Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

 

Ser du at alle leddene har x? Faktoriser ut en x, så får du x utenfor parentesen, og en annengradsligning inni parentesen. Tar du resten da?

Var det jeg prøvde på men fikk da bare to løsninger og den skal ha tre

 

Husk at X = 0 også er et svar.

 

Da får man x(x^2-6x+8) = 0 => x = 0 og (x^2-6x+8) = 0

Endret av Ned
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ser du at alle leddene har x? Faktoriser ut en x, så får du x utenfor parentesen, og en annengradsligning inni parentesen. Tar du resten da?

 

Var det jeg prøvde på men fikk da bare to løsninger og den skal ha tre

Husk at også X = 0 er også et svar.

 

Da får man x(x^2-6x+8) = 0

Aha takk:)

Lenke til kommentar

 

 

Ser du at alle leddene har x? Faktoriser ut en x, så får du x utenfor parentesen, og en annengradsligning inni parentesen. Tar du resten da?

Var det jeg prøvde på men fikk da bare to løsninger og den skal ha tre

Husker du x'en utenfor parentesen? Hva må den være?

Fikk det til nå, takk for hjelpen;D

Lenke til kommentar

Jeg liker best å se på gamle eksamensoppgaver med fasit når jeg øver til eksamen. I faget Metode og Økonometri så er det jo ikke noe fasit hvordan man regner ut oppgavene på eksamen, det står bare rett svaralternativ. Er det noen steder jeg kan finne utregningene?

Lenke til kommentar

Jeg liker best å se på gamle eksamensoppgaver med fasit når jeg øver til eksamen. I faget Metode og Økonometri så er det jo ikke noe fasit hvordan man regner ut oppgavene på eksamen, det står bare rett svaralternativ. Er det noen steder jeg kan finne utregningene?

hei.

Jeg har sittet med det faget i flere måneder for å forstå det. Du finner utregninger i arbeidsboken, gjør alle de oppgavene før du begynner på eksamensoppgaver, eller så kommer du ikke til å skjønne noe. Tok meg lang tid før jeg forsto noe av faget. Les også forelesningsnotater.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har vært syk både psykisk og fysisk dette året.

 

Har en del eksamener jeg ikke fikk/får ta(tt) i år..

 

Vil ikke ta friår neste år, men tenker å ta finansregnskap, økonomistyring og mikro i tillegg til de fagene som går høst 14, 5 semester ØkAd.

 

Til vår 15, tenker jeg å ta økonomistyring i tillegg til de fagene som går.

 

Er det mulig? Har B i snitt fra første og er vant til mye arbeid. Eller bør jeg ta et friår?

 

Hvis jeg tar et friår, bør jeg ta det nå? (Etter 2.året)

 

Eller bør jeg ta det etter 3.året?

 

Går ØkAd

 

Planlegger å ta en master og er 23 nå, så jeg vil ikke bruke for lang tid på bachelorgraden. Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har vært syk både psykisk og fysisk dette året.

 

Har en del eksamener jeg ikke fikk/får ta(tt) i år..

 

Vil ikke ta friår neste år, men tenker å ta finansregnskap, økonomistyring og mikro i tillegg til de fagene som går høst 14, 5 semester ØkAd.

 

Dette blir vel helt individuelt, men forstår jeg deg riktig så vurderer du 6 eksamener til høsten? Jeg synes det høres vel mye ut. Ganske omfattende fag de du nevner der. Jeg brukte mye tid på de. Husk at du i tillegg til disse fagene skal ha et fordypningsfag som krever mye mer tid enn de tradisjonelle 7,5 poengs fagene.

 

Vi har en i klassen med tilsvarende problem, og rådet vi har gitt henne er å innfinne seg med at hun ikke blir ferdig med bacheloren på tre år. Jeg tror at det å ta så mange fag på ett semester blir for mye (det finnes selvsagt unntak fra regelen).

 

Økonomistyring har du vel full sjanse til å ta i år? Les deg godt opp på kap 6 så er du innenfor ståkarakter (ifølge vår foreleser).

Lenke til kommentar

 

 

 

Har løsningene til alle de 13 oppgavene som kan komme på ORG-eksamen, om noen er interessert i å kjøpe? :) Er 28 A4 sider tilsammen.

Hvor mye skal du ha for "full pakke"?

 

Har sendt deg en mail, om du ser på innboksen din.

 

Da var avtalen i boks! 40.000,- er overført.

 

Haha du er syk as!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...