Gå til innhold

Netshop er ikke mitt førstevalg lenger.


Anbefalte innlegg

Oslo72 : Har du aldri opplevd "sprø" plastikk? Har selv opplevd dette med komponenter som har vært utsatt for varme over tid og som regel brekker disse uten noen spesiell påkjenning. Eneste måten å unngå dette på er å bruke komponenter som tåler varme over tid noe hk produsenten i dette tilfelle ikke har gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det var akkurat det som skjedde. Festeklipsene til minne og skjermkort bare gikk rett av når man tok i dem. Det hadde ingenting med røff bruk å gjøre, og er nok en svakhet, ihvertfall for dette kortet. Jeg har kort fra MSI og Asus som står i samme miljø hvor dette ikke skjer. Hvis man ikke har erfart dette selv så kan jeg godt se at noen har problemer med å forstå årsaken.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Husk og skriv ein update når du får svar fra Netshop!

Det blir nok ingen svar derfra, det er jeg ganske så sikker på. Tviler på at det finnes noen der som forstår at av- og til så vil man tjene på å legge seg litt flat.

 

På fjellet, hvis man blir overrasket av dårlig vær så snur man og tar seg tilbake igjen. De samme reglene gjelder forsåvidt over alt i samfunnet, men man skal inneha evnen til å forstå hva som holder på å skje før man faktisk ombestemmer seg og gjør det.

 

Hvis Netshop har evnen så kan de gi verdien av min tapte RMA og de utgiftene de påførte meg i den forbindelse til Frelsesarmeen, og så legge beviset ut slik at vi kan se det. Gjør de det så har de kanskje evnen, og jeg skal vurdere om jeg vil fortsette å være kunde hos dem igjen.

 

Jeg vil samtidig benytte anledningen til å be alle som leser dette å vurdere og delta sammen med Team Hardware.no i folding for forskningen på Alzheimer's disease (AD), Huntington's disease (HD), Kreft og P53, Osteogensis Imperfecta, Parkinson's disease (PD), Ribosome og antibiotika Les mer om dette på linkene nederst i bildet her.

 

-alias-

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

glad jeg kun har handlet hos ps.no de gangene jeg har trengt å sende tilbake komponenter og en hel pc faktisk.

 

fikk en psu fra dem som av en eller annen grunn nektet å starte et spesifikt hovedkort. den klarte å starte alle de andre hovedkortene jeg hadde(4 hovedkort testet). hovedkortet som nektet å starte med denne psu'en startet uten problemer med 3 andre psu'er, og 1 av 20 ganger med problem psu'en. så det var en situasjon jeg trudde jeg kom til å slite lenge med. men de orna alt sammen med lite frem og tilbake med mail. og jeg ble refundert hele beløpet + alle frakt kostnader.

 

hos mpx har jeg også vært i kontakt med kundeservice via mail. de svarte innen noen timer. og var forbredt på å sende en retur seddel. dette gjalt en nokia5800 jeg trudde ikke gps enheten fungerte på. men det viste seg at den "bare" trengte 10 min for å finne sattelitter første gang...

 

at netshop tør å oppføre seg som du beskriver er mildt sakt skremmende. så trur det ikke blir kjøp av deler der som kan være vansklige å feilsøke, siden de faktisk ikke tester komponentene så grundig som det bør testes.

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt en RMA hos Netshop på et dyrt tastatur og musesett til 1500,- den gang hvor silikonen hadde begynt å flasse av. Hadde ingen problemer med å få bytte. Dvs. jeg fikk bytte i annen vare.

 

Det er kun med 1 av 2 hovedkort til RMA gjennomo årene jeg har hatt problemer med Netshop og RMA. Men selv det løste seg med godvilje fra Netshop den gang.

 

Trygghet er viktig for oss når vi kjøper kompliserte produkter som eks. ny teknologi på hovedkort som ofte er svindyre og kan inneholde mange problemer. Så det er ingen lett sak dette.

 

Man kjøper heller ikke en LCD TV til nesten 10.000,- om man er redd for å få dårlig behandling om produktet har små feil og mangler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

glad jeg kun har handlet hos ps.no de gangene jeg har trengt å sende tilbake komponenter og en hel pc faktisk.

