Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Når selv din beste venn kaster deg til ulvene så livet faen ikke verdt å leve lengre

 

Anonymous poster hash: 04b07...88f

Tro meg, det er det! Opplevde selv at min aller beste venninne sendte inn en falsk bekymringsmelding til barnevernet (saken ble henlagt) men det er det største sviket jeg har vært utsatt for, men etter litt så innså jeg at vi var ikke mye til bestevenner, og jeg var glad til at jeg var kvitt henne. En bestevenn gjør ikke deg vondt. Så klart man kan ha krangler o.l, men resten sier seg selv. Kom deg over det, og kom deg over bestevennen. Du kommer mer enn hel ut av det, og det er bare en fordel å være kvitt vedkommende.

Lenke til kommentar

Er sykemeldt for tiden og har veldig dårlig samvittighet for jobben. Har slitt med litt dårlig helse noen år, har vært langtidssykemeldt flere ganger. Har et kne som det har vært problemer med, to rupturer i korsbåndet(ikke fulle), og diverse benbruddbrudd. Har en relativt fysisk jobb, så det er ikke mulig å tilpasse arbeidsdagen. Kjeder meg veldig, og føler meg deprimert.

 

Har begynt å bli redd for å få besøk på dagtid når jeg er alene hjemme. Hvis jeg hører en bil kjøre forbi eller at det det smeller i en bildør, så kjenner jeg pulsen stige. Telefonen må jeg ha på lydløst, så skjekker jeg heller den innimellom, og ringer opp igjen. Liker senkvelden/natta best, fordi da er det svært sjeldent det kommer noen innom.

 

Er det noen andre som har erfaring med noe lignende?

Anonymous poster hash: 50a87...d04

Ja, hadde ikke besøk på tre år.

Jeg er også omsider sykemeldt fra jobben nå, og jeg hater det. Har så dårlig samvittighet, og stresser meg bare sykere.

Akkurat nå er det lite som skjer. Jeg vil bli frisk og begynne å jobbe igjen. Orker ikke en runde til med det der.

Slår meg selv til blods og er fortvilet, våkner på natten og gråter av fortvilelse.

Det må skje noe drastisk med meg om dette skal gå, og det må jeg gjøre selv.

Har noen tanker og ideer som jeg håper vil funke. Hvis ikke vet jeg ikke.

 

Ta gjerne kontakt

Endret av Zoot Allures
Lenke til kommentar

Fikk asperger diagnosen og dumpet av samboer ca samtidig. Må flytte hjem til mamma og pappa, flytte bort fra jobb og 1 times "skolevei"

 

Sitter igjen med angst for at jeg skal ende opp alene. Jeg har aldri følt meg så uaktrativ og liten som jeg har gjort de siste ukene.

 

Har en del venner, men de elsker å dra på byen og få med seg kvinnfolk hjem, noe jeg rett og slett ikke makter. Mangelen på energi ut over kvelden, og en elendig sosial inteligens (Asperger yay!) hjelper ikke. Samtidig gir denne drittdiagnosen det noe vanskeligere å se for meg et liv i fast jobb heller. Men jeg ser ingen annen løsning heller. Det er helt uaktuelt å gå på nav resten av livet, det ville ødelagt meg helt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk asperger diagnosen og dumpet av samboer ca samtidig. Må flytte hjem til mamma og pappa, flytte bort fra jobb og 1 times "skolevei"

 

Sitter igjen med angst for at jeg skal ende opp alene. Jeg har aldri følt meg så uaktrativ og liten som jeg har gjort de siste ukene.

 

Har en del venner, men de elsker å dra på byen og få med seg kvinnfolk hjem, noe jeg rett og slett ikke makter. Mangelen på energi ut over kvelden, og en elendig sosial inteligens (Asperger yay!) hjelper ikke. Samtidig gir denne drittdiagnosen det noe vanskeligere å se for meg et liv i fast jobb heller. Men jeg ser ingen annen løsning heller. Det er helt uaktuelt å gå på nav resten av livet, det ville ødelagt meg helt.

