Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På grunn av tidligere innlegg som har blitt fjernet minner jeg på dette :

 

 

Gjennom dialog med SSFF, Seksjon for selvmordsforskning og forebygging, har vi fått råd om hvordan vi skal behandle innlegg fra forumbrukere som vurderer selvmord.

Forumbrukerne her inne har ikke nødvendigvis nok kunnskap og forutsetning til å takle en situasjon som dette.

Det finnes dyktige folk der ute som kan hjelpe deg med den slags tanker. Vi oppfordrer deg på det sterkeste til å ta kontakt med en av disse for en prat. Du kan også ta kontakt anonymt på nettet gjennom nettsidene til Kirkens SOS.

Kriseinformasjon i nødstilfelle

Krisetelefonen til Kirkens SOS i Norge: 815 33 300 (Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97)
Kirkens SOS Chat (åpningstid mandag til fredag 18:30-22:30)

Om noen har spørsmål eller kommentarer så ta gjerne kontakt med meg, eller andre i moderatorlaget til diskusjon.no, over personlig melding.
Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fyttefaen..tror aldri eg har vært så lei meg som nå.. Orker snart ikke å gråte mer, holdt det gående i over ett døgn nå.. eg orker virkelig ikke å fortsette uten henne, hun er bokstavelig talt alt eg lever for..

Hold ut. Du kommer deg videre selv om det ikke kjennes sånn ut. Kjærlighetssorg suger, men du blir sterkere.

Lenke til kommentar

Det er tull å kun leve for andre. Det er ingen andre som er hovedpersonen i ditt eget liv, det er deg. Det er du som skal leve det. Ingen andre.

 

Slik codependency er usunt og fører kun til en negativ spiral der en forsømmer seg selv og sine omgivelser. Du må lære deg å like deg selv og trives i ditt eget selskap. Jeg sliter med det samme selv, men prøver å jobbe med det. For min del er første steg å spise skikkelig, noe jeg har slitt med siden ungdomstiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Det er tull å kun leve for andre. Det er ingen andre som er hovedpersonen i ditt eget liv, det er deg. Det er du som skal leve det. Ingen andre.

 

Slik codependency er usunt og fører kun til en negativ spiral der en forsømmer seg selv og sine omgivelser. Du må lære deg å like deg selv og trives i ditt eget selskap. Jeg sliter med det samme selv, men prøver å jobbe med det. For min del er første steg å spise skikkelig, noe jeg har slitt med siden ungdomstiden.

"Ikke redd verden, redd deg selv." - sa en til meg. At jeg måtte bli godt voksen før jeg forstod at jeg måtte leve litt for meg selv får så heller være.

Lenke til kommentar

Fullstendig ødelagt. Har ikke sovet i hele natt.

 

Jeg blir mer og mer apatisk. Mister følelser for alt rundt meg, sakte men sikkert. Akkurat nå er jeg i en så mørk plass at jeg ikke klarer å gråte engang. Jeg bare bryr meg ikke. Om noe. Eller noen. Jeg vil bare ha en slutt på alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...