 

Off-topic, men har hatt liknende erfaring med PS.no

 

En PSU begynte å lage forferdelige lyder, trolig lageret på en av viftene som var gåent. Sendte en mail til PS hvor jeg forklarte situasjonen, og sa at jeg var mer eller mindre avhengig av å ha en fungerende datamaskin tilgjengelig. De løste saken på en glimrende måte. De sendte meg en ny PSU som jeg måtte betale ut, returnerte den defekte etter at jeg hadde montert den nye. En liten uke senere hadde de fått testet PSUen jeg sendte inn og bekreftet at det var et problem med den. Pengene jeg hadde lagt ut for erstatningsproduktet tikket inn på konto neste dag.

 

Ser ikke problemet med at alle nettbutikker kan tilby liknende service. Hadde jeg forsøkt å lure PS ved å sende de en fungerende PSU hadde de ikke tapt stort, da jeg allerede hadde lagt ut for erstatningen.

Lenke til kommentar

Hehe dette hadde vært mat for tv2 hjelper deg :D

 

Men jeg tror det er verdt og legge noen kroner ekstra på min nye pc hos komplett istedenfor netshop ser det ut som, ettersom jeg alltid har hatt gode kundeforhold hos komplett,tenkte og handle min nye maskin hos netshop denne gangen pga de var noen kroner billigere på komponentene.

Som selger i nordens største elektrokjede sier vi at en tapt kunde er mangen tapte kunder, derfor er hver enkelt kunde gull verdt.

Lenke til kommentar

nå er vel "noen kroner ekstra" tidenes underdrivelse når du sammenligner med komplett, bedre service får du heller ikke.

 

forøvrig bra fornøyd med forige ordren vår med netshop.

bestilte litt racks torsdag rundt 12:00 og fredag ca 13:00 var de på døren hos oss i bergen.

Er vel tidenes underdrivelse at du ikke får bedre service på komplett,noe denne tråden beviser.
Lenke til kommentar

har pløyd igjennom hele tråden her nå, så nåer jeg litt sliten. men må si at det bare forsterker min erfaring også; komplett er og blir min beste nettbutikk. netshop har også tapt meg som kunde, får ikke håpe jeg må igjennom det TS måtte, fordi det må slite på folk.

 

6 ordre hos netsop, 60 hos komplett, sier vel kanskje også litt om hvilken mening jeg hadde før jeg leste denne tråden.

Lenke til kommentar

Jeg har også vært gjennom hele tråden her.

MIN mening er helt klart at dette er netshop sin skyld. Med det sagt, kunne helt klart -Alias- ordlagt seg bedre, da han skrev RMA. Jeg mener likevel, at netshop, som skal stille med ekspertisen. Må ha den grunninnstillingen, at selv om det er noen skurker der ute, sender de aller fleste ikke inn. Fult fungerende kort som RMA.

 

Som det har blitt nevnt, flere ganger tidligere i tråden. Ville denne saken, antagelig løst seg allerede ved feilsøkingen. Dersom tekniker bare hadde tatt kontakt med kunden.

 

Til Netshop/Svenn Aage:

I denne saken, må jeg si at du framstår som svært lite sympatisk. Netshop har i det siste begynt å få et temmelig frynsete rykte her på diskusjon.no. Det virker lite lurt, mtp. beløpene det virker som dette forumets brukere, daglig, ukentlig og månedlig legger igjen hos nettbutikker.

Det at dere legger om rutinene for RMA høres bra ut, men personlig tror jeg det er poeng å score på å gjøre den nevnte donasjonen til Frelsesarmeen, det er jo ikke snakk om mange kronene. Og denne tråden begynner å få veldig mange lesere.

 

 

Edit: de jeg så, av sikkert mange flere skrivefeil.

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Vi går nå fort mot 10.000 visninger i denne tråden og ca. 170++ innlegg på en lang uke. Hvis bare 10% av de som har lest tråden tar med seg min dårlige erfaring med Netshop og velger å handle for 1000 kroner andre steder i stedet for hos Netshop så snakker vi om et omsetningstap på en mill. til nå. Dette er jo sikkert bare peanuts for Netshop, men med 5% avanse som er vanlig i bransjen snakker vi forsiktig om et tap på 50K. I tillegg kommer mitt eget private nedslagsfelt. Mest sannsynlig så er dette tapet mye mye større og det vokser for hver dag.

