Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat det jeg gjør og. Tester masse i SP, så skal jeg lage meg noe greier i MÅ når serveren jeg spiller på blir oppdatert.

 

Litt fornøyd med utseendet på den døra her. Koblingene er mer kompliserte enn de trenger å være da. Den åpner seg fra bunnen og opp.

 

 

 

hJyJH.png

 

 

Endret av Blodappelsin
Lenke til kommentar

Hey, jeg har pussla rundt i singleplayer en stund og leter etter en MP server.

Jeg kan ikke så mye bortsett fra å overleve og bygge ting og syntes det er veldig gøy.

Er det noen norske servere som er en survivial modus (som SP) på online? Hvor alle begynner på scratch og man må bygge seg opp, men kan chatte med andre, plutselig møte de og sjekke ting de har mekka osv?

 

Om noen veit om en sånn server uten folk som ødelegger og stjæler så si ifra!

Lenke til kommentar

Hmm. Viste ikke at shears (saksa) kunne brukes til å sanke blader (leaves) som blir en egen blokktype. Fant ut ved et uhell nå nettopp. Nå kan det jo lages hekker og slikt, men de trenger fortsatt en stamme i bunnen for å ikke dø ser det ut til.

 

Har ikkje fått testa dette sjølv, men etter som eg forstår så er det nok at det er ein tømmerstokk som er nærmare enn 4 blokker frå blada.

Så då skal det være nok å ha nedgravde tømmer blokker med jamne mellomrom og deretter plante hekk over.

 

 

 

Pistons er veldig spennande og det skal bli interesant å sjå om nokon kjem på noke lurt no som vi for fyrste gong kan lage bevegelige strukturer. Det einaste som eg legg merke til er at sticky pistons er mykje meir anvendelige en vanlige pistons. Er ikkje så ofte du treng eit stempel som ikkje drar med seg blokka tilbake.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke fått testet selv, men hva hender med en blokk som står mellom to pistons som åpner seg? Hvis den blir knust kan man bygge automatisk cobblegenerator, og dermed få et sykt høyt output på cobble. Så en cobblefarm med piston mod som vel hadde et par tusen cobble i minuttet.

 

Andre forslag er:

 

- Selvbyggende og selvreparerende mur, også med cobblegenerator av lava og vann.

- Fallemmer i ganger. Utløses av wooden pressure plates, tidsstyrte, snapper opp uønskede mobs og sender dem ned i en mob killer. Spilleren trasker naturligvis enkelt forbi. Eventuelt kan det kobles inn en av-på-spak.

- Floodgates. Med litt snedig bruk av invertere og redstone, kan man lage dører som automatisk smeller igjen dersom vann kommer og vasker bort redstone-wiren.

- Hev- og senkbare gjerder. Gjerne "kamuflerte" ved at man lager en liten fordypning og bruker halfblocks der, og så kan man heve blokkrekken rett innenfor for å lage 1,5 høy (stopper ikke spiders, men mobs).

- Som sett i traileren, skjulte dispenserfeller.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...