Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk mobilen min i dag:D men trenger litt hjelp

kan noen skrive en liten liste over ting jeg må gjøre for å ikke få en uventet høy mobil regning?:) tenker da på ting jeg må slå av slik at dem ikke bruker mobilnettet til å update, som for eks. facebook statuser

 

Kjøp fastpris for datatrafikk. Lite vits å ha en mobil som baserer seg i stor grad på internetapplikasjoner hvis ikke vil/kan bruke det.

 

Både Telenor og NetCom har noen fine 69 kr.- datapakker

Endret av katermuc
Lenke til kommentar

Ja, da har jeg hatt telefonen i noen dager og er kjempefornøyd :!:

Tenkte jeg kunne komme med alt jeg likte, ikke likte og ting som kunne vært bedre, men det blir jo mere rettet mot Android systemet, jeg hadde en iPod Touch i ett år men solgte den for telefonen. Så det blir sammenligning med iPhone, bare at jeg ikke veit noe om 3G/EDGE, telefon, SMS/MMS og kameraet på iPhone.

 

Noe jeg liker VELDIG godt i forhold til iPod/iPhone er markedet, det er jo et minus at App store har mange flere Apps, men Android har ikke mange av de rett og slett idiotiske restriksjonene som Apple har lagt inn. Også slipper jeg jo trege iTunes og treg synkronisering.

 

+ Liker skjermen, stor og klar, kunne ha vært mulig å skru lys styrken enda lengre ned innimellom.

+ Høytaleren, den kunne jo vært bedre, men i forhold til iPhone er den faktisk brukbar

+ Kamera, fornøyd med kamera, kunne vært bedre det også men jeg trenger ikke noe mere :p

+ De fire touch knappene på bunnen av skjermen, man må trykke litt over men det er jeg alerede vandt med

+ Det fulgte med både USB/lade kabel og en 110v~220v lader, selv om den var Amerikansk hadde jeg en adapter.

+ Den lille posen som fungte med liker jeg også, har ikke fått noen riper i telefonen pga den og fingermerker blir borte etter 5 min i lomma

+ Ikke innebygd minne for film, musikk osv, 16GB Micro SDHC er snart bestillt!

+ ALT som du kan egendefinere av bakgrunner, toner osv

+ "Trackballen", hadde fortsatt klart meg uten, men nå er den en smule nødvendig

+ Muligheten for Widgets, elsker den

 

- Musikk spilleren, og muligheten til å kontrollere den mens telefonen er låst.

- Den "Smoothness'en" som iPhonen har, savner jeg litt noen ganger

- Noen ting som kunne vært mere ovesiktlig, en det er vel kanskje bare en personlig greie, etter hva jeg bruker de til osv, likte kalenderen på iPhone bedre.

- Det eneste med nettleseren er vel at på iPhone er det lettere å bytte vinduer og gå fremover

- Ingen god video spiller, men jeg fant en på markedet som het "mVideoplayer"

 

*skriver på mer etterhvert* ;)

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar
+ "Trackballen", hadde klart meg fint uten, men jeg liker den

 

Tror denne er ment til folk slik som meg - kjempefornøyd med den jeg :p

Jeg må "ofte" gå tilbake i en setning som jeg har redigert - og istedet for å prøve mange forsøk på å treffe akkurat rett bokstav, er det jo nå lekende enkelt å bruke trackball for å komme til det stedet man skal redigere.

Lenke til kommentar
+ "Trackballen", hadde klart meg fint uten, men jeg liker den

 

Tror denne er ment til folk slik som meg - kjempefornøyd med den jeg :p

Jeg må "ofte" gå tilbake i en setning som jeg har redigert - og istedet for å prøve mange forsøk på å treffe akkurat rett bokstav, er det jo nå lekende enkelt å bruke trackball for å komme til det stedet man skal redigere.

 

Oioi, hadde ingen anelse at man kunne bruke den til det :!:

Nå ble den plutselig nyttig!

Lenke til kommentar
lurte han deg?

 

vanskelig å si hva han gjorde.. ville ha forskudd før han sendte mens jeg ville bruke finn betalingsgaranti. Betalte inn onsdag og torsdag bekreftet tjenesten at pengene var på konto. Da skulle selger ha sendt telefonen men han har i stedet sluttet å svare på mail og sms.. ville nok helst hatt forskudd han ja!!

