Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk eksamen VGS 2010


Anbefalte innlegg

VG3... Uff, viste jeg kom til å gjøre det dårlig på norsk eksamen. Har fryktet norsk sensorene siden jeg begynte på VG. Har aldri fått en 3 i norsk... Aldri... Alltid vært en 5er elev. Men valgte oppgave 1, og fikk ...3. Nice!

 

Glemte å skrive "brukte ingen kilder" (utenom vedleggene).. Trakk nok ned. Men alikevel,dumt at det skal være sånt. Kildene er jo vedleggene. Vet mange får mye dårligere på eksamen enn vanlig, men damn.

Endret av Luna91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i samme båt, Luna91. Aldri hatt 3 i norsk før. Er ikke sikker på om jeg skal hente klageskjema på skolen eller ikke. Skader ikke. Skal vel noe til å få 2.

 

Hmm.. Jeg er mektig irritert. Har ikke lyst på den 3ern på vitnemålet. Vet jeg er mye bedre. Men jeg tør ikke å klage. Kan godt hende jeg ikke så ironien i den teksten eller noe, likte ikke helt oppgaven. Og som sagt, siden kilder er "matter of life or death" ... og jeg skrev ingenting.. Så trakk sikkert det. Idiotisk,men jaja.. Nothing I can do about it now.

Endret av Luna91
Lenke til kommentar

Fikk selv 4 i begge de skriftlige norskfagene til standpunkt og fikk 3 og 5 på henholdsvis bokmål og nynorsk på eksamen. Ganske skuffet over bokmålen, men antar at det er ironien jeg ikke skrev noe om som trakk ned, men det mente jeg ikke fikk noen betydning pga. at det ikke var en analyseoppgave, men en oppgave der vi skulle sammenligne synet på menn!

Endret av Flaav
Lenke til kommentar

Kan godt hende jeg ikke så ironien i den teksten eller noe, likte ikke helt oppgaven.

 

Neppe, jeg fikk 6 uten å engang ha nevnt ordet "ironi".

 

Ja, trodde ikke det var helt det. Hehe, men men. Har gjort noe annet feil da.

 

Å ikke skrive kilder trakk vel en karakter? ( i selv om det bare var vedleggene)

Endret av Luna91
Lenke til kommentar

Det ligger på SkoleArena under karakterer her.

 

 

 

Jeg ser det er flere som tror mangel på kilder man ha trukket ned, og det har dere sikkert helt rett i. Jeg gjorde det VELDIG nøye, og forklarte både ditt og datt for å sikre meg. Var ærlig tatt redd for at det skulle bli så mye at sensor ville irritere seg over det, men det viktigste er jo at man får det med.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Å notere eksamensvedleggene som kilder er jo bare håpløst siden det er det oppgavene skal bygge på. Blir jo bare tåpelig for sensorer å lese de samme kildene på over 100 eksamener...

 

Enig i det. Er ikke vant til å skrive kilder på sånt. Læreren har alltid sagt vis det bare var vedleggene, så trengte man ikke. Jaja, ikke vet jeg. Leverte inn sånn to minutter før tiden gikk ut, og var ganske stresset. Heh

 

Var veldig flink å skrive kilder på de andre eksamene da. Heldigvis.

Endret av Luna91
Lenke til kommentar

Kan godt hende jeg ikke så ironien i den teksten eller noe, likte ikke helt oppgaven.

 

Neppe, jeg fikk 6 uten å engang ha nevnt ordet "ironi".

 

Min kontaktlærer sa at hun hadde hørt en kollega, som var sensor, snakke om at å skrive om ironien var viktig. Ikke bare i analyseoppgaven men også i sammenligningen. Så tror nok du har vært ganske heldig med sensoren din, i tillegg til å ha skrevet en ellers glimrende tekst selvfølgelig - så gratulerer med resultatet ;)

Lenke til kommentar

VG3... Uff, viste jeg kom til å gjøre det dårlig på norsk eksamen. Har fryktet norsk sensorene siden jeg begynte på VG. Har aldri fått en 3 i norsk... Aldri... Alltid vært en 5er elev. Men valgte oppgave 1, og fikk ...3. Nice!

 

 

Sikker på at ikke faglæreren din holder et uanstendig lavt nivå?

Lenke til kommentar

Fikk også en 3-er på norskeksamen, det dårligste noensinne. Men så forvekslet jeg Morgan Kane med forfatteren (jeg har ærlig talt aldri hørt om Morgan Kane før). Jeg tror denne gjennomgående forvekslingen har irritert sensor en del.. Også glemte jeg tittel i hysteriet. Alt dette på siste norskeksamen jeg har, sukk. Må smake litt på tanken om å klage, dersom det er håp for en 4-er.. Tja.

 

EDIT: Forresten så har jeg alltid ligget rundt 5 tidligere, noe som forsterket sjokkeffekten. =)

Endret av Mennesket
Lenke til kommentar

noen som vet når vi får svar om vi klager? og skal vi sende nytt vitnemål(og evt. hvordan få det til? skolen vil jo være stengt) til samordnaopptak eller avgjørelsen på klagen? og hva er fristen til å gjøre det?

Endret av atxo
Lenke til kommentar

[quote name='Flaav' date='23. juni 2010 - 21:24' timestamp='1277321081' post='15848704'

Min kontaktlærer sa at hun hadde hørt en kollega, som var sensor, snakke om at å skrive om ironien var viktig. Ikke bare i analyseoppgaven men også i sammenligningen. Så tror nok du har vært ganske heldig med sensoren din, i tillegg til å ha skrevet en ellers glimrende tekst selvfølgelig - så gratulerer med resultatet ;)

 

Eventuelt er det langt ifra selvsagt at ironi var en (viktig) del av den teksten. Som tidligere nevnt i tråden har jeg snakket med flere som "skal" ha peiling, som mente at dette ikke var tilfellet. For alt vi vet kan denne kollegaen til din kontaktlærer være en del av et mindretall av sensorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...