Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk eksamen VGS 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wikipedia i nedlastet versjon er lov, sant?

det er lov, men skal være på pcn før du møter i lokalet da.

minnepinner etc er strengt forbudt med mindre klarert med eksamensleder.

 

hmm, det kan ikkje stemme. Fekk beskjed av skulen der eg hadde eksamen og ta i bruk minnepen for ekstra lagring av dokument filer vist laptopen din streike under eksamen. Har du ikkje minnepen kan du få låne av lokalet fortalde dei oss.

Lenke til kommentar

Wikipedia i nedlastet versjon er lov, sant?

Hvordan oppgir man i tilfelle kilder?

 

Alle kilder du bruker skal listes opp i en alfabetisk liste til slutt i oppgaven eller som vedlegg ved muntlig fremføringer. Kildelisten regnes som en del av oppgaven.

 

Les denna du http://www.fvgs.info/bibliotek/oppskriftkildeliste.pdf :)

Ettersom jeg brukte norsk wikipedia oppga jeg kilder som linker i den formen de skal være, etter at jeg fant en wikipedialink i et av dokumentene jeg hadde med meg. Linken var http://no.wikipedia.no/"artikkel" tror jeg, så jeg bytta bare ut det med det jeg hadde søkt opp i offline versjonen. Skrev også at jeg var usikker på om linkene var 100% korrekt da jeg bare hadde gjetta meg frem til det, men at de skal være ganske presise.

 

Wikipedia i nedlastet versjon er lov, sant?

det er lov, men skal være på pcn før du møter i lokalet da.

minnepinner etc er strengt forbudt med mindre klarert med eksamensleder.

Vi fikk lov til å ha med så mange minnepenner vi ville uten at noen reagerte på det.

 

Satt på fast plass på skolen, så hadde lagt det inn et par dager i forveien.

Lenke til kommentar

Takk gud! Jeg kommenterte det forfatteren skrev om at Morgan Kane bøkene var "det største litterære mesterverket i etterkrigstiden" eller noe, hvor jeg skrev at han måtte ha vært ironisk, ellers så hadde han lest svært få bøker i løpet av livet sitt. Så, om jeg tolket det feil, skjønner forhåpentligvis sensor at også jeg var ironisk i akkurat den kommentaren :p

 

Det går ikke an å tolke noe feil, folk har sine egne tolkninger om forskjellige ting, så går ikke an å si at en tolkning er mer riktig en en anna tolkning!

Lenke til kommentar

Takk gud! Jeg kommenterte det forfatteren skrev om at Morgan Kane bøkene var "det største litterære mesterverket i etterkrigstiden" eller noe, hvor jeg skrev at han måtte ha vært ironisk, ellers så hadde han lest svært få bøker i løpet av livet sitt. Så, om jeg tolket det feil, skjønner forhåpentligvis sensor at også jeg var ironisk i akkurat den kommentaren :p

 

Det går ikke an å tolke noe feil, folk har sine egne tolkninger om forskjellige ting, så går ikke an å si at en tolkning er mer riktig en en anna tolkning!

 

Det går an å vurdere hvorvidt tolkningen er rimelig eller ikke. Hvis ikke det var tilfelle kunne man tolket ting i hytt og pine uten at sensoren kunne gjort annet enn å gi belønning for alle momentene.

Lenke til kommentar

så lenge man følger "reglene" eller"punktene" som kreves for at det kan kalles en tolking, så det finnes ikke en fasit på en tolkning, men som du sier så kan man ikke bare tolke i hytt og gevær!

 

Hehe joda, er helt sikker på at jeg har brutt reglene for analyse. Tror også sensoren blir provesert av dette:

" Likheten er ei ikke tilstedeværende pga blant annet at begge to utdragene er på to vidt forskjellige målformer, skrevet på to vidt forskjellige sjangre, samt skrevet med 800 års mellomrom. Eneste form for likhetstrekk mellom disse to utdragene er at vikingsønnen liker å komme med spottevitser mens Aldo fra tegneseriestripen kommer med en sarkastisk spøk.

 

Om man tøyer sammenligningen helt ut kan man på en halvhjertelig måte si at begge to sønnene sitter på et fremkostmiddel. Gunnlaug på en hest, Aldo i en bil.