 

Igjen, hvorfor skriver jeg fortsatt her ennå etter 9 dager. Jo det handler om å forsvare forbrukerens makt hvis man vil eller tør bruke den makten man som forbruker har fått utdelt sammen med ordets makt. Jeg vil faktisk det siden jeg ikke finner meg i å bli herset med av min egen leverandør av datakomponenter over flere år. Komponenter som er blitt like vanlig og nødvendig som mat for mange av oss.

 

Jeg har gitt Netshop flere valgmuligheter de siste dagene! Bryr de seg? Ja, kanskje, men jeg vet ikke egentlig siden de ikke viser det på noen måte. For meg så ser det ut som at de har valgt å utøve strutsemetoden, dvs. de stikker hodet dypt ned i sanden og håper at denne konferansen snart dør ut av seg selv slik at de kan fortsette slik de lenge har gjort. Dette vil faktisk ikke forsvinne så lenge flere og flere lesere kommer til for hver dag. I løpet av helga ( nå har det gått 9 dager siden starten) vil det ganske sikkert komme til 2 - 3000 lesere her, og så vil saken bare eskalere ut over i de neste ukene. Det er egentlig bare et tidsspørsmål før VG eller dagbladet legger denne saken ut for en million lesere. Jeg har bevisene på at kortet er beheftet med alvorlige feil, noe som Netshop bevisst velger å trenere ved å skylde på min manglende spesifiserte feilbeskrivelse. De har indirekte innrømmet at feilene eksisterer med henvisning til sine dårlige testrutiner, men ukjent av hvilken grunn så velger de å forholde seg helt og totalt tause likevel.

 

Sier dere ingenting så vil jeg forfatte en ny melding hver eneste dag inntil dere kommer på bedre tanker. Dette er ikke en trussel men et løfte som jeg som forbruker er i min fulle rett til å gjøre når jeg ikke får tilfredstillende svar på de direkte henvendelser jeg gjør, og da ser meg nødt til å bruke fora som foreks. diskusjon.no. Det finnes flere fora på nettet og jeg vurderer nå å spre informasjonen videre ut over og forbi det rent faglige miljløet her.

 

Ring meg, mail meg eller evt. kom på banen med et offentlig publisert gavekort her til Frelsesarmenen på lusne 2000 kroner som utgjør mitt beskjedne tap så avblåser jeg denne saken omgående. Jeg har egentlig ikke tid til å bedrive dette, men en faen i en eller annen form driver meg bare videre.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Vi går nå fort mot 10.000 visninger i denne tråden og ca. 170++ innlegg på en lang uke. Hvis bare 10% av de som har lest tråden tar med seg min dårlige erfaring med Netshop og velger å handle for 1000 kroner andre steder i stedet for hos Netshop så snakker vi om et omsetningstap på en mill. til nå. Dette er jo sikkert bare peanuts for Netshop, men med 5% avanse som er vanlig i bransjen snakker vi forsiktig om et tap på 50K. I tillegg kommer mitt eget private nedslagsfelt. Mest sannsynlig så er dette tapet mye mye større og det vokser for hver dag.

 

Igjen, hvorfor skriver jeg fortsatt her ennå etter 9 dager. Jo det handler om å forsvare forbrukerens makt hvis man vil eller tør bruke den makten man som forbruker har fått utdelt sammen med ordets makt. Jeg vil faktisk det siden jeg ikke finner meg i å bli herset med av min egen leverandør av datakomponenter over flere år. Komponenter som er blitt like vanlig og nødvendig som mat for mange av oss.

