødelegge hele prøven.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Var jo tydlig bruk av ironi i teksten. Jensen skrev f eks "Kane fikk oss til å rulle tobakk med smidige fingre og til å la røyken sive ut av våre fint formede nesebor” og "Kane plantet i oss en inngrodd mistro til frukt og grønnsaker”.

 

Jansen er som nevnt i oppgaveteksten styreleder i stabæk fotball og da godsnakker man selvfølgelig ikke slik om tobakk og frukt når man har den idrettslige bakgrunnen som han har.

Lenke til kommentar

Den Morgan Kane oppgaven var skummel. For Steen Jensen er en av de største Morgan Kane tilhengerene i Norge, så mye av det han skrev står han nok innefor. Han var på et radio program i forbindelse med relanseringen av Morgan Kane bøkene og man hørte at han var helt i 100 med en gang han snakket om dem. Derimot hvis sensor ikke vet dette, så kan det jo gå skrekkelig galt for mange.

Lenke til kommentar

Jeg har tatt både Norsk Hovedmål og Norsk Sidemål som privatist nå i år.

 

Det jeg derimot ikke viste var at jeg måtte skrive fagskriv på en av eksamenene. Jeg skrev friskriving på begge....

 

Får jeg stryk i hele norsk faget nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...