Gå til innhold

Liker du et innlegg? Si det med en pluss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er strålende fornøyd over at det ble postbasert "karma" og ikke på selve brukeren. Vet ikke hvordan det hadde gått med ett såpass stort og veletablert forum, men Reputation / Karma på brukerprofiler ender ofte opp med at det blir poengkrangling, folk gidder ikke hjelpe om de ikke får plusspoeng og sånne ting.

 

 

 

 

Hadde vært fint om poster med høy score blir enklere sett. Ett filter (som kan toggles kjapt, uten at man trenger å rote i kontrollpaneler om man bare skal sjekke en lang tråd) som bare viser innlegg med x antall pluss er en funksjon jeg gjerne ville ha hatt (mulig den er her). Men det som virker enda bedre når man scroller, er om postene med x% mer + får en liten fargeendring / ett annet grafisk virkemiddel som gjør at de blir enkelt sett om man scroller og blar seg igjennom en lengre tråd.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kunne tenkt meg muligheten til å sortere svarene i en tråd basert på poeng, slik det gjøres på enkelte supportforum, hvor det høyest poengterte svaret (ofte det beste og mest utfyllende) vises øverst (etter trådstarters innlegg).

 

Tror dette bare blir rot og urettferdig, noen kan jo ha fått masse poeng fra venner og slikt å da automatisk får svarerett blir for ille.

Lenke til kommentar

Omdømme i profilen blir allerede vist, og etter det jeg ser blir plussene registrert. Ta en titt på TWFAs profil f.eks. :)

 

Syns dette er en særs hendig funksjon. :)

 

Enig at det er ein hendig funksjon. Håper det ikkje blir slik at folk spam etter dei har hjulpet eller når dei kjem med løsning på problemet for ein bruker på forumet.

 

"Sån gi meg +poeng får at eg hjalp deg"

 

Kanskje det burde komme ein regel mot spamming av gi meg +poeng? Slik at det er opp heilt opp til brukeren og gi poeng uten press fra andre brukere?

Lenke til kommentar

Sikkert meningen det. På den måten får man se hvor mange plusser hver enkel bruker har.

Og nettopp derfor er denne idèen noe som er dømt til å mislykkes. Fjern bruker fra stykket, gå kun på posts. Var det ikke du selv som argumenterte med at dette ble implementert for å hindre at gode innlegg forsvant "i strømmen" ? Hva er da poenget med at det skal føres statestikk opp mot spesifikk bruker ?

Lenke til kommentar

Tror dette bare blir rot og urettferdig, noen kan jo ha fått masse poeng fra venner og slikt å da automatisk får svarerett blir for ille.

Jeg tenker det kan være greit å ha muligheten. Om funksjonen fungerer og brukes optimalt - og det er jo det forumledelsen vil jobbe mot - så kan dette bli nyttig. Og selv om et "dårlig" innlegg får mange "vennestemmer", så kommer gjerne de nyttige svarene høyere opp likevel, i alle fall om tråden er lang.

 

Jeg ser for øvrig ikke for meg at "vennestemmer" kommer til å bli et stort problem, i alle fall ikke i de forumdelene jeg er mest aktiv på.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Sikkert meningen det. På den måten får man se hvor mange plusser hver enkel bruker har.

Og nettopp derfor er denne idèen noe som er dømt til å mislykkes. Fjern bruker fra stykket, gå kun på posts. Var det ikke du selv som argumenterte med at dette ble implementert for å hindre at gode innlegg forsvant "i strømmen" ? Hva er da poenget med at det skal føres statestikk opp mot spesifikk bruker ?

Jeg? Jeg var vel en av de få som var litt kritisk til hele systemet da den forrige tråden om saken kom opp, så du har nok gått etter feil mann. Dessuten handlet det forrige innlegget mitt om hvordan jeg trodde systemet skulle være, ikke hvordan jeg håpte.

Lenke til kommentar

Og nettopp derfor er denne idèen noe som er dømt til å mislykkes. Fjern bruker fra stykket, gå kun på posts. Var det ikke du selv som argumenterte med at dette ble implementert for å hindre at gode innlegg forsvant "i strømmen" ? Hva er da poenget med at det skal føres statestikk opp mot spesifikk bruker ?

Det er jo en liten gulrot til brukerne da. Alle synes vel det er hyggelig med en påskjønnelse, og kanskje dette kan oppmuntre til at flere skriver bedre innlegg...?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Dette er nå oversatt.

Men hvorfor bruke engelske ord?

 

"Denne posten er skjult fordi posten har fått et lavere antall poeng enn det din visningsterskel er satt til å vise."?

 

Det korrekte ville vært "Dette innlegget er skjult fordi innlegget har fått et lavere antall poeng enn det din visningsterskel er satt til å vise.",

 

Ei heller noe som heter "visningsterskel".

 

Anbefaler å bytte til "Dette innlegget er skjult fordi innlegget har fått et lavere antall poeng enn det din terskel for visning av innlegg er satt til å vise.".

 

Klinger bedre i mine ører.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...