Gå til innhold

Metal Gear Solid - Tråden


Wutwut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje litt sent å skrive om det spillet nå, men har prøvd spillet "Metal Gear Rising" der du styrer Raiden med Sverd, og må si at det var drit kult. Likte at det spilte rock musikk når du kuttet opp noe i slow motion eller når du slå ned en metal gear og gjorde noe stort. Dermed spiller musikken normalt når det ikke skjer noe særlig, syk rå spill følelse iallfall :D

 

Og ved tanke på de glisene og utrykkene cyborg samurai folka gir er bare festelig. Så anbefales iallfall å prøve, sykt rått :D

Endret av ZeroX3
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Folkens, jeg megbømper den her, regner med at det går greit siden det faktisk er MGS-tråden :)

 

Neste for meg nå blir å komme meg

gjennom hele Metal Gear Solid-serien, tenkte å begynne med eneren og spille gjennom i releasefølge. MGS 1, 2, 3, Peace Walker, 4, Ground Zeroes, Phantom Pain.

 

Noe mer jeg burde spille? Acid? Metal Gear 1 og 2? Portable Ops? Annen rekkefølge?

Lenke til kommentar

Acid er gøy, men ikke en del av historien. Du kan gjerne spille det, men gjør det for gameplayets del. MG1&2 er ikke nødvendig, flesteparten har nok ikke spilt dem, men de blir referert til i de andre spillene, særlig MGS og MGS2. Du kan kanskje se over plottet derfra, eventuelt se Gametrailers utmerkede retrospective fra de to spillene (første 20 minuttene av denne).

 

Ellers anbefaler jeg å spille i utgivelsesrekkefølge, selv om jeg tror ikke det gjør så mye å bytte om på Peace Walker og MGS4.

 

Portable Ops er ikke en del av historien lenger, og er underlegne Peace Walker uansett.

Lenke til kommentar

Anbefaler absolutt å spille kronologisk fra MGS1 til 4. Historien i MGS3 finner riktignok sted før MGS1, men gameplay-messig er MGS3 en så stor utvikling fra eneren at det vil føles feil å spille MGS3 først.

 

Spilte gjennom hele serien på nytt selv for noen måneder siden. Jeg mener at å gjøre det er en av de beste spillopplevelsene det går an å få.

Lenke til kommentar

Ja, jeg landet på at MGS3 er det beste i serien da jeg spilte gjennom alle på nytt. Elsker 60-tallsfølelsen og synes det er kult at teknologien er såpass primitiv. Selve stealth-delen blir mye bedre når man ikke har radaren som viser deg hvor alle soldatene er og deres synsfelt på ca. 5 meter (går utfra at genmodifiseringen førte til ekstrem nærsynthet). Historien er også mye bedre enn i 2 og 4, der den begynner å forlange at du skal svelge litt for mye tullball etter min smak.

Lenke til kommentar

Historien i MGS3 ramler litt sammen med Shagohoden, jeg skjønner enda ikke hva som var så skummelt med den. Ellers var EVA megaslitsom til tider.

 

Men nå er ikke jeg helfrelst MGS-fan. Har spilt gjennom alle spillene selvsagt, og gleder meg til det neste, men spillene er til tider så barnslige og unødvendig kompliserte at de ødelegger for seg selv.

Lenke til kommentar

 

BTW MGS3 ble helt fantastisk når den ble relansert med den 3rd person stilen.

 

Helt enig, Elsker virkelig MGS1 og 2 med den kameravinkelen som de har, men MGS3 ble det Metal Gear spillet som jeg likte minst på grunn av kameravinkel som gjorde at det var vanskelig å holde oversikt. Har aldri spilt den andre versjonen som kom til PS2, men MGS3 i HD versjonene er KONGE. Første gangen jeg fikk teste selv å klikke mellom kameravinklene i MGS3 HD så følte jeg meg plutselig nyforelsket i det spillet.

 

 

Vil foresten nevne at siden Resident Evil Remake fra 2002 får kjærlighet fra Capcom så håper jeg i fremtiden at Konami igjen vil samarbeide med Nintendo og Silicon Knights og få Twin Snakes ut til flere platformer enn bare til nintendo.

 

Ønsker at spillet skal være en "revised" edition som har både muligheten til å velge 2004 versjon cutscenes som er over the top med de ekstra bullettime scenene eller en nyere versjon av cutscenes som er basert direkte på det originale spillet uten noen brå endringer.