Lenke til kommentar
Ikke noe app så man kan få numerisk tastatur på N1? Liker bedre å skrive sms på den "gamle" måten med tall tastene og t9 :)

Bare å bevege seg mot 2010... T9 tilhører forrige tiår. ;)

 

Joda sikkert, men jeg klarer ikke helt å venne meg til å bruke det :) Det går mye fortere for min del å bruke numeric keypad ;) Har kanskje litt pølsefingre ;)

Lenke til kommentar
styr unna Nils Johnsen på finn.no som "har" Nexus one til 4250,-

 

Holdt på å kjøpe av han jeg også, men fikk beskjed om at alle var solgt samme kveld/natt. Virket "seriøs" på meg. Jeg ville dog hente selv. Mulig planen var å finansiere en tur til USA med å smugle mobiler? (Kjeltringer er som kjent ikke de skarpeste knivene i skuffen) ;) Mitt utgangspunkt er imidlertid at alle på Finn.no er svindlere inntil det motsatte er bevist. Dessverre viser det seg ofte å være riktig. Det er også grunnen til at jeg aldri selger noe der. I dette tilfellet var det jo dessuten rimelig opplagt at det dreide seg om en svindel på en eller annen måte. Håper ingen forskuddsbetaler til slike annonsører!

Lenke til kommentar
styr unna Nils Johnsen på finn.no som "har" Nexus one til 4250,-

 

Holdt på å kjøpe av han jeg også, men fikk beskjed om at alle var solgt samme kveld/natt. Virket "seriøs" på meg. Jeg ville dog hente selv. Mulig planen var å finansiere en tur til USA med å smugle mobiler? (Kjeltringer er som kjent ikke de skarpeste knivene i skuffen) ;) Mitt utgangspunkt er imidlertid at alle på Finn.no er svindlere inntil det motsatte er bevist. Dessverre viser det seg ofte å være riktig. Det er også grunnen til at jeg aldri selger noe der. I dette tilfellet var det jo dessuten rimelig opplagt at det dreide seg om en svindel på en eller annen måte. Håper ingen forskuddsbetaler til slike annonsører!

 

 

sende han en melding selv og sa at jeg ville kjøpe en om han hadde kvitering på den og at jeg kunne komme og hente den samme dag. sendte altså den meldingen i går kl 13.00 ca og han har ikke svart enda. jaja;p

Lenke til kommentar
styr unna Nils Johnsen på finn.no som "har" Nexus one til 4250,-

 

Holdt på å kjøpe av han jeg også, men fikk beskjed om at alle var solgt samme kveld/natt. Virket "seriøs" på meg. Jeg ville dog hente selv. Mulig planen var å finansiere en tur til USA med å smugle mobiler? (Kjeltringer er som kjent ikke de skarpeste knivene i skuffen) ;) Mitt utgangspunkt er imidlertid at alle på Finn.no er svindlere inntil det motsatte er bevist. Dessverre viser det seg ofte å være riktig. Det er også grunnen til at jeg aldri selger noe der. I dette tilfellet var det jo dessuten rimelig opplagt at det dreide seg om en svindel på en eller annen måte. Håper ingen forskuddsbetaler til slike annonsører!

 

mulig han hadde eller skulle skaffe telefonene.. og annonsen er aktiv ennå. men fremstår som useriøs og upålitelig og har neppe momset inn telefonene.

Lenke til kommentar
mulig han hadde eller skulle skaffe telefonene.. og annonsen er aktiv ennå. men fremstår som useriøs og upålitelig og har neppe momset inn telefonene.

 

Jeg fikk som sagt beskjed om at alle var solgt under ett døgn etter at anonsen ble lagt ut(og anonsen er aktiv enda tre dager senere)...

 

Hvis noen gidder kan de jo sjekke om de får tilbud om å forskuddsbetale.

Lenke til kommentar
mulig han hadde eller skulle skaffe telefonene.. og annonsen er aktiv ennå. men fremstår som useriøs og upålitelig og har neppe momset inn telefonene.

 

Jeg fikk som sagt beskjed om at alle var solgt under ett døgn etter at anonsen ble lagt ut(og anonsen er aktiv enda tre dager senere)...

 

Hvis noen gidder kan de jo sjekke om de får tilbud om å forskuddsbetale.

 

Ok jeg skal sende han en mail og se hva han sier :)

Endret av geirbergmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...