Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I det siste har jeg fundert på om jeg skal la være å feire jul i år, eller feire alene. Vanligvis feirer jeg sammen med familien, men det er en person der jeg ikke har lyst til å se. En person jeg føler avsky for.

 

Hadde jeg hatt en større leilighet, eller eget hus, så hadde det fristet å ha åpent hus, eller hva man nå vil kalle det. Altså å invitere andre som er i lignende situasjon som meg.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Er det julefeiringen som er kjip, eller er det selskapet? Hvis det er noe som ikke er greit med menneskene du feirer med, så kan du vurdere å feire med noen andre. Kanskje tanter og onkler, eller med noen venner.

 

Det greiene jeg nevnte tidligere med å feire jul med fremmede, det er jo en greie. Leser om det innimellom. Hadde vært interessant å vite mer om det greiene der.

Men det er ikke sikkert det passer for akkurat deg. Det hadde du i så fall måtte kjenne etter på selv. Men når alle er fremmede så blir det langt mindre forventninger, obligasjoner og stress, spesielt hvis alle er i samme båt som en selv. Like barn leker best, osv.

Men dette er strengt tatt ikke noe jeg kan anbefale, for jeg har aldri gjort noe slikt selv, og det er fullstendig individuelt om man takler noe slikt.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Finnes ingen ting som er så ubehagelig som tunge tanker å alt er sort Men tror dette å stå på ikke gji opp er veien å gå Du lærer deg selv å kjenne i tunge vanskelige stunder blir sterkere etter hvert og det å komme seg ut ågå Men det tar tid Kanskje du får en ,,snev av lykke følelse etter en tid

Lykke til

Lenke til kommentar

 

Av og til blir jeg så trist av verden at jeg mister alt mot. Alle bryr seg bare om seg selv. Jeg har donert mye av pengene mine til gode formål men alt blir bare verre. Kanskje jeg bare er naiv.

Ikke alt: https://www.nrk.no/urix/det-er-mye-som-gar-framover-her-i-verden-1.13243270

 

 

Takk for en positiv post. Jeg vet at mye blir bedre. Spesielt i de fattigste delene av verden. Men hva med Europa? Det ser ut som om ting stagnerer.

Lenke til kommentar

Som alle aktive medlemmer i denne tråden vet så sliter jeg en del psykisk. Sykdommen føles mest som en belastning, men jeg tenkt på det å snu sykdommen til noe positivt om man kan si det sånn. Så i samarbeid med en knipe andre flotte mennesker som sliter psykisk så lagde vi en instagramkonto. Den er for å informere og det å dele av oss selv sånn at DU skal føle deg mindre ensom i det du sliter med. Vi ønsker å være en stemme for de som ikke føler de blir hørt eller tatt alvor, eller rett og slett bare en støttespiller på veien. Vi er ikke fagfolk, men vi har lang livserfaring med dette og håper vi kan hjelpe. Følg oss gjerne på instagram @sterksammen

post-392836-0-70601200-1480846927_thumb.png

Endret av Overmoden2.0
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...