Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Jeg har tre dager igjen hjemme før jeg flytter til Tyskland og jeg merker at det er litt tristere å reise i år enn det har vært tidligere. Det er 5 år siden jeg flyttet og da la jeg alt det gamle bak meg, men det er mye som har skjedd her for meg de siste 9 ukene og det er mange løse tråder jeg forlater. De fleste av dem vil fortsatt være her når jeg kommer tilbake, men det er lenge til, jeg vil gå glipp av mye og jeg vil bli nødt til å reise igjen etter neste besøk også. For øyeblikket slites jeg i to. Jeg har lyst til å reise til Tyskland og gjøre mye annet også, men samtidig har jeg lyst til å bo her og fortsette å treffe gamle og nye venner, kolleger og familie jevnlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er deprimert over at jeg takler kvinner så dårlig. Synes kvinner er veldig slitsomme. Høres nok dumt ut, men jeg føler at kvinner langsomt og sikkert tar livet av meg med sin væremåte. Føler det som de hele tiden vil meg til livs på alle slags giftige måter, hvis jeg ikke er helt sånn som de vil jeg skal være. Det er grunnen til at jeg siden tidlig ungdom har trukket meg tilbake, og deltar så lite som mulig i sosiale sammenhenger.
Er vel det man kalle en gentlemann, og hater heve stemmen eller noe til kvinner. For meg er det naturlig å være varsom, høflig og forsiktig mot kvinner. Som takk, føler jeg at de helst svarer med frekkhet og nedtrykking på all slags vis.



Anonymous poster hash: 1dbb9...535
Lenke til kommentar

 

Jeg er deprimert over at jeg takler kvinner så dårlig. Synes kvinner er veldig slitsomme. Høres nok dumt ut, men jeg føler at kvinner langsomt og sikkert tar livet av meg med sin væremåte. Føler det som de hele tiden vil meg til livs på alle slags giftige måter, hvis jeg ikke er helt sånn som de vil jeg skal være. Det er grunnen til at jeg siden tidlig ungdom har trukket meg tilbake, og deltar så lite som mulig i sosiale sammenhenger.

Er vel det man kalle en gentlemann, og hater heve stemmen eller noe til kvinner. For meg er det naturlig å være varsom, høflig og forsiktig mot kvinner. Som takk, føler jeg at de helst svarer med frekkhet og nedtrykking på all slags vis.

 

Anonymous poster hash: 1dbb9...535

 

Jeg føler med deg! Jeg tror at frekkheten, nedtrykkingen og evt. vold mot menn fra kvinner er ganske usynlig i samfunnet vårt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaring med SiT sine mestringskurs? Sitter her og depper og tenker det kunne vært godt for sinnet å treffe mennesker som også sliter på et eller annet vis...

 

Anonymous poster hash: 8b2b6...034

 

Tro meg, det er ikke godt å møte andre som sliter, fordi du vil aldri bli en vinner hvis du omringer deg selv med tapere. Gå heller til en plass der det finnes mange oppegående mennesker. Noen som kan løfte det opp istedenfor å dra deg ned med sine smerter og lidelser.

Lenke til kommentar

Å generalisere bare for å generalisere blir for dumt det og.

 

Å bagatalisere bare for å bagatilsere er i allefall dumt uansett. Kall en spade for en spade. Jeg har selv verdt i gruppeterapi, og det er en gjeng med tapere som sitter der og griner og synes synd på seg selv. De konkurerer om å fortelle hvem som har det verst og mest utfordrende. Den ene historien viser seg å være verre enn den andre. Vil dette ingen ende ta, tenkte jeg, så jeg gikk ut av gruppen og begynte å spille fotball istedenfor.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

 

Å generalisere bare for å generalisere blir for dumt det og.

Ja, jeg mente selvsagt at _alle_ folk er dumme...

 

Jeg siktet ikke til deg, men han under deg.

 

 

 

 

Å generalisere bare for å generalisere blir for dumt det og.

 

Å bagatalisere bare for å bagatilsere er i allefall dumt uansett. Kall en spade for en spade. Jeg har selv verdt i gruppeterapi, og det er en gjeng med tapere som sitter der og griner og synes synd på seg selv. De konkurerer om å fortelle hvem som har det verst og mest utfordrende. Den ene historien viser seg å være verre enn den andre. Vil dette ingen ende ta, tenkte jeg, så jeg gikk ut av gruppen og begynte å spille fotball istedenfor.

 

At gruppeterapi ikke er din greie behøver ikke bety at det ikke kan fungere for andre. Det er vel alt jeg prøvde å si. At du heller fikk glede av fotballen er jo bra selvfølgelig.

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Å generalisere bare for å generalisere blir for dumt det og.

Ja, jeg mente selvsagt at _alle_ folk er dumme...

 

Jeg siktet ikke til deg, men han under deg.

 

 

 

 

Å generalisere bare for å generalisere blir for dumt det og.

 

Å bagatalisere bare for å bagatilsere er i allefall dumt uansett. Kall en spade for en spade. Jeg har selv verdt i gruppeterapi, og det er en gjeng med tapere som sitter der og griner og synes synd på seg selv. De konkurerer om å fortelle hvem som har det verst og mest utfordrende. Den ene historien viser seg å være verre enn den andre. Vil dette ingen ende ta, tenkte jeg, så jeg gikk ut av gruppen og begynte å spille fotball istedenfor.

 

At gruppeterapi ikke er din greie behøver ikke bety at det ikke kan fungere for andre. Det er vel alt jeg prøvde å si. At du heller fikk glede av fotballen er jo bra selvfølgelig.

 

 

 

Jeg tror ingen trenger gruppeterapi. Hvis jeg hadde vært psykolog, ville jeg heller fått vedkommende til å finne en hobby. Mestre ting på en annen måte.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror ingen trenger gruppeterapi.

Så bra at du har utdanning og profesjonell bakgrunn som kvalifiserer deg til å komme med slike uttalelser.

 

Selvfølgelig må du sette munnkurv på folk som ikke har utdannelse til å "uttale" seg. Jeg tror ikke noen trenger å gå på skole eller utføre en meningsløs utdanning på 5 år for å forstår og skjønne at gruppeterapi er uten verdi og nytte.

 

Jeg tror ikke noen trenger en psykolog eller psykiater. Jeg tror at folk trenger en coach, en venn og en støttespiller som er der for deg ute i felt når alt teller som mest. En som kan dra deg videre det siste stykke over kneiken i bakken. En coach som forteller deg hva du skal gjøre og hvordan du skal føle deg bra. En coach som er der "out in the field", og som ikke bare sitter i en stol og lytter på hva du har å si uten å egentlig bry seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...