Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

 

Vet noen hva snittet er for å søke seg over på master på BI? Har bachelor i økadm fra BI.

De står på www.bi.no under hvert enkelt masterstudie. På Økonomi og Ledelse (siv.øk.):

2. GRADE REQUIREMENT

The minimum Grade Point Average (GPA) requirement is 3.50* on an ECTS scale where A=5.0, B=4.0, C=3.0, D=2.0, E=1.0 and F=0 (Fail).

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sensur i Kommunikasjon for ledere og organisasjoner er ute (Prosjektoppgaven). Endte opp med en B. Litt usikker på spent hva jeg ble trukket for (kanske litt lite teori..). Burde jeg sende inn en karakterbegrunnelse (Hvordan gjør man evt dette)? Faglærer har jo sagt at hun skal være mild i karaktersettingen, kan jo ikke skade... Hvordan gikk det med dere?

Endret av Rolf_A
Lenke til kommentar

Det er bare å sende inn karakterbegrunnelse. Du fyller ut et skjema hos studentservice. Det skal jo uansett være vanskelig å få en A, så det kan jo være så enkelt som at din besvarelse ikke var blant de aller beste.

Jeg sendte inn anmodning om karakterbegrunnelse på @BI til jul, men jeg klarer ikke finne det lenger der. Vet du noe om det er fjernet for godt eller bare midlertidig borte? Det var kjempegreit å kunne gjøre det der. Slapp noe skjema, kunne bare trykke 2 klikk og så var det gjort.

Lenke til kommentar

Sitter her med statistikk, før onsdagens eksamen.

 

Sliter litt med å finne ut av hvordan man skal sette opp nullhypotese (H0) og alternativ hypotese (H1)!

 

Har også litt vanskeligheter med å finne ut av om påstanden hører hjemme i nullhypotesen eller den alternative hypotesen.

 

Noen som har noen gode tips? Gruer meg til eksamen. :( Håper dette går bra.

Lenke til kommentar

Sitter her med statistikk, før onsdagens eksamen.

 

Sliter litt med å finne ut av hvordan man skal sette opp nullhypotese (H0) og alternativ hypotese (H1)!

 

Har også litt vanskeligheter med å finne ut av om påstanden hører hjemme i nullhypotesen eller den alternative hypotesen.

 

Noen som har noen gode tips? Gruer meg til eksamen. :( Håper dette går bra.

Aleks på forumet har laget en del gode lærevideor til blant annet statistikk. Her er en av oppgave som tar for seg hypotesetesting:

 

http://udl.no/matematikk/statistikk-oppgaver-i-samarbeid-med-hist/12b-hypotesetest-signifikansniva-552

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter her med statistikk, før onsdagens eksamen.

 

Sliter litt med å finne ut av hvordan man skal sette opp nullhypotese (H0) og alternativ hypotese (H1)!

 

Har også litt vanskeligheter med å finne ut av om påstanden hører hjemme i nullhypotesen eller den alternative hypotesen.

 

Noen som har noen gode tips? Gruer meg til eksamen. :( Håper dette går bra.

 

Forkast nullhypotesen når Z er større enn Zalfahalve/Zalfa (aner ikke hvordan jeg skriver tegnene på pc sry) (dette er hypotesetest for en andel)

 

Forkast nullhypotesen når T er større enn Talfahalve/Talfa (Test for gjennomsnitt)

 

En annen måte å finne ut om nullhypotesen skal forkastes er å finne fram P-verdien til Z-verdien i tabell A-2, og hvis denne er større enn signifikansnivået beholder du H0.

 

Litt vanskelig å forklare sånn at man ser hele sammenhengen uten å ramse opp alt av formler og styr, men håper du skjønner litt iallefall:)

 

Har du sett sammendraget av alle kapitlene som ligger på itsl? Der forklares det ganske greit hvordan man skriver opp hypotesene:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, knipsolini og hehelene! :)

 

Tror jeg har skjønt litt mer av null- og alternativ hypotese nå, så får jeg bare krysse fingrene for at jeg også kan tenke det under eksamen i morgen.

 

 

Tenkte å printe ut tidligere eksamensoppgaver, med sensorveiledning. Regner med det er flere som tenker i samme bane, men hvor mange tidligere eksamener tar du med deg på eksamen?

 

Kanskje greit å ikke ta med for mange, da det kan lønne seg å ha orden i sakene under eksamen og ikke ha for mye å holde styr på.

Lenke til kommentar

Takk for svar, knipsolini og hehelene! :)

 

Tror jeg har skjønt litt mer av null- og alternativ hypotese nå, så får jeg bare krysse fingrene for at jeg også kan tenke det under eksamen i morgen.

