Gå til innhold

Liker du et innlegg? Si det med en pluss


Anbefalte innlegg

Markere innlegg jeg er enig i. Morsomme poster.

 

Derimot ser jeg aldri på antall plusser på en profil som noe "kvalitetsstempel". Vet enkelte plusser hverandre i telletråder og for alt mulig rart. Ser jo og når et svar fra SeaLion som han har brukt lang tid på og er velskrevet får 4-5 plusser, og et random morsomt bilde på nettet får 20+ plusser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel. Du beviser mitt poeng. Det er ikke brukendes til en dritt.

 

Ikke får du fortalt verden at du er enig i innlegget (siden man ikke kan vite hvem som plusser vet man at noen er enige, men ikke hvem) og dette er den største svakheten da noen idioter plusser alt mulig møl. (Se i fotballdelen)

 

Man kan ikke bruke det som bevis for kvalitet, da alt mulig møl blir plusset.

 

Man kan ikke søke på disse plussene på en fornuftig måte.

 

Man kan ikke sortere innlegg etter plusser.

 

Man kan ikke noenting med disse plussene, bortsett fra å gi de anonymt til et innlegg man synest er allright av en eller annen grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pluss systemet kan bare bosses nå med en gang.

 

For å bruke ordene til en god D.no venn "Folk trykker nok uten å tenke seg om og det er derfor jeg håper forumet snart fjerner denne bortkastede funksjonen. Altfor mange "morsomheter" og forsøk på å ta person blir belønnet med plusser..."

 

Og det er eg helt enig i, ett innlegg som kun omhandler drittslenging om en annen bruker kan ende opp med 40-50 plusser KUN fordi de brukerene som plusser ikke har noe til overs for brukeren som blir targeted.

 

Tåpelig funksjon, tryll bort.

Lenke til kommentar

Du er ikke veldig reflektert i saken, det skal du ha. Ser du absolutt ingen gode sider med dette? Eller er det slik at én negativ ting betyr at alt må skrotes?

 

Bumper denne:

En ting jeg kunne ønsket var en bedre filtreringsmulighet. I bildetråder o.l. der jeg ikke er interessert i en sammenhengende diskusjon kan det være greit å bruke filtrering for å kun se det brukerne har plusset masse.

Derimot gjør det nå at jeg bare for side opp og side ned med "innlegg under visningsterskel"..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, eg ser faktisk det. Men det som muligesn kan karakteriseres som positivt med funksjonen blir fort og greit overskygget av de mindre gode sidene.

 

Og det er ikke slik at ÈN negativ ting betyr at alt må skrotes nei, men når den negative siden er såpass stor og plagsom for enkelte brukere så hadde det vært på sin plass å bare fjernet hele systemet enn å la "utvalgte" brukere få lide nesten under hver eneste post de kommer med.

Og dette er min ærlige og oppriktige mening, men det som er poenget er at flere og flere deler mitt synspunkt og derfor burde du se at kritikken har sterke bein å stå på.

 

Eg forstår det slik at du aldri har opplevd noe av det eg snakker om og kanskje du i tillegg er en pluss samler siden det virker som du beskytter systemet med nebb og klør, så da er det vel på sin plass med din egen kommentar?

 

Du er ikke veldig reflektert i saken, det skal du ha.
Lenke til kommentar

Eg forstår det slik at du aldri har opplevd noe av det eg snakker om og kanskje du i tillegg er en pluss samler siden det virker som du beskytter systemet med nebb og klør, så da er det vel på sin plass med din egen kommentar?

Jeg har opplevd det du snakker om, og er enig. Men alene synes jeg ikke det er nok til å skrote systemet. Jeg synes selv noen ganger det er synd om en useriøs kommentar i helse-delen får 20 plusser, mens en seriøs kommentar som hjelper trådstarter får 1-2 plusser. Men det synes tydeligvis ikke flertallet, og systemet er lagt opp uten retningslinjer slik at man plusser det man føler for.

 

Jeg er forøvrig ingen pluss-samler. Da hadde jeg nok hengt mer i off-topic delene av forumet, der man får pluss for veldig lite, og ofte veldig mange (pga flere som leser emnene der kontra der jeg skriver mest).

 

Jeg beskytter heller ikke systemet med nebb og klør. Jeg var faktisk kritisk før det ble innført, og om du leser første side i denne tråden har jeg et innlegg der som sier greit hvordan jeg bruker plussene mine. Jeg er ikke udelt positiv, men i enkelte kategorier og tråder føler jeg det har bidratt bra.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Sikkert nevnt tidligere, men det hadde vært veldig greit om hvert innlegg som blir plusset har en knapp i tillegg som viser hvilke medlemmer som har plusset innlegget. Da ser man fort om det er "de vanlige" brukerne som plusser i hytt og pine og i tillegg så vil kanskje andelen av de som plusser for alt roe seg litt ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...