Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

I eksamen i Forbrukeratferd så er det jo 10 små oppgaver først.

Jeg har forstått det slik at dette er noen oppgaver som alltid går igjen.

Er det noen steder man kan finne oversikt over alle disse oppgavene som kan komme på eksamen?

Nei. Du finner det på de gamle eksamensoppgavene. Men jeg kan si at motivasjon og holdning er noe som går veldig mye igjen på drøfteoppgavene. Dette MÅ du bare kunne.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I eksamen i Forbrukeratferd så er det jo 10 små oppgaver først.

Jeg har forstått det slik at dette er noen oppgaver som alltid går igjen.

Er det noen steder man kan finne oversikt over alle disse oppgavene som kan komme på eksamen?

På eksamenskurset til Aspiri, blir det tatt for seg rimelig mange spørsmål som er relevante for eksamen, men det kurset er nå avholdt.

 

Spør venner av deg, om de har vært der.

Lenke til kommentar

 

Det ligger en øvingsoppgave på itsl, har forstått det slik at det kommer spørsmål derfra. Har og sett at mange spørsmål har gått igjen fra år til år

 

Mener du den flervalgstesten?

 

Ja. Blir selvsagt ikke flervalg på eksamen da:)

 

 

Håper også forbrukeratferd skal gå greit. Har heldigvis relativt god tid til å lese til de andre fagene, tror nok de blir litt verre ja...

Lenke til kommentar

Synes egentlig det er ganske greit å lese til Forbrukeratferd jeg. Er jo ganske greit stoff om man leser gjennom det. Problemet er bare at det er ganske mye man må pugge og huske på.

 

Er verre med andre fag, sånn som Metode og Økonometri for eksempel. Der hjelper det ikke bare å pugge, men man må forstå alt. Gleder meg ikke til å begynne å lese til det når Forbrukeratferdeksamen er ferdig hvertfall. Skjønner ikke så mye av det, så aner ikke hvor jeg skal starte å lese engang..

Lenke til kommentar

Synes egentlig det er ganske greit å lese til Forbrukeratferd jeg. Er jo ganske greit stoff om man leser gjennom det. Problemet er bare at det er ganske mye man må pugge og huske på.

 

Er verre med andre fag, sånn som Metode og Økonometri for eksempel. Der hjelper det ikke bare å pugge, men man må forstå alt. Gleder meg ikke til å begynne å lese til det når Forbrukeratferdeksamen er ferdig hvertfall. Skjønner ikke så mye av det, så aner ikke hvor jeg skal starte å lese engang..

Har stålkontroll på hva jeg bør kunne og alt er rimelig oversiktlig her, men det har vært tungt å lese de siste dagene. Vært så mange andre ting i tankene. Tror eksamen uansett vil gå greit. Dagens lesing blir disiplinert og meget bra føler jeg! ;) Hehe.

 

Men, metode og økonometri? Det har ikke vi. Hva går du? :)

Lenke til kommentar

Har stålkontroll på hva jeg bør kunne og alt er rimelig oversiktlig her, men det har vært tungt å lese de siste dagene. Vært så mange andre ting i tankene. Tror eksamen uansett vil gå greit. Dagens lesing blir disiplinert og meget bra føler jeg! ;) Hehe.

 

Men, metode og økonometri? Det har ikke vi. Hva går du? :)

Økonomi og administrasjon andre året med Forbrukeratferd som valgfag regner jeg med.

 

Jeg gleder meg til å bli ferdig med forbrukeratferd nå. Tar opp faget ettersom jeg fikk D, noe jeg mener jeg kan klare bedre enn. Skal bli så enormt deilig å levere den på mandag. Drømmescenarioet mitt hadde vært motivasjon og personlighet på drøfteoppgavene :)

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

 

Har stålkontroll på hva jeg bør kunne og alt er rimelig oversiktlig her, men det har vært tungt å lese de siste dagene. Vært så mange andre ting i tankene. Tror eksamen uansett vil gå greit. Dagens lesing blir disiplinert og meget bra føler jeg! ;) Hehe.

 

Men, metode og økonometri? Det har ikke vi. Hva går du? :)

Økonomi og administrasjon andre året med Forbrukeratferd som valgfag regner jeg med.