I tillegg til at du kan velge mellom å bruke den nyinspilte 2004 versjonen eller en remastered lydspor av det originale til PC/PS1 fra 1998.

 

Utenom det så ønsker jeg den samme fine kjærligheten de ga MGS2 og 3 med å forbedre textures, HUD, 16/9, 1080p+

 

Hadde enda vært stilig om du kunne låse opp originalen etter å ha rundet spillet og at det også var baset på PC versjonen og var noe skarpere og gjerne brukte de remastrede lydsporet.

 

Så tidligere på en 1080p remastring av Resident Evil Remake bare som en drøm så vil nu ikke utelate noe.

Lenke til kommentar

Det som var så skummelt med Shagohoden var vel at den kunne fyre atomstridshoder veldig lange avstander og at den kunne flyttes rimelig enkelt slik at den ikke var et statisk mål. Mulig jeg tar feil nå, er mange mange år siden jeg spilte gjennom det sist.

 

Ja, den kunne skyte langt fordi den hadde en rakettmotor som lot den kjøre bortover før den avfyrte en rakett. Kjøper ikke helt at det har så innmari mye å si for rekkevidden. Dessuten hadde jo "alle" tilgang på interkontinentale raketter på den tida.

 

Har egentlig aldri skjønt hvorfor Metal Gear-ene er så skumle. Jeg synes egentlig at det er skumlere at skurkene har atomvåpen enn at de har en tanks på to bein til å avfyre dem med. Det blir bare irriterende dumt og gjør at hele plottet faller sammen, når grunnen til at skurkene må stoppes er at de har en tobeinstanks, ikke at de har atomvåpen.

 

Problemet Kojima beskriver tingene i spillene som langt farligere enn de er. "En ikke-statisk atomrampe, oh snap! Det kommer til å endre krigens gang for alltid, det er jo supermegafarlig!".

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Det er vel alltid snakk om prototyper av Metal Gear`er. Tenk om Russland/Sovjet bygget tusenvis av Shagohods. Det hadde USA slitt med å stoppe disse.

 

Men selvsagt er det satt på spissen. Kojima er stor fan av alt som har med store roboter å gjøre (Shogan, Transformers?) Han har hentet mye inspirasjon fra gamle tegneserier fra Japan som har med dette å gjøre.

Action og sniking fikk han fra Hollywood (http://www.slashfilm.com/15-films-that-influenced-metal-gear-solid-creator-hideo-kojima/)

Denne kombinasjonen slo godt an vil jeg si :)

Lenke til kommentar

Det som var så skummelt med Shagohoden var vel at den kunne fyre atomstridshoder veldig lange avstander og at den kunne flyttes rimelig enkelt slik at den ikke var et statisk mål. Mulig jeg tar feil nå, er mange mange år siden jeg spilte gjennom det sist.

 

Jo, det er helt riktig. Jeg synes heller ikke dette er tullete, selv om det er nok annet som er det i MGS-universet.

 

Det er helt åpenbart en enorm fordel å ha en bevegelig plattform for å skyte ut atomraketter, da det blir umulig å forutsi hvor raketten kommer fra eller når den kommer. Det er ikke bare å slenge opp en utskytningsrampe her og der da det krever et lite industrikompleks og det er nærmest umulig å bygge uten at det lekker ut, spesielt hvis man skal ha prøveskytninger. Hvis rampene allerede eksisterer vet fienden sannsynligvis om dem allerede og å bombe dem vil være førsteprioritet i enhver krigssituasjon. En bevegelig rampe som kan komme seg frem nesten overalt er derfor uvurderlig, ikke minst hvis den har stealth og ikke vises på radar slik som de senere MG-modellene.

 

Når det er sagt vil jeg nok foretrekke Shagohod-designet fremfor Rex eller Ray, da den virker mye mer stabil og robust.

Lenke til kommentar

Metal Gear Solid er jo utrolig fett, dæven! Kontrollene er gammeldagse men det er jo litt av sjarmen, for ikke å snakke om den fete historien og de gode karakterene. Herlig start!

må nokk ta meg en runde gjennom hd utgavene av alle spilla selv før mgs5 kommer, er en av den beste spillserien noensinne laget i mine øyne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...