Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Ser at det er endel bøker som er obligatorisk litteratur og noe anbefalt litteratur. Av disse bøkene, hvilke vil du anbefale at jeg går til innkjøp til sommeren? Min erfaring er at det som regel er èn til to bøker som går igjen, og resterende blir lite brukt.

 

Hei, hvis du går på BI Trondheim så vil jeg nesten påstå at du ikke trenger noen flere bøker enn "cost management". Det vil bli utlevert ekstreme mengder med ark i forelesningene, faktisk så mye at vår veileder hevdet at vi egentlig ikke trengte noe ekstra litteratur på vår bacheloroppgave utover den boken og alt det materialet vi hadde fått utlevert i forelesningene på høsten. (vi er dog ikke helt enig, men det sier litt om omfanget.)

 

Om de er like ram på å dele ut pensum på ark på de andre skolene vet jeg ikke.

 

Kan også skrive under på det "MaadM" sier. Det er et veldig krevende fag, men også veldig spennende og lærerikt hvis du er interessert i de fagområdene fordypningen tar for seg.

 

Edit:

Kan også nevne at det var flere i klassen som ikke hadde den boka engang og gjorde det bra. Du får så og si hele pensumet utlever.

Endret av Norish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ser at det er endel bøker som er obligatorisk litteratur og noe anbefalt litteratur. Av disse bøkene, hvilke vil du anbefale at jeg går til innkjøp til sommeren? Min erfaring er at det som regel er èn til to bøker som går igjen, og resterende blir lite brukt.

 

Hei, hvis du går på BI Trondheim så vil jeg nesten påstå at du ikke trenger noen flere bøker enn "cost management". Det vil bli utlevert ekstreme mengder med ark i forelesningene, faktisk så mye at vår veileder hevdet at vi egentlig ikke trengte noe ekstra litteratur på vår bacheloroppgave utover den boken og alt det materialet vi hadde fått utlevert i forelesningene på høsten. (vi er dog ikke helt enig, men det sier litt om omfanget.)

 

Om de er like ram på å dele ut pensum på ark på de andre skolene vet jeg ikke.

 

Kan også skrive under på det "MaadM" sier. Det er et veldig krevende fag, men også veldig spennende og lærerikt hvis du er interessert i de fagområdene fordypningen tar for seg.

 

Edit:

Kan også nevne at det var flere i klassen som ikke hadde den boka engang og gjorde det bra. Du får så og si hele pensumet utlever.

 

Okei takk for innspill:)

Er veldig motivert til faget, så får håpe jeg ender opp med en god karakter! :w00t:

Lenke til kommentar

Irriterende at de ikke kan laste opp fasiten til flervalgseksamener med en gang. Alt går så jævlig treigt, kjedelig å måtte vente i ukesvis på en automatisk retting, når jeg kunne brukt fem minutter på å rette den selv.

Sist jeg hadde flervalgseksamen lå fasiten ute på it's learning når jeg kom hjem fra eksamen. Spør gjerne foreleseren din om han gidder å legge den ut. Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Dette svarte jeg.

1A

2C

3D

4C

5B

6A

7D

8B

9D

10A

11A
12B
13D
14B (Riktig svar er A)
15C
16A
17B
18A
19D
20A
21C
22C
23C
24D
25A (Riktig svar er C)

Jeg tror jeg har 23/25 riktig. Nr 14 og 25 er feil. Riktig svar på disse er 14A og 25C.
Flott om noen kan sammenligne.

Burde iallefall holde til en B :p

Endret av Rolf_A
Lenke til kommentar

Det var ingen fasit,men mine svar. Det eneste jeg vet etter å ha dobbeltsjekket med studiekamerater var at 14 og 25 var feil. Det kan under sterk tvil være flere. Derfor lurer jeg på om noen fra BI Nydalen kan være så snill og legge ut fasiten (tilgjengelig på it`s). BI Drammen har ikke denne tilgjengelig enda, sukk.

Endret av Rolf_A
Lenke til kommentar

Har hatt en eksamen til omsensur i 3,5 måneder nå. Noen som har protokoll klar i fingrene sine? Sjekker ut BIs nettsider etter trening om ingen svar her etter trening.

 

EDIT: Fant ingen protokoll eller BIs egne frister for omsensur.

Endret av Toppris
Lenke til kommentar

Hei, jeg har søkt Sivøk og lurer på en ting når det gjelder skolepengene og lånekassen. I følge BI koster 1 året 55800 kr. Når jeg bruker lånekalkulatoren til lånekassen og putter inn 55800 på skolepengene får jeg 47 469,00 både i August og februar. Stemmer dette? Synes det er rart at man får en utbetaling både i august/januar som nesten hver for seg dekker skolepengene. Mener å ha hørt om så mange BI studenter som klager over hvor mye de må jobbe for å dekke skolepengene.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har søkt Sivøk og lurer på en ting når det gjelder skolepengene og lånekassen. I følge BI koster 1 året 55800 kr. Når jeg bruker lånekalkulatoren til lånekassen og putter inn 55800 på skolepengene får jeg 47 469,00 både i August og februar. Stemmer dette? Synes det er rart at man får en utbetaling både i august/januar som nesten hver for seg dekker skolepengene. Mener å ha hørt om så mange BI studenter som klager over hvor mye de må jobbe for å dekke skolepengene.

Det stemmer.

 

47K to ganger i året og 7K per måned fra Lånekassen.

 

Det er dyrt å bo for seg selv, spesielt hvis en har et høyt forbruk (noe jeg mistenker studenter generelt sett har i dag).

Lenke til kommentar

Faen så latterlig enkel matte dere har, hvilket nivå er dette?

 

Antar at dette er Matematikk for Økonomer som ikke stiller noen krav til forkunnskaper tidligere.

 

For en vesentlig del av studentene blir dette et fag en må jobbe mye med når en ikke har hatt særlig matematikk siden vgs og da gjerne i form av P-matte. Ingen grunn til å komme med en nedlatende kommentar som dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...