 

 

Tenkte å printe ut tidligere eksamensoppgaver, med sensorveiledning. Regner med det er flere som tenker i samme bane, men hvor mange tidligere eksamener tar du med deg på eksamen?

 

Kanskje greit å ikke ta med for mange, da det kan lønne seg å ha orden i sakene under eksamen og ikke ha for mye å holde styr på.

 

Jeg har faktisk regnet alle tidligere eksamensoppgaver, så har med meg alle, med egen besvarelse. Tviler på at jeg får veldig bruk for dem da. Har heller med meg for mye enn for lite:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man skal gå 3 året på økonomi og administrasjon og skal velge fordypning, hva har man å velge mellom på de forskjellige studiestedene?

Om du går i Trondheim kan du gå på Itslearning: Økonomi og Virksomhetsstyring(ikke arbeidskrav rommet) og i venstremenyen nederst er det powerpoint med informasjon om fordypning/valgfag.

Lenke til kommentar

 

Når man skal gå 3 året på økonomi og administrasjon og skal velge fordypning, hva har man å velge mellom på de forskjellige studiestedene?

Om du går i Trondheim kan du gå på Itslearning: Økonomi og Virksomhetsstyring(ikke arbeidskrav rommet) og i venstremenyen nederst er det powerpoint med informasjon om fordypning/valgfag.

 

 

Jeg går i Trondheim. så jeg vet hvilke fordypninger man kan velge mellom der. Men siden ingen av de fordypningene var så interessante for meg lurer jeg på hva man kan velge mellom på andre studiesteder, så kanskje jeg kunne tatt en fordypning på et annet studiested om de har noe interessant der.

 

Så noen som vet hva man kan velge mellom på de andre studiestedene?

Lenke til kommentar

Jeg går i Trondheim. så jeg vet hvilke fordypninger man kan velge mellom der. Men siden ingen av de fordypningene var så interessante for meg lurer jeg på hva man kan velge mellom på andre studiesteder, så kanskje jeg kunne tatt en fordypning på et annet studiested om de har noe interessant der.

 

Så noen som vet hva man kan velge mellom på de andre studiestedene?

www.bi.no
Lenke til kommentar

 

Jeg går i Trondheim. så jeg vet hvilke fordypninger man kan velge mellom der. Men siden ingen av de fordypningene var så interessante for meg lurer jeg på hva man kan velge mellom på andre studiesteder, så kanskje jeg kunne tatt en fordypning på et annet studiested om de har noe interessant der.

 

Så noen som vet hva man kan velge mellom på de andre studiestedene?

www.bi.no

 

 

 

Det står ikke noe der om hva som tilbys på de forskjellige studiestedene? Jeg finner hvertfall ikke noe om dette.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg går i Trondheim. så jeg vet hvilke fordypninger man kan velge mellom der. Men siden ingen av de fordypningene var så interessante for meg lurer jeg på hva man kan velge mellom på andre studiesteder, så kanskje jeg kunne tatt en fordypning på et annet studiested om de har noe interessant der.

 

Så noen som vet hva man kan velge mellom på de andre studiestedene?

www.bi.no

 

 

 

Det står ikke noe der om hva som tilbys på de forskjellige studiestedene? Jeg finner hvertfall ikke noe om dette.

 

Om du velger fordypning under utdanningsplanen vil du få en liste over alle fordypningene. Alle disse kan du ta som nettstudie. Alternativet er at du går til www.bi.no og velger hvert enkelt studiested, og ser under aktuelle kurs.

 

Eksempel Bergen: http://www.bi.no/studenter/bi-bergen/videreutdanning-ved-bi-bergen/kurs-og-programmer---bergen/

Bla ned på siden så vil du se fordypninger de tilbyr

Lenke til kommentar

Hvordan gikk dagens eksamen i statistikk, folkens?

 

Jeg tror jeg unngår stryk, men hadde mange slurvefeil. :(

Statistikk for økonomer eller ordinær?

Med alle hjelpemidler tillatt skal det litt til for å stryke.. Jeg komprimerte et hjelpemiddeldokument som hvem som helst kunne brukt, selv om personen ikke hadde faget, og kunne fått minst en C.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan gikk dagens eksamen i statistikk, folkens?

 

Jeg tror jeg unngår stryk, men hadde mange slurvefeil. :(

Statistikk for økonomer eller ordinær?

Med alle hjelpemidler tillatt skal det litt til for å stryke.. Jeg komprimerte et hjelpemiddeldokument som hvem som helst kunne brukt, selv om personen ikke hadde faget, og kunne fått minst en C.

Har du lyst til å dele det dokumentet eller? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...