Gå til innhold

Netshop er ikke mitt førstevalg lenger.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det vel en ganske god stund siden netshop tok denne vendingen, har selv en tilsvarende tråd som denne som gikk over 16 sider eller noe i 2007/2008. Har ikke hørt noe annet enn nøyaktig det samme i mellomtiden, fikk til og med samme unnskyldning som ble presentert i denne tråden.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal ha vannkjøling til sommeren så må jeg nok bestille fra Danmark eller Irland siden det kun er Netshop her til lands som selger den jeg skal ha.

 

Vil ikke ha noe fra Netshop om jeg så fikk betalt for å ta det imot. Slik som ene kompisen min ble behandlet av de så får jeg frysninger nedover ryggen bare jeg hører firmanavnet.

Lenke til kommentar

Fulgte med de første 5-6 sidene i denne tråden og det er noe som skremmer meg.

 

Netshop har sakte men sikkert fått en svakere og svakere kundeservice de siste årene.

 

Helt fra tiden da de kalte seg hardwarebutikken og frem til netshop har jeg vært "lojal" kunde i de fleste tilfeller.

 

Har eller aldri hatt problemer med verken tidligere returer eller andre problemer.

 

Nå er komplett tilbake på toppen. Har brukt dem et års tid og har til nå vært meget fornøyd.

 

Nei, Netshop. Dere taper enorme summer samt en del gamle og nye potensielle kunder på dette.

 

Få tilbake den "gamle" kundesupporten som faktisk tok vare på kunden.

 

Dere lever faktisk av de som bestiller varer. Da er et godt ryktet utrolig viktig.

Lenke til kommentar

Husker jeg feil eller var det noen andre og ikke spesielt seriøse som brukte netshop.no siste halvdel av 90-tallet? Side med hjemmesnekret utseende og varer som ble levert sånn litt etter hvert når de fikk tid mellom kaffepausene. Med forbehold om at jeg husker rett etter alle disse årene så synes jeg det er som å putte hundelort i sølvpapir og selge som konfekt å ta over det domenet.

 

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å involvere meg mer i denne saken, faktisk så har utviklingen i denne saken gjort at både jeg (og uten tvil en rekke andre nettbutikker også) virkelig må vurdere å aldri mer svare her på forum i slike saker. Det virker på meg som det kun er nedside i å gjøre det - man blir rett og slett ikke trodd, og risikerer å miste nattesøvnen.

 

Det slår bare tilbake (backfire) å ut av luften assosiere seg med andre aktører. Det er nesten like slibrig som i smakforsterkersaken til Toro der de påstår at alle andre aktører er enig i deres bilde av saken. De kan ikke nevne en eneste aktør, men alle er enig. (Alle vil si at absolutt ingen er uenig og bør igrunnen aldri brukes.) Netshop er litt mer beskjeden da. Riktig nok ikke alle, men en rekke (med tanke på hvor få aktører som er igjen så spørs det om ikke en rekke vil si alle) og helt uten tvil. Ikke rart det blir søvnløse netter hvis man virkelig skriver slikt som representant av et større selskap. Hvorfor skal andre nettbutikker måtte tenke seg om før de uttrykker seg fordi Netshop har både oppført og uttrykket seg dårlig? Det har vært mye snakk om misnøye mtp Netshop og returer helt tilbake til 2004 og det er alermerende om dette ikke er rettet opp i løpet av en tidsramme på 6 år.

 

Kanskje andre aktører skal få snakke for seg selv og kanskje de til og med har vett til å rydde opp i driften sin. Det er helt umulig å respektere noen som bruker andre for å sette seg selv i bedre lys.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Husker jeg feil eller var det noen andre og ikke spesielt seriøse som brukte netshop.no siste halvdel av 90-tallet? Side med hjemmesnekret utseende og varer som ble levert sånn litt etter hvert når de fikk tid mellom kaffepausene. Med forbehold om at jeg husker rett etter alle disse årene så synes jeg det er som å putte hundelort i sølvpapir og selge som konfekt å ta over det domenet.

 

Den synes jeg var svært drøy påstand. Dagens NetShop ble startet opp i 2003 av noen utbrytere fra Komplett. Det var i de dager de kunne kundeservice, men da var de små og måtte ha noe å konkurrere med komplett over.

 

Det jeg synes er mest skremmende med NetShop er at de har så mange saker de har tapt i FTU, gjerne at de også har drøye lenge med tilsvar til motparten slik at behandlingen har tatt ekstra lang tid.

 

Selv har jeg ikke hatt noe problem med NetShop. Hadde RMA på en disk hos NetShop Oslo og den affæren der gikk helt smertefritt. Tok 2- 3 dager før jeg fikk mail om at jeg kunne hente ny disk.

