Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Fant video av den omsider nå!

 

http://www.youtube.com/watch?v=eSHHRSoMOME&feature=player_embedded#at=23

 

 

Argh, finner ikke rett mål for hvordan lavaen og vannet skal fange spawns. I og med at jeg liksom ikke helt tør begynne på jobben med å prøve og feile meg frem til en løsning fant jeg ut at jeg skulle begynne å grave ut hullet hvor det vannet som fører meg seg items skal renne. Og hva finner jeg? En mobspawner. Oh the irony.

 

Forøvrig første gang jeg ser en "i virkeligheten". Kan jeg bruke den til noe?

 

Lage en mobspawner i mobspawneren? Mobspawnsception much?

Lenke til kommentar

Damn straight boy. Du veit jo forøvrig hvilken mobfarm dette er, som var på samme serveren som oss. Er den Templos satte opp i The Pirate Bay.

 

Har fått til lavabiten nå, men tror jeg må slite en del til med vannet. Jeg hater å dille med vann i Minecraft, dritten renner alle andre steder enn hvor jeg vil ha den.

Lenke til kommentar

Mja, likte ikke helt tegningene, jeg syns den var for uoversiktlig. Tok heller å konsentrerte meg om den jeg i utgangspunktet så for meg å bygge, og har nå fått det til! Litt annet system på vannstrømmen mot midten, men den funker på kuer så da regner jeg med at resten går dukken også.

Lenke til kommentar

Hei :) Finnes det en ok nordisk pvp server uten whitelist? Og om det er whitelist hvor melder jeg meg opp? Må jeg skrive søknad osv?

Sjekk ut realcraft.org, hovedsaklig norske og svenske på, men vi snakker mye engelsk i chatten. PvP, PvE og stjeling er tillat, og du må skrive en kort søknad i forumet for å få byggetillatelser. Alle for egentlig godkjent søknaden, og den trenger ikke være lang. Er barer for å sortere ut de som leter etter tilfeldige servere å griefe på. Sjekk link i signaturen min :)

Lenke til kommentar

Er det nokon som veit om ein kan lage ei sollys felle med vann til å transportere gjenstandane ut? Har gjort nokre forsøk, men slik som det er no så sliter eg med at vatnet slukker zombiene før dei dør på grunn av sollyset.

 

Det nærmaste eg har fått til er å gjere slik at vatnet stopper på kanten slik at zombiene faller ned ei sjakkt og blir ståande på ei luke til dei dør, men ulempen då er at eg må manuelt åpne luka for å få gjenstandande til å falle ned i elva som transporterer gjennstandane tilbake til meg.

Lenke til kommentar

Hei :) Finnes det en ok nordisk pvp server uten whitelist? Og om det er whitelist hvor melder jeg meg opp? Må jeg skrive søknad osv?

Sjekk ut realcraft.org, hovedsaklig norske og svenske på, men vi snakker mye engelsk i chatten. PvP, PvE og stjeling er tillat, og du må skrive en kort søknad i forumet for å få byggetillatelser. Alle for egentlig godkjent søknaden, og den trenger ikke være lang. Er barer for å sortere ut de som leter etter tilfeldige servere å griefe på. Sjekk link i signaturen min :)

 

 

Det høres bra ut. Vil ta en titt på den snart. Skal bare drepe noen til jeg dør, dermed miste alle tingene mine på den serveren jeg spiiller på nå. Har skaffet full diamant armour, gidder ikke å sløse bort det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har noen tips på hvordan man slåss i pvp? Jeg hadde full diamant armour og ble eid av en fyr med drittsverd og ingen rustning.. :( Slo bare enkelt og greit på han. Bør jeg slå litt foran den retningen han løper? Bør jeg løpe mot han mens jeg slår? osv.. Hva gjør dere?

 

 

Lenke til kommentar

Vil at ein spake skal kontrollere to sett med pistons. Kva slags logic gates må til for at den skal aktivere dei i forskjellig rekkefølge kvar gong den blir skrutt på/av?

 

 

Det jeg brukte til hidden staircase med piston mod, var en krets der den delte seg i to, der ledd 1 besto av 1 repeater stilt på 1 delay, og ledd 2, parallellt, var 3 repeaters stilt på 4 delay. Deretter møttes kretsene igjen. Ikke spør meg HVORFOR det virker, men det gjør det.

 

Da reagerte først den ene pistonen og så den andre, og så reagerte de motsatt vei når input endres.

 

Se denne videoen, f.eks.

 

http://www.youtube.com/watch?v=zBx4BB6KDXM&feature=player_embedded

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har noen tips på hvordan man slåss i pvp? Jeg hadde full diamant armour og ble eid av en fyr med drittsverd og ingen rustning.. :( Slo bare enkelt og greit på han. Bør jeg slå litt foran den retningen han løper? Bør jeg løpe mot han mens jeg slår? osv.. Hva gjør dere?

Tror ikke du traff så mye altså

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips på hvordan man slåss i pvp? Jeg hadde full diamant armour og ble eid av en fyr med drittsverd og ingen rustning.. :( Slo bare enkelt og greit på han. Bør jeg slå litt foran den retningen han løper? Bør jeg løpe mot han mens jeg slår? osv.. Hva gjør dere?

Tror ikke du traff så mye altså

 

 

Kanskje, mulig jeg er noob, men har en god k/d rate i bad company 2. Det bør jo gi noe i minecraft :yes:

Lenke til kommentar

Nei.

 

Er det kommet noen antydninger til når man kan forvente at de slipper 1.7?

 

notch Markus Persson

In case you're wondering about the release date for 1.7, we haven't even started discussing that yet. Sorrys! :-8

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...