Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Noen tommelfingerregel for når man skal gjøre innkjøp av varer?

 

Står mellom valget

 

1) Debitere 1460 Innkjøpte varer for videresalg (eiendel), eller å

 

2) Debitere 4300 Innkjøp av varer for videresalg (kostnad)

 

Hva pleier dere å gjøre?

 

Selv føler jeg det er mest riktig å belaste konto 1460, siden da får man riktig lagerstatus.

 

 

Noen tanker?

 

Takk, takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen tommelfingerregel for når man skal gjøre innkjøp av varer?

 

Står mellom valget

 

1) Debitere 1460 Innkjøpte varer for videresalg (eiendel), eller å

 

2) Debitere 4300 Innkjøp av varer for videresalg (kostnad)

 

Hva pleier dere å gjøre?

 

Selv føler jeg det er mest riktig å belaste konto 1460, siden da får man riktig lagerstatus.

 

 

Noen tanker?

 

Takk, takk! :)

 

Begge er riktige, og gir full uttelling ved besvarelse. Enkleste er vel å bare holde seg til en av de, selv bruker jeg 1460. Dersom du bruker 4300 får du en ekstra post å ta med i resultaregnskapet og avslutningen av regnskapet.

Lenke til kommentar

Hei, jeg lurer på om noen kunne svart meg på om Eiendomsmekling studiet på Bi, om all undervisning foregår på engelsk? Bøker også?

 

Takk for svar:)


Hei, jeg lurer på om noen kunne svart meg på om Eiendomsmekling studiet på Bi i Oslo, om all undervisning foregår på engelsk? Bøker også?

 

Takk for svar:)

 

Lenke til kommentar

Hei:) lurer på om noen har noen tips i forhold til hvor mye hjelpemidler det er lurt å ha med seg til eksamen i matte og statistikk for økonomer og hvordan sortere det. Har til nå gjort 3 eksamener i statistikk og to eksamener i matte, er det veldig dumt å ha med seg to permer til hver eksamen der hvor en er med forelesningsnotater og den andre er eksamensoppgaver jeg har gjort. Skal ha eksamen i Hasle og der er det ikke så veldig mye plass, så er litt redd for at ark og sånn skal havne på gulvet. Er det lov å ha en perm liggende på gulvet også ta den opp når du trenger den eller vil det bli sett på som at man prøver å jukse/kommunisere med andre.

Lenke til kommentar

Hei:) lurer på om noen har noen tips i forhold til hvor mye hjelpemidler det er lurt å ha med seg til eksamen i matte og statistikk for økonomer og hvordan sortere det. Har til nå gjort 3 eksamener i statistikk og to eksamener i matte, er det veldig dumt å ha med seg to permer til hver eksamen der hvor en er med forelesningsnotater og den andre er eksamensoppgaver jeg har gjort. Skal ha eksamen i Hasle og der er det ikke så veldig mye plass, så er litt redd for at ark og sånn skal havne på gulvet. Er det lov å ha en perm liggende på gulvet også ta den opp når du trenger den eller vil det bli sett på som at man prøver å jukse/kommunisere med andre.

Min erfaring er at så lenge det er godt nok organisert kan du ikke ha med for mye. Men folk er veldig forskjellige.

Lenke til kommentar

Noen her inne som går bachelor i øk. adm. og har tenkt (eller har hatt) å ta fordypning som autorisert regnskapsfører i 3. klasse? Vurderer dette nå, men er ganske usikker..

Ulempen er at jeg er i Bergen, og må dermed ta fagene i 3. klasse som nettstudent (minus strategi som de ogå har i Bergen).

 

Noen erfaringer? :hmm:

Lenke til kommentar

Hei:) lurer på om noen har noen tips i forhold til hvor mye hjelpemidler det er lurt å ha med seg til eksamen i matte og statistikk for økonomer og hvordan sortere det. Har til nå gjort 3 eksamener i statistikk og to eksamener i matte, er det veldig dumt å ha med seg to permer til hver eksamen der hvor en er med forelesningsnotater og den andre er eksamensoppgaver jeg har gjort. Skal ha eksamen i Hasle og der er det ikke så veldig mye plass, så er litt redd for at ark og sånn skal havne på gulvet. Er det lov å ha en perm liggende på gulvet også ta den opp når du trenger den eller vil det bli sett på som at man prøver å jukse/kommunisere med andre.

Jeg hadde vel med meg læreboka og en liten egenkomponert formelsamling på de eksamene der..Erfaringsmessig så kan det fort bli mye å holde styr på om du ikke klarer å sette en begrensning på hva du trenger, men så lenge det er godt organisert så er det vel ingen fare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Noen som skal ha strategisk økonomistyring førstkommende mandag?

Det er virkelig et fag jeg ikke blir klok på, pensum er jo bare excel boken, og synes det er lite hjelp i tidligere eksamensoppgaver. Noen som har noen tips, eller annet spenstig som kan hjelpe meg med å få litt mer kontroll på faget? Begynner å bli stressa :hm:

Lenke til kommentar

 

Hei, jeg lurer på om noen kunne svart meg på om Eiendomsmekling studiet på Bi, om all undervisning foregår på engelsk? Bøker også?

 

Takk for svar:)

 

 

 

Du trenger ikke å kunne stort annet enn å oversette Eric Prydz mest populære verk for å komme deg igjennom, men det er selvsagt en fordel da noen lærebøker er på engelsk.

Endret av ThGeneral
Lenke til kommentar

Noen her inne som går bachelor i øk. adm. og har tenkt (eller har hatt) å ta fordypning som autorisert regnskapsfører i 3. klasse? Vurderer dette nå, men er ganske usikker..

Ulempen er at jeg er i Bergen, og må dermed ta fagene i 3. klasse som nettstudent (minus strategi som de ogå har i Bergen).

 

Noen erfaringer? :hmm:

Hei :-) Jeg skal ta øk. ad med regnskapsføring som nettstudier til høsten. Bor også i Bergen. Jeg har snakket med de som er ansvarlige for studie, og de sa mye av undervisningen er samlet i bolker, på 2-3 dager. Slik at det er mulig å få med seg hele pensum ved å pendle til Oslo innimellom.

Lenke til kommentar

Vet noen hva snittet er for å søke seg over på master på BI? Har bachelor i økadm fra BI.

De står på www.bi.no under hvert enkelt masterstudie. På Økonomi og Ledelse (siv.øk.):

2. GRADE REQUIREMENT

The minimum Grade Point Average (GPA) requirement is 3.50* on an ECTS scale where A=5.0, B=4.0, C=3.0, D=2.0, E=1.0 and F=0 (Fail).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...