Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg betalte 3.372,59 for selve telefonen (pluss skatt), så totalprisen blir 4469,08kr ;P

 

Jeg kjøpte min på finn.no i går, fikk levert på døra etter en time, telefonen var fortsatt i folien sin (aldri åpna). Pris? 4750 :)

 

Det er ganske god deal! ;) Kan jo hende at personen kjøpte via ebay som "gave" elns også da :) Men fortsatt ganske billig..

Lenke til kommentar

Er det flere som sliter med 3G/Super-3G på NetCom? Det skjer veldig ofte at det nesten ikke overføres noe data. Etter noen minutter fungerer det igjen. Slitsomt. Usikker om det er feil ved Nexus eller hos NetCom. har nettopp blitt NetCom kunde så jeg vet ikke hvor bra eller dårlig deres datadekning er.

Lenke til kommentar
Er det flere som sliter med 3G/Super-3G på NetCom? Det skjer veldig ofte at det nesten ikke overføres noe data. Etter noen minutter fungerer det igjen. Slitsomt. Usikker om det er feil ved Nexus eller hos NetCom. har nettopp blitt NetCom kunde så jeg vet ikke hvor bra eller dårlig deres datadekning er.

 

Nexus One har et kjent problem når det kommer til 3G, selv om det er et utmerket signal kan telefonen "foretrekke" EDGE, etter det jeg har lest er det en software feil, så det blir nok fikset ;)

Lenke til kommentar
Er det flere som sliter med 3G/Super-3G på NetCom? Det skjer veldig ofte at det nesten ikke overføres noe data. Etter noen minutter fungerer det igjen. Slitsomt. Usikker om det er feil ved Nexus eller hos NetCom. har nettopp blitt NetCom kunde så jeg vet ikke hvor bra eller dårlig deres datadekning er.

 

Nexus One har et kjent problem når det kommer til 3G, selv om det er et utmerket signal kan telefonen "foretrekke" EDGE, etter det jeg har lest er det en software feil, så det blir nok fikset ;)

 

Problemet mitt er nok ikke at mobilen foretrekker Edge. Den viser stort sett H hele tiden, men selv om jeg har H og full dekning (fire streker), så er det ofte veldig treg eller ikke noe dataoverføring.

Lenke til kommentar

Dette kan fungere hvis telefonen driver å bytter mellom 3G og EDGE, tror jeg. Har ikke prøvd:

OK. I found "Phone Info" screen through "Any Cut". This looks like a screen not intended for average users. It clearly has settings that should not be messed with. However, it does have a pull down menu that was set to "WCDMA Preferred". I changed this to "WCDMA Only". The phone reset, and never again saw the f'ing "E" on the signal indicator- ALL 3G. After about 1/2 hour of speed tests (150k - 800kbps) and google satellite map downloads (all definitely faster), I switched back to "WCDMA Preferred". Guess what? After a few minutes, I was back on EDGE, even with a good signal. Switched back to "WCDMA Only", and 3G it remains.
Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar
Nexus One har et kjent problem når det kommer til 3G, selv om det er et utmerket signal kan telefonen "foretrekke" EDGE, etter det jeg har lest er det en software feil, så det blir nok fikset ;)

 

Dette ble (i det minste delvis?) fikset i første update:

http://googlenexusoneboard.blogspot.com/20...-nexus-one.html

3G connectivity: we will provide a general fix to help improve 3G connectivity on some Nexus One phones

 

Problemet mitt er nok ikke at mobilen foretrekker Edge. Den viser stort sett H hele tiden, men selv om jeg har H og full dekning (fire streker), så er det ofte veldig treg eller ikke noe dataoverføring.

 

Jeg har Netcom og opplever ikke at min Nexus fungerer noe dårligere i forhold til 3G/Edge enn min gamle telefon (Nokia N97).

Jeg har heller ikke hatt noen større problemer med at den er treg/ingen dataoverføring, N97'en var faktisk ofte tregere til å få opp igjen forbindelsen ved bytte av basestasjon når jeg satt på T-bane/buss.

Lenke til kommentar

Går nexusen deres like raskt som når den var ny? hatt min i ei uke i morgen og jeg opplever lagg når jeg går inn og ut av programmer, bakgrunnen henger etter da jeg slår på skjermen. Noen programmer som f.eks bilder bruker 25sekunder før alt er loadet.

Lurer på om jeg skal gidde å nullstille den for å se om det blir bedre igjen da.

Endret av MoLvII
Lenke til kommentar
Går nexusen deres like raskt som når den var ny? hatt min i ei uke i morgen og jeg opplever lagg når jeg går inn og ut av programmer, bakgrunnen henger etter da jeg slår på skjermen. Noen programmer som f.eks bilder bruker 25sekunder før alt er loadet.

Lurer på om jeg skal gidde å nullstille den for å se om det blir bedre igjen da.

 

Hvor ofte restarter du telefonen? kanskje alt av RAM er fylt opp? Bruker du noen form for task manager/task killer?

Lenke til kommentar

Hvor ofte restarter du telefonen? kanskje alt av RAM er fylt opp? Bruker du noen form for task manager/task killer?

 

Restarter hmm... har prøvd det også uten at det hjalp. 0 task manager/task killer :-S

 

Skru seg av med pilen eller ikke? trodde alle skulle gå i dvale lignenes ting når man gikk ut jeg..

Endret av MoLvII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...