Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hvordan gikk eksamen i Forbrukeratferd i dag, folkens?

Synes det er vanskelig å si, men jeg følte det gikk litt bedre enn sist gang jeg hadde den.

Hvis jeg skal trekke noe så blir det på 2 b)... Hadde OK kontroll på oppgave 3 og stålkontroll på oppgave 2a)

Virker da lovende det. :)

 

Hvordan gikk det med ti spørsmålene under oppgave 1?

Endret av SilvioBerlusconi
Lenke til kommentar

Hvordan gikk eksamen i Forbrukeratferd i dag, folkens?

 

Jeg synes den egentlig var ganske grei. Det som kan ødelegge er vel at jeg ikke nevnte alt det jeg burde på oppgavene. Får man noe trekk hvis man ikke drar inn alle modellene og teoriene, så lenge de man bruker er relevante og rette?

 

På spørsmålene på oppgave 1 så var det også et par spørsmål som jeg bare ikke kunne komme på svaret på. Håper det jeg svarte der ikke var helt feil.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan gikk eksamen i Forbrukeratferd i dag, folkens?

Synes det er vanskelig å si, men jeg følte det gikk litt bedre enn sist gang jeg hadde den.

Hvis jeg skal trekke noe så blir det på 2 b)... Hadde OK kontroll på oppgave 3 og stålkontroll på oppgave 2a)

 

Virker da lovende det. :)

 

Hvordan gikk det med ti spørsmålene under oppgave 1?

 

Hvordan gikk det med deg da? Det var vel ett jeg ikke svarte på og så var det et par stk jeg svarte litt vagt/usikkert på.

 

Jeg synes den egentlig var ganske grei. Det som kan ødelegge er vel at jeg ikke nevnte alt det jeg burde på oppgavene. Får man noe trekk hvis man ikke drar inn alle modellene og teoriene, så lenge de man bruker er relevante og rette?

 

På spørsmålene på oppgave 1 så var det også et par spørsmål som jeg bare ikke kunne komme på svaret på. Håper det jeg svarte der ikke var helt feil.

Du får trekk hvis du drar inn modeller som ikke er relevante og hvis du mangler modeller/teori som er relevant.
Lenke til kommentar

Da er det snart tid for å velge fordypning på 3.året økad. Jeg heller mot BST 9502 Økonomistyring og investeringsanalyse :

http://web.bi.no/info/kurs2013.nsf/vWebKurslookup/bst+9502

 

Fikk kort presentasjon om faget idag, og det virker veldig krevende, men relevant om man tenker på master. Lurer på om det er noen som har hatt denne fordypningen og kan dele erfaring. Hvordan er pensum, pensumbøker, forelesningene og hvor mye krever det i forhold til tidligere fag, positive/negative erfaringer med faget?

 

Takker for alle innspill

Virkelig ingen?

Lenke til kommentar

Jeg hadde selv den fordypningen, vil nok påstå at om du skal ta master bør du gå for denne.. Samtidig bør du belage deg på et nokså tøft semester, da pensum er stooort.. Faget krever veldig mye mer enn tidligere fag(forelesere sier det er som et master-fag, men dette er nok litt overdrevet).

 

Men om du skal ha topp karakter kreves det en del jobb.. Pensum blir i stor grad utdelt i forelesning pluss noen bøker og en god del artikler. Men er ikke lagt opp på samme måte som tidligere fag du har hatt.. Vil på det sterkeste anbefale denne fordypningen! Samtidig gir den deg mulighet til mange valg mtp bacheloroppgaven til våren:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde selv den fordypningen, vil nok påstå at om du skal ta master bør du gå for denne.. Samtidig bør du belage deg på et nokså tøft semester, da pensum er stooort.. Faget krever veldig mye mer enn tidligere fag(forelesere sier det er som et master-fag, men dette er nok litt overdrevet).

 

Men om du skal ha topp karakter kreves det en del jobb.. Pensum blir i stor grad utdelt i forelesning pluss noen bøker og en god del artikler. Men er ikke lagt opp på samme måte som tidligere fag du har hatt.. Vil på det sterkeste anbefale denne fordypningen! Samtidig gir den deg mulighet til mange valg mtp bacheloroppgaven til våren:)

Takk for innspill

 

Blir nok denne fordypningen jeg velger, da denne virker veldig spennende og relevant for master som jeg skal ta. Er det mye som går igjen fra tidligere fag, eller er det mye nytt? Er veldig motivert i og med at det kreves veldig mye for å få god karakter, noe jeg har ambisjoner om. Vil prøve å komme igang i sommerferien med dette faget, for å ha ett godt grunnlag. Vil tro dette innebærer en god del lesing. Tips til hva jeg burde lese/jobbe med(pensumbok, kapittel osv)?

