Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.youtube.c...f/1/hytigOSjJxc

 

dette må vere det verste problemet gamere har sett !!!! :(

 

Vet, det er det værste USA noen gang har kommet med. Fatter ikke hva de driver med.

 

For de som ikke gidder å se hele filmen, er kortversjonen slik:

Det vil bli ulovlig å laste opp video (opptak/gameplay osv.) av kopibeskytett matriale. Dette er greit med tank på film, tv serier og slikt, MEN det vil også bety at det ikke er lov å laste opp ELLER live streaming (uten spesiell avtale med de som har opphavsretten):

  • Spill anmeldelse (med ingame video)
  • Walkthrough av spill
  • Achivements guider
  • Generelt spilling (slik som minecraft videoer)
  • Live stream av turneringer (SC2, osv.)
  • Live kamera fra E3, eller andre store spillmesser

Dette vil igjen gjøre at store bedrifter som lever av dette mister sitt levebrød. Jeg kan nevne:

  • Machinima
  • RoosterTeeth
  • IGN (alt de har av spill videoer)
  • TotalBiscuit
  • SeaNanners
  • Store deler av youtube

Hvis de får denne loven gjennom, vil det ikke være mulig å finne ut om ett spill er bra eller ikke basert på hvordan spillet faktisk fungerer og hvordan det ser ut.

 

Slik det er i dag kan de som har opphavsretten sende ett "cease and desist letter" til de som legger ut slike videoer, MEN dette gjør de ikke fordi de for fler salg når folk ser andre snakke eller spille om det.

Slik det KOMMER til å bli er at staten kan SELV gi deg en stor bot ELLER sende deg i fengsel, i opptil 5 år, for å gjøre det.

Endret av Borbra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bygger en stor redstonekrets på en server nå, og har problemer med at den bare slukker etterhvert. Er snakk om en lang wire med repeatere for hver 15 blokk, og det fungerer ganske lenge. Har jeg riktig om jeg sier det er fordi at chunksen må være i minnet når redstonewiren aktiveres, eller tar jeg feil? Hjelper ikke å gå bort til punktet der den slukker.

Lenke til kommentar

snip

 

Den diskusjonen har overhodet ingen ting i Minecrafttråden å gjøre, siden Minecraft ikke tilhører noen stor utgiver og har heller ingen copyrightbegrensning på hva som kan lastes opp på internett. Andre store spill og plateselskap har det, men ikke ta det i denne tråden.

Lenke til kommentar

Vel det Borbra sier er faktisk ganske viktig for Minecraft også, med utgangspunkt i at Notch også har kommentert problemet på sin blogg: Blogg

Dog jeg ser ikke ett stort problem akkurat for Minecraft med tanke på at vår ekstra søta bror nevner at Mohjang vil legge inn en spesiell klausul i deres rettighetsavtale for nettopp dette :thumbup:

 

Men jeg støtter også Pokey og Svelemoe når de sier at det ikke trenger å tas opp spesifikt i en minecraft-tråd (kanskje litt dumt at jeg gjør det da, men ville bare få frem at Borbra også har ett poeng)

Lenke til kommentar

Glemte vel å legge til at jeg tviler på at minecraft hadde vært så populært hadde det ikke vært for alle videoene som er lagd av spillet :)

 

On Topic:

Ble for noen uker tilbake endelig ferdig med en 83 blokker høy Luigi model :)world fil og schematic finner du her.

Tok meg nesten 1 mnd å lage den :p hele figuren er basert på bilder av luigi i Lego.

 

Og så fikk jeg request om å bygge en bowser, og heldigvis hadde han postet (i ett helt annet prosjekt, request hos en annen fyr) en link til ett forum med bowser i ymse 3D model formater.

Og så vips hadde jeg en fullskala bowser halvferdig :Dschematic vil jeg legge ut her, så fort jeg er ferdig :)

 

Slik ser den ut forløpig:

Forfra

post-125391-0-55942000-1309670832_thumb.png

 

og fra venstre side bak

post-125391-0-64407700-1309670878_thumb.png

Som en kan se på bildene stikker venstre arm rett ut, mens høyre peker rett ned. Jeg skal få begge til å peke rett ned etterhvert, jeg må bare lage en fin overgang mellom skuldra og resten av armen :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kan koble selv til den men han får bare connection timeout.

