Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Med pressure plates foran så du kan føle deg maximum BOSS når dørene bare går automatisk opp :thumbs:

 

edit: Jeg så for meg doble dører selvfølgelig, men hvordan kan man egentlig gjennomføre det?

 

I mod'en gjør man sånn, sideview:

A P C A A C P A

R P C A A C P R

 

Der A er luft (altså åpent), R er generisk blokk med redstone wire oppå, peker mot piston, P er piston og C er cobble (eller hva du nå vil lage døren av).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo. Jeg hørte snakk om en ny mob men jeg er ikke sikker.

 

We are working on Minecraft Beta 1.7, which I’m referring to as the “adventure update”. We’re keeping the details secret so people can get surprises. The idea with this update is to flesh out the game a bit, making it reward exploration and combat more. Assuming we like them in play testing, pistons are coming in 1.7.
Lenke til kommentar

Noen som har noen bra oppskrifter på mobtrap? En kamerat lagde en ganske heftig en for en tid tilbake, men før jeg rakk å kopiere den ble spillet hacket, og nå er serveren nede.

 

På oversiden var det ikke tydelig at det var en felle, annet enn de fire hjørne hvor det var et hull ned i vannet i fella på nivået under. Det var en firkant på noen og tjue blokker i hver retning, vann i hvert hjørne altså og lavafeller på hver kant for å drepe det som datt nedi (funket til og med bra på meg i et svakt øyeblikk...). Det som ble tatt av vannet (datt nedi hullet fra oversiden) ble altså ført bort til lavafellene, og eventuelle drops ble ført av en vannstrøm til midten, hvor det var et samlingspunkt for alle fire hjørnene (for referansens del kan jeg jo nevne at dette midterste krysset dannet et hakekors) som førte items videre ned i en sjakt og så bort til huset vi bodde i. Ganske enkel og ålreit felle, men jeg husker altså ikke hvordan denne så ut i selve "fellerommet" utover den korte forklaringen her.

Lenke til kommentar

man bruker lava som stikker ut vha stiger.

 

 

Jeg har konstruert den jeg linker til under, og den fungerer overraskende bra. Husk at mobs ikke spawner nærmere enn 20-og-noe block unna deg. Dermed lønner det seg å ha oppsamlingspunktet et stykke unna spawneområdet.

 

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tutorials/Mob_Farm

 

 

Ved hjelp av denne har jeg samlet mange stacks gunpowder, string, arrows og bones.

Bare stelle deg afk der hvor ting samles.. :)

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig den på 21x21 blokker, med spawneområde på 15x15 i midten og kantar på 3 blokker (ikkje inkludert vegg), som er ei blokk lavare enn firkanten på 15x15. I kvart hjørne er det 3x3 hol. Kan laste opp nokre bilete når eg er på PCen igjen.

 

Fant video av den omsider nå!

 

http://www.youtube.com/watch?v=eSHHRSoMOME&feature=player_embedded#at=23

 

 

Argh, finner ikke rett mål for hvordan lavaen og vannet skal fange spawns. I og med at jeg liksom ikke helt tør begynne på jobben med å prøve og feile meg frem til en løsning fant jeg ut at jeg skulle begynne å grave ut hullet hvor det vannet som fører meg seg items skal renne. Og hva finner jeg? En mobspawner. Oh the irony.

 

Forøvrig første gang jeg ser en "i virkeligheten". Kan jeg bruke den til noe?

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...