 

Dette tilfellet her løses enkelt ved at trådstarter sender inn hovedkortet, teknikeren deres kan umulig klage over dårlig feilbeskrivelse selv.

 

Til de som klager over dårlig feilbeskrivelse fra kunde så trenger en reklamasjon ikke å inneholde mer enn at det er en feil ved produktet. Det er først når forhandler spørr hvilken mangler osm finnes at det foreligger medvirkningsplikt på kundens side.

Lenke til kommentar

Synes og det er utrolig rart at de ikke legger om kursen etter såpass mye "ris på ega ræv",skulle gjerne vært kunde hos netshop men når det blir et sirkus uten like på det verste så finnes det mange bedre alternativ deverre.

Min bestefar drev med salg av elektronikk i over 30år og har jobbet der noen ganger,og hadde jeg behandlet kundene på den måten som det kan utøves her så hadde det blitt noen saftige runder med teppebanker og hode å ræva på hau ut døra som han sa :yes:

Endret av jallanissen
Lenke til kommentar

KVTL: Jeg sier ikke at det har noen forbindelse, men jeg kan ikke skjønne at noen vil ta det navnet etter hva det ble brukt til en gang. Jeg mener at det var noen som brukte domenet til å selge datautstyr, spill og friluftsutstyr. Hvis jeg husker rett så var slagordet deres. Netshop, norges første nettbutikk. Kanskje det er dårlig av meg å ta det frem, men jeg husker jeg reagerte i 2003 på dette navnevalget.

 

Uansett, gratulere Netshop.

Dere har nå høytlistede treff i google på dårlige kundeerfaringer. Priceless.

 

I min omgangskrets har Netshop vært svartelistet siden 1 år etter oppstart.

 

Det ermange tråder om dårlige erfaringer med Netshop på flere populære forum.

 

EDIT:

Du kan si mye om meg, men få kan slå meg på hukommelse. Se hva jeg fant i wayback-machine. Jeg holder på å le meg skakk her jeg sitter. I kveld blir det kake og cognac til kaffen.

 

http://web.archive.org/web/19961221140614/http://www.netshop.no/

http://web.archive.org/web/19970225060514/www.netshop.no/data/welcome.htm

 

NetShop DA

Verven 19

3041 Drammen

Tlf.: 32 20 86 00

Fax: 32 20 86 01

E-mail [email protected]

F.nr. 974692457

 

"Alle priser oppgitt i katalogen er inklusive merverdiavgift og eksklusive fraktkostnader. Dersom ikke annet er oppgitt gjelder kjøpslovens § 32 som gir kjøper en reklamasjonstid på 2 år.

 

Eventuele erstatningskrav ved mottak av feil varer, eller varer med feil, må rettes til NetShop eller ansvarlig bedrift senest 2 dager etter mottagelse av varen. Videre kan hverken NetShop eller ansvarlig bedrift stilles erstatningsansvarlig overfor eventuellt kostnader kunden kan ha blitt påført pga. forsinkelse i levering eller andre omstendigheter som måtte ligge utenfor vår kontroll."

 

Siden logoen i dag er den samme som i 96 så er det nok desverre samme dårlige konseptet som for 14 år siden og med dette i viten så kommer jeg ikke til å nærme meg Netshop med ildtang engang.

 

Annen logo ble benyttet i 98-> men logoen i dag er den samme som i 96 og 97.

 

Jeg var faktisk ikke klar over at det var samme logoen den gang. Dette er det vittigste jeg har sett på flere år.

 

Tusen takk KVTL, hadde aldri oppdaget dette om du ikke hadde fått meg til å føle behov for å sjekke om jeg husket rett.

 

Netshop starter altså ikke med blanke ark i 2003 men er en videreføring av et allerede grøftekjørt konsept.

 

Jeg ler så jeg gråter nå.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

Dere har nå høytlistede treff i google på dårlige kundeerfaringer. Priceless.

 

I min omgangskrets har Netshop vært svartelistet siden 1 år etter oppstart.

 

 

Samme her. Netshop var meget bra i starten, men etter de vokste så falt servicenivået til langt under det komplett.no mpx.no og ikke minst ps.no yter.

 

De siste årene har jeg omtrent ikke handlet hos netshop, grunnet mye tull og dårlig kundeoppfølging. Kan nevne:

 

*Fikk brukt skjermkort solgt som nytt, netshop nektet å ordne opp og viste til angrefristen om jeg var missfornøyd.

*Fikk defekt hovedkort erstattet med et mye simplere kort som jeg ikke kunne bruke da det ikke hadde tilkoblinger nok (ATA).

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noe rot med mpx, men synes de har litt begrenset vareutvalg så det er sjelden jeg handler der.

 

Har hatt en god del rot med både PS og Komplett, men begge har ryddet opp i ettertid.