 

Jeg har gitt Netshop flere valgmuligheter de siste dagene! Bryr de seg? Ja, kanskje, men jeg vet ikke egentlig siden de ikke viser det på noen måte. For meg så ser det ut som at de har valgt å utøve strutsemetoden, dvs. de stikker hodet dypt ned i sanden og håper at denne konferansen snart dør ut av seg selv slik at de kan fortsette slik de lenge har gjort. Dette vil faktisk ikke forsvinne så lenge flere og flere lesere kommer til for hver dag. I løpet av helga ( nå har det gått 9 dager siden starten) vil det ganske sikkert komme til 2 - 3000 lesere her, og så vil saken bare eskalere ut over i de neste ukene. Det er egentlig bare et tidsspørsmål før VG eller dagbladet legger denne saken ut for en million lesere. Jeg har bevisene på at kortet er beheftet med alvorlige feil, noe som Netshop bevisst velger å trenere ved å skylde på min manglende spesifiserte feilbeskrivelse. De har indirekte innrømmet at feilene eksisterer med henvisning til sine dårlige testrutiner, men ukjent av hvilken grunn så velger de å forholde seg helt og totalt tause likevel.

 

Sier dere ingenting så vil jeg forfatte en ny melding hver eneste dag inntil dere kommer på bedre tanker. Dette er ikke en trussel men et løfte som jeg som forbruker er i min fulle rett til å gjøre når jeg ikke får tilfredstillende svar på de direkte henvendelser jeg gjør, og da ser meg nødt til å bruke fora som foreks. diskusjon.no. Det finnes flere fora på nettet og jeg vurderer nå å spre informasjonen videre ut over og forbi det rent faglige miljløet her.

 

Ring meg, mail meg eller evt. kom på banen med et offentlig publisert gavekort her til Frelsesarmenen på lusne 2000 kroner som utgjør mitt beskjedne tap så avblåser jeg denne saken omgående. Jeg har egentlig ikke tid til å bedrive dette, men en faen i en eller annen form driver meg bare videre.

 

Tror nok ikke dette havner i VG eller Dagbladet, med mindre du har noen GODE kontakter på innsiden :p

 

Tilbudte de seg ikke å ta en titt til på dette, med dine brikker? Eller blingser jeg HELT i hukommelsen min nå?

 

Forøvrig kan tilsvarende situasjoner forekomme hvor som helst, det er langt fra alle som er happy med RMA andre steder, og skal folk da rømme alle disse nettbutikkene blir det INGEN igjen. Du må gjerne lage storm i et vannglass, synd det går utover de som måtte gå på limpinnen og ikke tenke selv når de velger hvor de skal handle ting.

Lenke til kommentar

Denne tråden får meg til å le litt. Jeg har handlet jevnt og trutt i mange år fra stort sett alle webshops som har vært på det norske markedet. Endel returer har det blitt etterhvert, og noen ganger endt opp omtrent som ts her.

Har hatt mine egne små boikotter av snart alle sammen, så nå må jeg bryte mine egne "regler" hver gang jeg skal handle :)

 

I denne saken syntes jeg faktisk ikke Netshop har oppført seg så ille. Ok, de dreit seg ut ved testing (kun 1 brikke osv), men jeg tror ts ville endt opp med en enklere hverdag hvis han bare hadde sendt inn kortet på nytt med enda bedre og klarere beskrivelse av hva som var galt. Har også sans for Sven Aage som ikke automatisk dumper all dritten på teknikeren som testet.

 

Mulig jeg begynner å bli soft her, men jeg tror faktisk de norske forbrukerene har bedre av at vi har flere alternativer når vi handler på nett. Heldigvis tror jeg ikke slike tråder som dette er så ødeleggende for en nettbutikk, min erfaring er ihvertfall at over tid vil du kunne skrive slike historier om de fleste av dem.

Lenke til kommentar

 

knopflerbruce

Jo de gjorde det, men til min kostnad. Jeg avviste det med henvisning til at jeg ikke stolte på dem lenger. Hvilken garanti ville jeg hatt for at ikke konklusjonen ville vært at mine minnebrikker ville blitt "defekte". Jeg er et ærlig menneske, jeg lyver aldri, men jeg ville ikke hatt en sjanse i havet til å bevise en slik konklusjon hvis jeg på nytt hadde sendt inn kortet sammen med minnet og deres konklusjon ville vært at mitt minne var defekt.

