Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

5) Velg "Recovery". Et fint bilde av et utropstegn og en liten Android vises på skjermen. VENT.

6) Etter at telefonen har søkt seg ferdig igjennom filsystemet kommer en blå meny fram.

 

Hvor lang tid skal det ta?

Ventet i 20 min, men det var noen jeg måtte ringe, så jeg kunne ikke fortsette :ermm:

 

 

For meg tok hele prosessen fra jeg starta kanskje 5-6 min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe nytt om når den kommer til Norge? Altså, ordentlig, og ikke via rip-off firma som skal ha 6k

 

HTC svarte min orginale henvendelse og sa at den ville være tilgjengelig i norge i løpet av 2010.

 

Det er da heldigvis slik at du får den via Jetcarrier for drøyt 4000,-

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å bli gal av vente.. :((( ble sendt til norge på onsdag forrige uke.. venta i ei uke nå.. hvor lange kan ett menneske tåle å vente?

 

 

Huff ja.. jeg bestilte min forige mandag og det tok 1 dag å få den fra en annen stat til Jet Carrier.

Jet Carrier sender på lørdager så telefonen var i norge på søndag.

Posten fikk den på mandag. og har brukt 3 dager fra Østlandet til vestladet.

 

Telefonen skal ha kommet til byen jeg bor i, men ikke i følge posten.no

 

Normalt med bestilling bedrift dør-dør pakke tar det max 1 dag ved sending før kl 14:00

 

At posten klarer å bruke 4 dager på å levere telefonen er bare trist.

Jeg gleder meg sykt på å hente min Nexus i morgen :-)

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å bli gal av vente.. :((( ble sendt til norge på onsdag forrige sist uke.. venta i ei uke nå.. hvor lange kan ett menneske tåle å vente?
Sjæl! Min skulle egentlig komme på døra med UPS i dag - men så kom den her:

 

THE PACKAGE WAS LEFT IN A UPS FACILITY / DELIVERY RESCHEDULED OSLO, NO

 

Må si jeg gleder meg til å gå rundt med 1Ghz og 512MB ram i lomma :)

Lenke til kommentar
Mye regner dere med å betale totalt, dere som bestiller via jetcarrier?

Er jo håpløst overprisa på finn.no denne telefonen.

 

Må sende inn min Hero på reprasjon, så fin annledning for å kjøpe seg en Nexus one:)

 

Har akkurat bestilt den, og får den vel til neste uke.. Etter mine beregninger kommer den på omtrent 4500kr, alt inkludert. Man betaler 566usd for den på google, da er skatt til staten inkludert. I følge google, tilsvarer det litt under 3400kr.. Legger man på moms, blir det ca 4200. Så kommer frakt i tillegg, og den er vel på 2-300kr med JetCarrier.

 

Kan jo si ifra hva totalprisen blir om jeg klarer å rive meg løs fra telefonen når jeg får den ;) (Er kanskje også noen andre her som sitter på totalprisen?)

Lenke til kommentar
noen som bruker Nexus One i NetCom sitt nett? Får bare 3G-dekning, ikke noe Super-3G (H) som det pleide å være med HTC Hero.

 

Har Netcom selg og får også 3G. Er ikke det normalt da? (med 'bare 3G')

Hadde Telenor kontantkort på telefonen første uka og fikk bare opp 3G da også.

Får fremdeles ikke sendt mms direkte til andre telefoner (de må inn på en netcom side for å se meldingen)

Lenke til kommentar
noen som bruker Nexus One i NetCom sitt nett? Får bare 3G-dekning, ikke noe Super-3G (H) som det pleide å være med HTC Hero.

 

Den viser 3G både på vanlig 3G og Super 3G/HSDPA. Da kan se om du har HSDPA hvis du går inn i settings/about phone/status og leser feltet 'mobile network type'.

Lenke til kommentar

Sliter med å roote telefonen.

Jeg har fulgt guiden til http://androidandme.com/2010/01/hacks/vide...ot-a-nexus-one/

 

Kommer helt til fjerde siste punktet " Type ‘adb reboot recovery‘ to reboot the phone into recovery mode. (The recovery screen says “Android system recovery” with green text on black background)".

Når telefonen booter kommer det opp ett utropstegn.

 

Har dere noen tips?

 

 

update: full krise!!

Når telefonen booter nå så henger den ved animasjonen (fargene som fyker inn i hverandre). Den blir bare stående å loope denne i evigheter. Kommer meg fremdeles inn i fastboot, osv så den er ikke brick enda.

Endret av lobster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...