Har som regel fått gode erstaningsvarer. Fikk dobbelt så dyrt hovedkort av PS en gang etter en DOA. Det eneste ASUS-kortet med raid som de hadde på lager kostet dobbelt så mye som det jeg hadde bestilt og da fikk jeg det selv om de mest sannsynlig da gikk i tap eller null på ordren.

Lenke til kommentar

Dette tilfellet her løses enkelt ved at trådstarter sender inn hovedkortet, teknikeren deres kan umulig klage over dårlig feilbeskrivelse selv.

Det blir ikke sendt inn igjen av meg, det er helt sikkert. Som jeg sa i forrige melding så gir jeg meg med hensyn til Netshop i denne saken og vil ikke lenger ha noe med dem å gjøre uansett. Generelt så er det likevel interessant for meg å følge med i tråden her selv om jeg ikke lenger trenger å engasjere meg siden tråden vokser veldig fint uten min hjelp.

 

 

Hovedkortet skal jeg ramme inn og henge på veggen på kontoret mitt til skrekk og advarsel slik at jeg ikke glemmer denne historien. Det synes jeg de ærlig og redelig har fortjent etter de imponerende innleggene de har hatt her.

Lenke til kommentar

Hovedkortet skal jeg ramme inn og henge på veggen på kontoret mitt til skrekk og advarsel slik at jeg ikke glemmer denne historien. Det synes jeg de ærlig og redelig har fortjent etter de imponerende innleggene de har hatt her.

 

Jeg håper du rammer inn feilvurderingen din som førte til at RMA ikke ble godkjent.

Jeg håper også du rammer inn tilbudet fra Netshop i å løse dette, samt din nye feilvurdering, kortet som aldri ble sendt inn igjen uansett et nytt tilbud og din egen stolthet som er langt større enn denne tråden noen gang kommer til å bli.

 

Desverre så er det kun din egen stolthet som står i veien for at saken kunne vært løst.

Det er utrolig hvor stort noe slikt kan vokse seg til og konsekvensene som følger av å møte på feil person.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Hovedkortet skal jeg ramme inn og henge på veggen på kontoret mitt til skrekk og advarsel slik at jeg ikke glemmer denne historien. Det synes jeg de ærlig og redelig har fortjent etter de imponerende innleggene de har hatt her.

 

Jeg håper du rammer inn feilvurderingen din som førte til at RMA ikke ble godkjent.

Jeg håper også du rammer inn tilbudet fra Netshop i å løse dette, samt din nye feilvurdering, kortet som aldri ble sendt inn igjen uansett et nytt tilbud og din egen stolthet som er langt større enn denne tråden noen gang kommer til å bli.

 

Desverre så er det kun din egen stolthet som står i veien for at saken kunne vært løst.

Det er utrolig hvor stort noe slikt kan vokse seg til og konsekvensene som følger av å møte på feil person.

Feilvurdering?når er vel testrutinene som er totalt bak mål og urealitiske,netshop kunne tatt kontakt og sett på vedlagt video og det hadde vært win win og denne tråden hadde ikke ekstistert.
Lenke til kommentar

Itspersonal

 

Hvilket tilbud fra Netshop om jeg må spørre så freidig? Om at jeg måtte sende inn andre deler også? Dette var ikke et tilbud, men i beste fall en frekkhet eller fornærmelse.

 

Netshop igonerte meg fullstendig inntil jeg postet dette på forumet. Jeg sendte dem førsteposten 3 dager før jeg postet og ba om deres kommentar. Jeg sendte dem flere mailer før postingen. De hadde da rikelig anledning til å tenke seg om. Min mening er at det er Netshop som har gjort feilen her og ikke jeg. Da synes jeg det er vanskelig å godta at de synes det var greit å påføre meg flere utgifter for å bevise at jeg hadde rett. Ikke en aldri så lite beklagelse har jeg sett fra dem heller.

 

Det du har rett i er at jeg har en viss stolthet, og det er jeg faktisk stolt av. Jeg finner meg altså ikke i å bli behandlet som bare et kundenummer av en av norges største nettbutikker som de omtaler seg selv som. Jeg har bedt dem å sende meg en returlapp for å kunne avslutte saken, noe de til nå later som de ikke har sett. Nå er det for sent siden jeg har valgt å avslutte mitt kundeforhold hos dem. Og i lys av alt de har skrevet her, samt andres erfaringer som er framkommet her så er jeg faktisk glad for det. Jeg håper derfor denne tråden varer riktig lenge slik at de nå får merke og lære seg at de skal ikke ignorere selv en enkelt kunde.

 

Til dere som bare har opplevd Netshop som alltid positiv vil jeg si at det er flott for dere, men dette er altså ikke lenger min erfaring lenger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...