Lenke til kommentar

Mange av temaene som går inn i hverandre osv, men i korte trekk:

- Insentivsystemer

- Kostnadsanalyse(Mye kjent stoff)

- Verdsettelse

- Lineær programmer og bayesiansk statistikk

- Realopsjoner

 

Er også en del småting i tillegg, men å gjøre seg kjent med temaene er sikkert ikke dumt om du skal bruke sommeren..

Lenke til kommentar

Mange av temaene som går inn i hverandre osv, men i korte trekk:

- Insentivsystemer

- Kostnadsanalyse(Mye kjent stoff)

- Verdsettelse

- Lineær programmer og bayesiansk statistikk

- Realopsjoner

 

Er også en del småting i tillegg, men å gjøre seg kjent med temaene er sikkert ikke dumt om du skal bruke sommeren..

Ser at det er endel bøker som er obligatorisk litteratur og noe anbefalt litteratur. Av disse bøkene, hvilke vil du anbefale at jeg går til innkjøp til sommeren? Min erfaring er at det som regel er èn til to bøker som går igjen, og resterende blir lite brukt.

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips fram mot eksamen i makroøkonomi? Sliter med det faget, vet ikke helt hvor jeg skal begynne... Det vil si, har lest hele pensumet, men sliter med forståelsen :hm:

Det samme gjelder meg, bortsett fra at jeg har hatt null innsats i makroøkonomi. Nesten ikke vært i forelesninger, ikke lest hjemme og bare gjettet meg fram til godkjent på arbeidskrav.

 

Eksamen 17. juni, så det blir spennende å se hvordan det går!

 

Jeg har hørt rykter om at det fort kan lønne seg å gå nøye gjennom arbeidskravene og jobbe med tidligere eksamensoppgaver.

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips fram mot eksamen i makroøkonomi? Sliter med det faget, vet ikke helt hvor jeg skal begynne... Det vil si, har lest hele pensumet, men sliter med forståelsen :hm:

Vært gjennom hele pensum i timene også? Skriv ut 6 eksamensoppgaver, sett deg ned, jobb med dem til du klarer de på egen hånd uten hjelpemidler.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Noen som har erfaring med å jobbe som studentveileder på BI?

 

Har fått tilbud/oppfordring om å søke. Virker som en grei jobb ved siden av studiene, noe jeg trenger. :)

Så spennende!

 

Ikke at jeg vet så altfor meget, men jeg har fått inntrykk av at det er en svært fleksibel jobb. Helt sikkert veldig knall, så jeg ville klart sjekket det ut nærmere og med stor sannsynlighet prøvd meg som det.

 

 

 

 

 

Noen som har erfaring med å jobbe som studentveileder på BI?

 

Har fått tilbud/oppfordring om å søke. Virker som en grei jobb ved siden av studiene, noe jeg trenger. :)

Så spennende!

 

Ikke at jeg vet så altfor meget, men jeg har fått inntrykk av at det er en svært fleksibel jobb. Helt sikkert veldig knall, så jeg ville klart sjekket det ut nærmere og med stor sannsynlighet prøvd meg som det.

 

 

Har også fått oppfordring:) Forstå det slik at det ikke er så mye jobb, er vel bare et par ganger i semesteret? Kommer kanskje an på hvilket fag man ønsker å veilede i... Tenker det ser knall ut på cven, så vurderer å søke.

 

 

 

 

Noen som har erfaring med å jobbe som studentveileder på BI?

 

Har fått tilbud/oppfordring om å søke. Virker som en grei jobb ved siden av studiene, noe jeg trenger. :)

Søk! Det som er ganske greit med jobben er at du får repetert tidligere pensum/fag og du får jobbe på skolen som vil si ganske kort reisetid om du vil lese etter jobb.

 

 

Takk for svar.

 

Har du jobbet med dette, Nimrad?

 

Ser at det bare er 30-50 timer per semester, så det er ikke så mye å skryte av. Da blir det i så fall for å få det på CV-en for min del. Er avhengig av å jobbe litt mer enn som så for å få ting til å gå rundt.

 

Mulig jeg slutter til høsten også. Men kommer nok til å søke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...