 

"

:D

 

Nei.. Føler at del a ødela det meste for meg...

Lenke til kommentar

Forresten, gratulerer til alle dere som slipper eksamen som følge av streiken

 

Dog så vil bare muntlige eksamener bli kansellert, alle skriflige vil ikke bli berørt..

 

 

Dette ante jeg ikke, mente også at de skriftlige ble kansellert som følge av at det ikke ville bli noen eksamensvakter.

Lenke til kommentar

Forresten, gratulerer til alle dere som slipper eksamen som følge av streiken

 

Dog så vil bare muntlige eksamener bli kansellert, alle skriflige vil ikke bli berørt..

 

 

Dette ante jeg ikke, mente også at de skriftlige ble kansellert som følge av at det ikke ville bli noen eksamensvakter.

 

Er ikke disse vaktene vanligvis pensjonerte oldinger?

 

Edit: Mange av dem, ikke alle seff

Endret av Saond
Lenke til kommentar

så lenge man følger "reglene" eller"punktene" som kreves for at det kan kalles en tolking, så det finnes ikke en fasit på en tolkning, men som du sier så kan man ikke bare tolke i hytt og gevær!

 

Hehe joda, er helt sikker på at jeg har brutt reglene for analyse. Tror også sensoren blir provesert av dette:

" Likheten er ei ikke tilstedeværende pga blant annet at begge to utdragene er på to vidt forskjellige målformer, skrevet på to vidt forskjellige sjangre, samt skrevet med 800 års mellomrom. Eneste form for likhetstrekk mellom disse to utdragene er at vikingsønnen liker å komme med spottevitser mens Aldo fra tegneseriestripen kommer med en sarkastisk spøk.

 

Om man tøyer sammenligningen helt ut kan man på en halvhjertelig måte si at begge to sønnene sitter på et fremkostmiddel. Gunnlaug på en hest, Aldo i en bil.

 

"

:D

 

Nei.. Føler at del a ødela det meste for meg...

 

Hahaha, bra skrivd! Føles sikkert deilig å provosere sensoren, men gir ikke det håpte resultatet :p hehe

Lenke til kommentar

Wikipedia i nedlastet versjon er lov, sant?

det er lov, men skal være på pcn før du møter i lokalet da.

minnepinner etc er strengt forbudt med mindre klarert med eksamensleder.

 

hmm, det kan ikkje stemme. Fekk beskjed av skulen der eg hadde eksamen og ta i bruk minnepen for ekstra lagring av dokument filer vist laptopen din streike under eksamen. Har du ikkje minnepen kan du få låne av lokalet fortalde dei oss.

bleeeeh hadde skrevet lang tekst så kom borti bakspace istedenfor enter så må starte pånytt :(

 

men reglene i forhold til løse medier som f.eks minnepenner og minnekort er litt tvetydige.

på ene siden har de under alle hjelpemiddler tillat lov til og ta med filer.

mens på andre siden er det opptil hvert eksamenssted ta nødvendige tiltak for og forhindre juks.

 

minnekort/minnepenner er små så kan lett legges inni en bok, oppi et penal etc som lånes av en venn/sidemannen.

siden vaktene ofte ikke vet hva det er har jeg selv sett minnepenner forsøkt lånt direkte som viskelær(!!).

derfor har flertallet av eksamenssteder forbydd minnepenner/minnekort som tiltak for og forhindre juks siden det blir sett på som for lett lure de forbi en ukyndig eksamensvakt.

 

en "racer" kan gjerne rekke skrive 2oppgaver på en hel eksamensdag og prøve overlevere ene til en annen kandidat rett før innlevering på minnepenn eller minnekort.

selv mener jeg et tvert forbud, foretrekker heller be om kandidaten sin tillatelse til se på innholdet av minnepennen selv først.

 

nekter kandidaten godta at minnepennen blir undersøkt før bruk eller det blir funnet filer laget/redigert i eksamenstiden ser jeg på det som helt rimelig tiltak mot mulig juks inndra den aktuelle minnepennen til kandidaten har levert sin besvarelse, så levere den ut igjen når kandidaten forlater lokalet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...