 

Jeg skrev jo at jeg hadde testet med flere forskjellige sett minne som alle fungerte i andre hovedkort, men med samme dårlige resultat i dette kortet. Leste de det og konkluderte med hva dette betydde? Nei, de overså det glatt og påsto indirekte at jeg løy. Jeg har foreslått flere løsninger, men de svarer ikke! Skal det liksom være min feil, nei! Jeg har levd en stund, jeg har lært og jeg handler deretter.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

knopflerbruce

Jo de gjorde det, men til min kostnad. Jeg avviste det med henvisning til at jeg ikke stolte på dem lenger. Hvilken garanti ville jeg hatt for at ikke konklusjonen ville vært at mine minnebrikker ville blitt "defekte". Jeg er et ærlig menneske, jeg lyver aldri, men jeg ville ikke hatt en sjanse i havet til å bevise en slik konklusjon hvis jeg på nytt hadde sendt inn kortet sammen med minnet og deres konklusjon ville vært at mitt minne var defekt.

 

Jeg skrev jo at jeg hadde testet med flere forskjellige sett minne som alle fungerte i andre hovedkort, men med samme dårlige resultat i dette kortet. Leste de det og konkluderte med hva dette betydde? Nei, de overså det glatt og påsto indirekte at jeg løy. Jeg har foreslått flere løsninger, men de svarer ikke! Skal det liksom være min feil, nei! Jeg har levd en stund, jeg har lært og jeg handler deretter.

 

For at de da skulle si at det var brikkene som er defekte, måtte de ha testet med et annet, dual-channel sett, og fått de til å funke i kortet. Slik du beskriver problemet vil ikke det være tilfelle, dermed vil det være helt opplagt at de ikke testet kortet slik de burde gjort for å avdekke feilen første gang, og at du får dekt hvertfall den ene fraktkostnaden - som de har minimum delvis skyld i selv. At de ikke tar dine minnetester for en 100% garanti for at kortet faktisk ikke funker er ikke så rart, siden du faktisk ikke er annet enn en bruker, og ikke en som netshop vet er kvalifisert nok til å fastslå hva som faktisk er galt.

 

(OT: er webshops pliktige til å dekke fraktkostnader, forresten? Komplett har aldri gjort det med meg, såvidt jeg kan huske - jeg bruker derfor hentebuene deres til å levere inn RMA)

 

Hvis du nekter å sende inn kortet en gang til kan du ikke forvente at de skal kaste penger og unnskyldninger etter deg, heller. De har tilbudt å se på det igjen, om du avslår tilbudet av "personlige årsaker" så ligger ballen hos deg, og ikke hos dem. Det kan også godt være at proporsjonene denne saken har tatt gjør at ting tar mer tid enn vanlig, eller at de forslagene dine er helt hinsides. Å be om at de betaler 2000 kroner uten at de har testet kortet som defekt hører innunder det, f.eks.

Lenke til kommentar

Tråden er nok effektiv men det er også noe som heter jungeltelegraf.

 

1 misfornøyd kunde = stort tap i inntekter

 

En fornøyd kinde kommer tilbake og medfører til mersalg i form av anbefalinger til omgangskrets.

 

Se for at vi har 10 anbefalinger i hvert ledd. Da blir potensiale kunder:

10->100->1000->10k->100k

 

Nå vil det vel være sjeldent det kommer opp i så mange ledd, men jeg synes ikke det er urimelig å tenke at 1 misfornøyd kunde i beste fall er 10-100 tapte salg.

 

En misfornøyd kunde vil ha en sperre mot å komme tilbake og tar med seg potensielle kunder bort fra selskapet. Sannsynligvis ikke like mange som en positiv kunde tar med seg til, men det fatale her er at summen av de to virker sammen. Ikke ekstra kunder + tap av kunder samtidig.

 

Det går jo an å gamble på at flere deler positive erfaringer enn negative, men jeg klarer ikke å ta et firma seriøst hvis det aksepterer misfornøyde kunder.

 

Noen få kunder er umulige å få fornøyd, men det er sjelden.

Feks en kunde som nekter å betale for en tjeneste pga "det blir for dyrt" men som også nekter å få tjenesten utført vederlagsfritt. Da er denne kunden rett og slett umulig å få fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...