 

Husk at det finnes yrker hvor asperger kan være en fordel. Sånn som programmering, regnskap, realfag, bibliotekar etc. Så ikke tenk at du nødvendigvis stiller dårligere enn andre, men at det kommer ann på det enkelte yrket og evt. tilpassing du kan få.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Gjennom dialog med NSFF, Nasjonalt senter for selvmordsforskning og -forebygging, har vi fått råd om hvordan vi skal behandle innlegg fra forumbrukere som vurderer selvmord.
Innlegg blir derfor fjernet og vi henviser den eller de som måtte ha reelle tanker om dette, til profesjonell hjelp. Forumbrukerne her inne har ikke nødvendigvis nok kunnskap og forutsetning til å takle en situasjon som dette.

Hvis det er noen av dere her som har tunge tanker eller sitter i en vanskelig situasjon, så finnes det dyktige folk der ute som kan hjelpe deg med den slags tanker. Vi oppfordrer deg på det sterkeste til å ta kontakt med en av disse for en prat. Du kan også ta kontakt anonymt på nettet gjennom nettsidene til Kirkens SOS.

Kriseinformasjon i nødstilfelle

Krisetelefonen til Kirkens SOS i Norge: 22 40 00 40 (Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97)
Kirkens SOS Chat (åpningstid mandag til søndag 18:30-22:30)
Akutt selvmordsfare? Ring 113
Legevakt: 116 117


Om noen har spørsmål eller kommentarer så ta gjerne kontakt med meg, eller andre i moderatorlaget til diskusjon.no, over personlig melding.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har et skjære-par jeg mater. De får mat på terrassen min (jeg bor i andre etasje, så ingen problemer med at katter eller andre dyr kan angripe dem), og kommer ofte på besøk, mest for å si ifra hvis det er tomt for mat / vann.

I det siste så har de også begynt å oppsøke når jeg er ute og går ut. De reagerer når jeg plystrer på dem, det er så koselig!  :love:

De har også kommet til meg når jeg har sittet et eller annet sted ute med mye angst, og jeg har mørke og dystre tanker.

 

 

 

'One approached the corpse, gently pecked at it, just as an elephant would nose the carcass of another elephant, and stepped back,' he said. 'Another magpie did the same thing.
Next, one of the magpies flew off, brought back some grass and laid it by the corpse. Another magpie did the same. Then all four stood vigil for a few seconds and one by one flew off.'

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1221754/Magpies-grieve-dead-turn-funerals.html#ixzz4Mgbjg55n

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med å være student og slite psykisk? Jeg kommer meg ikke ut av denne dritten med det første og jeg henger allerede etter av flere grunner, bl.a. pga. det er så mye angst og uro så det er umulig å få konsentrert seg. Men nå om dagen føles alt så håpløst og jeg blir likegyldig til hele studiet og alt i livet. Vurderer å hoppe av og få meg en jobb der jeg kun har den å tenke på og evt. prøve igjen senere. Noen som vet hvordan det er å bli sykemeldt som student?

 

Anonymous poster hash: bc8f3...acf

Lenke til kommentar

 

Kjære mor.

 

Hvorfor i helvete tok du ikke abort?!

 

 

 

Med vennlig hilsen en patetisk unnskyldning for et menneske.

 

Anonymous poster hash: d5de4...ec1

Men kjære deg ❤ Så trist å lese . Du er verdifull. Du er det ❤

 

Jeg trenger en som deg i livet mitt. Hvor mye skal du ha for å sende meg slike meldinger et par ganger i uken? :wee: 

 

Men seriøst, slik kommentarer kan hjelpe utrolig mye. Selv om det ikke var ment til meg, så kjenner jeg at det varmer litt å lese likevel.

Lenke til kommentar

 

 

Kjære mor.

 

Hvorfor i helvete tok du ikke abort?!

 

 

 

Med vennlig hilsen en patetisk unnskyldning for et menneske.

 

Anonymous poster hash: d5de4...ec1

Men kjære deg ❤ Så trist å lese . Du er verdifull. Du er det ❤

Jeg trenger en som deg i livet mitt. Hvor mye skal du ha for å sende meg slike meldinger et par ganger i uken? :wee:

 

Men seriøst, slik kommentarer kan hjelpe utrolig mye. Selv om det ikke var ment til meg, så kjenner jeg at det varmer litt å lese likevel.

Jeg vil mer enn gjerne sende deg slike påminnelser flere ganger i uken fordi påstanden stemmer ? Jeg er ny her men kontakt meg gjerne på pm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...