 

Jeg gleder meg til å bli ferdig med forbrukeratferd nå. Tar opp faget ettersom jeg fikk D, noe jeg mener jeg kan klare bedre enn. Skal bli så enormt deilig å levere den på mandag. Drømmescenarioet mitt hadde vært motivasjon og personlighet på drøfteoppgavene :)

 

 

 

Okey! ;)

 

Motivasjon og personlighet hadde så absolutt ikke vært dumt! Jeg er så sykt spent på hva drøfteoppgavene kommer til å dreie seg om.

 

Sier heller ikke nei takk til forbrukerens beslutningsprosess, behov og motiv, segmentering eller forbrukeratferd i seg selv egentlig.

 

Elsker følelsen av å levere eksamen! Det er så godt å få det unnagjort. En befrielse.

Lenke til kommentar

 

Synes egentlig det er ganske greit å lese til Forbrukeratferd jeg. Er jo ganske greit stoff om man leser gjennom det. Problemet er bare at det er ganske mye man må pugge og huske på.

 

Er verre med andre fag, sånn som Metode og Økonometri for eksempel. Der hjelper det ikke bare å pugge, men man må forstå alt. Gleder meg ikke til å begynne å lese til det når Forbrukeratferdeksamen er ferdig hvertfall. Skjønner ikke så mye av det, så aner ikke hvor jeg skal starte å lese engang..

Har stålkontroll på hva jeg bør kunne og alt er rimelig oversiktlig her, men det har vært tungt å lese de siste dagene. Vært så mange andre ting i tankene. Tror eksamen uansett vil gå greit. Dagens lesing blir disiplinert og meget bra føler jeg! ;) Hehe.

 

Men, metode og økonometri? Det har ikke vi. Hva går du? :)

 

 

 

Jeg går økonomi og har Forbrukeratferd som valgfag ja. Føler det er et ganske greit fag. Skal nok gå ganske bra på eksamen, så lenge jeg ikke glemmer å ta med alt det viktige når jeg svarer på oppgavene :)

Lenke til kommentar

Hva mener dere om lengden på svarene i oppgave 1? Burde vi komme med eksempler osv? Har sett på sensorveiledninga på tidligere eksamener, og der er svaret på typ en setning. Det er vel ikke minuspoeng for å skrive for langt?

Nei, men du ødelegger for deg selv med å kaste bort tida. Trenger ikke komme med eksempler hvis det ikke står spesifisert. Som oftest står det "forklar kort". Hvis du babler i vei om f.eks. hva en symbolsk gruppe er viser det jo mer en usikkerhet om du faktisk vet hva det går i om du går masse rundt grøten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Noen som har erfaring med å jobbe som studentveileder på BI?

 

Har fått tilbud/oppfordring om å søke. Virker som en grei jobb ved siden av studiene, noe jeg trenger. :)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å jobbe som studentveileder på BI?

 

Har fått tilbud/oppfordring om å søke. Virker som en grei jobb ved siden av studiene, noe jeg trenger. :)

Så spennende!

 

Ikke at jeg vet så altfor meget, men jeg har fått inntrykk av at det er en svært fleksibel jobb. Helt sikkert veldig knall, så jeg ville klart sjekket det ut nærmere og med stor sannsynlighet prøvd meg som det.

Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaring med å jobbe som studentveileder på BI?

 

Har fått tilbud/oppfordring om å søke. Virker som en grei jobb ved siden av studiene, noe jeg trenger. :)

Så spennende!

 

Ikke at jeg vet så altfor meget, men jeg har fått inntrykk av at det er en svært fleksibel jobb. Helt sikkert veldig knall, så jeg ville klart sjekket det ut nærmere og med stor sannsynlighet prøvd meg som det.

 

 

Har også fått oppfordring:) Forstå det slik at det ikke er så mye jobb, er vel bare et par ganger i semesteret? Kommer kanskje an på hvilket fag man ønsker å veilede i... Tenker det ser knall ut på cven, så vurderer å søke.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å jobbe som studentveileder på BI?

 

Har fått tilbud/oppfordring om å søke. Virker som en grei jobb ved siden av studiene, noe jeg trenger. :)

Søk! Det som er ganske greit med jobben er at du får repetert tidligere pensum/fag og du får jobbe på skolen som vil si ganske kort reisetid om du vil lese etter jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...