Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye regner dere med å betale totalt, dere som bestiller via jetcarrier?

Er jo håpløst overprisa på finn.no denne telefonen.

 

Må sende inn min Hero på reprasjon, så fin annledning for å kjøpe seg en Nexus one:)

 

Har akkurat bestilt den, og får den vel til neste uke.. Etter mine beregninger kommer den på omtrent 4500kr, alt inkludert. Man betaler 566usd for den på google, da er skatt til staten inkludert. I følge google, tilsvarer det litt under 3400kr.. Legger man på moms, blir det ca 4200. Så kommer frakt i tillegg, og den er vel på 2-300kr med JetCarrier.

 

Kan jo si ifra hva totalprisen blir om jeg klarer å rive meg løs fra telefonen når jeg får den ;) (Er kanskje også noen andre her som sitter på totalprisen?)

 

Har fortsatt ikke fått telefonen, men har fått fakturaen på moms og frakt:

 

Forsikring (1.5%): 48.48

Momsgrunnlag (varens verdi): 3232.03 Mva : 808.01

Toll ex mva: 0 mva på toll: 0

VEKT:: Fraktvekt: 1.78 - beregnet etter volumvekt. (Reell vekt: 0.7)

----------------------------------------------------------------------

Evt Gebyr: 0 (legges til frakten)

 

------------------------------ SAMMENDRAG ---------------------------

Sum mva: 808.01

Sum toll: 0

Fraktpris: 1.78 kg. antall sendinger: 1

--------------------------------------

Frakt: 240

--------------------------------------

Sum frakt: 240

--------------------------------------

Forsikring: 48.48

--------------------------------------

 

Totalt å betale: 1096.49

=========================

 

Kurs: 5.71

 

Jeg betalte 3.372,59 for selve telefonen (pluss skatt), så totalprisen blir 4469,08kr ;P

Lenke til kommentar
Jeg tror den facebook widgeten drar no voldsomt med trafikk så den fjerna jeg fort, den er litt unyttig og for min del...

 

 

Den bruker lite. Widgeten viser bare tekst om den personen som er fremme.

Om jeg ikke bruker telefonen en dag til noe spessielt så ligger jeg på noen få MB.

Det er med twitter,facebook,været,gchat,gmail

 

Om du ikke har widgeten på hovedskjermen så blir den ikke oppdatert før du swiper over til den.

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til abonnement som har billig 3G bruk? og generelt er billig

Har et abo fra chess nå som jeg er veldig fornøyd med, men fant fort ut at 100mb ikke holder, (brukt opp etter 6 dager selv med wifi!!)

 

Chess har noe som heter surfking som er fri bruk, men dette koster hele 250 ekstra i månden som er en god del!

 

For øvrig tror jeg det er noe galt med mobilen, for den bruker latterlig mye 3G, selv om jeg har på wifi. Har både 3G watchdog og netcounter for å sjekke.

 

Videre har den begynt å nekte å koble til nett som har passord. Hjemme har jeg WEP sikkerhet og den finner ikke routeren i det hele tatt! Samme gjelder når jeg prøver å koble til WPA..

Er ingen problem med router, kompiser med Hero kommer på uten problemer! -Noen tips?

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips til abonnement som har billig 3G bruk? og generelt er billig

Har et abo fra chess nå som jeg er veldig fornøyd med, men fant fort ut at 100mb ikke holder, (brukt opp etter 6 dager selv med wifi!!)

 

Chess har noe som heter surfking som er fri bruk, men dette koster hele 250 ekstra i månden som er en god del!

 

For øvrig tror jeg det er noe galt med mobilen, for den bruker latterlig mye 3G, selv om jeg har på wifi. Har både 3G watchdog og netcounter for å sjekke.

 

Videre har den begynt å nekte å koble til nett som har passord. Hjemme har jeg WEP sikkerhet og den finner ikke routeren i det hele tatt! Samme gjelder når jeg prøver å koble til WPA..

Er ingen problem med router, kompiser med Hero kommer på uten problemer! -Noen tips?

 

Jeg benytter pr idag Netcom flexitalk, dataabonnementet til 249.-, netcom venner(ingen minutt pris til andre netcom kunder), dette fungerer fint for meg og er sånn bra gunstig.

 

Når har jeg hatt nexus siden fredag og jeg har total lastet ned 22.5mb via 3g. Har brukt mobilen mye på 3g. Vil ikke si dette er unormalt.

Jeg har heller ikke noen problemer med nett som har passord.

Lenke til kommentar

jeg bruker talkmore :) 199 for 500minutter og 150sms. Så betaler jeg 149 i tilegg for 400MB gratis nett.Men om jeg bruker mer enn det så går jeg kanskje til 230ekstra for helt gratis nett. betaler da også 99kr for 1000 ekstra sms i måneden.

 

Dog, jeg ser at jeg bruker telefonen min latterlig mye mer nå som den faktisk er bra :p

Lenke til kommentar

Finnes det en måte å se hva som bruker mest av cpu'en? Telefonen min har begynnt å lagge av og til og hvis jeg går i galleriet bruker den lang tid på å finne bildene opp, ikke slik som det var fra begynnelsen 1 sek og alle bilder viste.. :( mulig jeg har installert noe rart. Den har også slått seg av og på noen ganger av seg selv. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...