Får han det hele tiden, eller bare noen ganger? Har selv hatt problemer med dette, spesielt om man ikke logger ut ordentlig. Da er det bare å prøve igjen, lukke Minecraft osv helt til det går.

 

Også lurer jeg på noe. Har to redstonewires som slås sammen til en med en OR gate. Fra outputen til OR-gaten skal man kunne sende input som kun når går til den ene outputen. Dette er jo ikke noe problem med dioder. Problemet ligger når jeg sender fra input1, da vil dette gå over i den andre inputens, og det kan det ikke gjøre siden det vil skape en endeless loop i andre enden. Er det noen løsninger som ikke bruker så mye plass?

 

Det jeg må ha er altså en gate som låser output1 når den får input på input1. Om den for input på input2 så går dette rett ut i output1, men ikke input1.

 

Skjønner dere?

Trengte ikke noe anner enn en AND gate, rart jeg ikke tenkte så langt -.-

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar

Support hjelp, hvorfor kan ikke kompisen min koble til serveren våres lenger?

 

Han får "connection timeout" error. Alle ports er forwarded og ingenting har endret seg bortsett fra client versions.

Serveren funker på bærbaren og han kan koble til, så det må være noe som blokkerer han på hoved pc'en. Hvordan får jeg opp "slipp gjennom brannmuren" på minecraft_server.jar'en igjen?

Lenke til kommentar

Har ingen som kan teste å koble til akkurat nå.

 

Har det noe og si om hvilken versjon av java jeg har?

 

Har både 32bit og 64bit på hoved pc'en, noe som er en av de få tingene som har forandret seg.

Hvis du har Windows 7 kan du enten slå av brannmuren helt eller tillate Java(vet ikke om du må ta 32 eller 64 bit gjennom brannmuren. Det var det som hjalp for meg.

Lenke til kommentar

Har folket fått med seg dette:

Total Miner: Forge

 

Her snakker vi minecraft rip-off, det er eigentlig heilt likt både med tanke på at du lager våpen og verktøy (med samme oppskrift), omtrent identiske textures, to moduser (creative og dig deep (survival)).

Vi snakker med andre ord ikkje om at Terraria er minecraft berre i 2d, nei her er det full blåkopi.

 

Og dette skal dei ha $3 for at du skal kunne spele på xbox.

 

Eg aner framtidig søksmål.

Lenke til kommentar

Notch har sagt at han er åpen og glad i konkuranse og minecraftkloner. Dessuten har de ingenting de kan gå til søksmål for. Siden de ikke har brukt noe av koden notch og Mojang har laget så er det faktisk ikke copyright sikret.

 

Det kan høres urettferdig og teit ut, men om du leser litt på minecraftforumet så er det flere dritlange tråder om det (da angående FortressCraft).

 

 

Lenke til kommentar

De andre spillene ser jalla ut og virker helt jalla uansett da så. Leste litt på "total miner" sitt forum. Der påsto core fangruppen til "total miner" at alt minecraft var kjent for var Mods og at "total miner" var bedre kjent for et bra community. Noe som er det værste pisspreiket jeg har lest på lenge. Minecraft har best community, best mod mulighet og best grafikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Notch har sagt at han er åpen og glad i konkuranse og minecraftkloner. Dessuten har de ingenting de kan gå til søksmål for. Siden de ikke har brukt noe av koden notch og Mojang har laget så er det faktisk ikke copyright sikret.

 

Tenkte kanskje meir på at Microsoft vil ha ein sak her. Når Microsoft kjøper rettigheitene til å lage ein minecraft versjon som skal lanserast for x-box i kombinasjon med kinetic systemet så kan dei vel umogleg være så alt for begeistra for at nokon har kommet dei i forkjøpe med ein billig versjon av minecraft på X-box?

Lenke til kommentar

Notch har sagt at han er åpen og glad i konkuranse og minecraftkloner. Dessuten har de ingenting de kan gå til søksmål for. Siden de ikke har brukt noe av koden notch og Mojang har laget så er det faktisk ikke copyright sikret.

 

Tenkte kanskje meir på at Microsoft vil ha ein sak her. Når Microsoft kjøper rettigheitene til å lage ein minecraft versjon som skal lanserast for x-box i kombinasjon med kinetic systemet så kan dei vel umogleg være så alt for begeistra for at nokon har kommet dei i forkjøpe med ein billig versjon av minecraft på X-box?

Kjelder på dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...