Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg føler med deg! Jeg tror at frekkheten, nedtrykkingen og evt. vold mot menn fra kvinner er ganske usynlig i samfunnet vårt.

Det er fordi folk er dumme. Mange kvinner voldtas og misbrukes, men endel tror det betyr at kvinner ikke kan være fæle.

 

 

Da er jeg dum. Men det jeg ikke forstår, er hvorfor de ser ut til å være fæle helst bare med sånne beskjedne høflige menn som meg, mens jeg syns det ser ut som de velger å være greie med menn som er mer bøllete av seg?

Sånn syns jeg alltid jeg har opplevd det er, i barndom, på skole, i sosiale lag og på jobb.

For meg virker det helt ulogisk at det er sånn.

 

Er der noen kvinner som forstår hvorfor det er sånn, og kan forklare meg det? Hadde satt veldig pris på det, for jeg har behov for å skjønne det litt om mulig.

Alle er ikke sånn like mye, men min ganske lange erfaring sier meg at nesten alle kvinner jeg har vært borti har hvertfall litt av det.

 

 

 

Anonymous poster hash: 1dbb9...535

Lenke til kommentar

Det der skjønner jeg selv ikke. Har spurt meg selv spørsmålet så mange ganger at jeg har mistet tellingen. Jeg har også stort sett erfaring med kvinner som tiltrekkes av drittsekker. Jeg har aldri opplevd at bøllete og slemme mannfolk er tiltrekkende. Tvert imot.

 

Jeg tror nok det kommer av lavt selvbilde, noe SVÆRT mange kvinner har i dag. De innbiller seg at de ikke fortjener noe bedre enn menn som behandler dem dårlig. Det er i alle fall min teori. Men det forklarer fremdeles ikke hvorfor de ikke skulle være høflige med menn som er det. Akkurat det har jeg ikke sett så mye av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da er jeg dum. Men det jeg ikke forstår, er hvorfor de ser ut til å være fæle helst bare med sånne beskjedne høflige menn som meg, mens jeg syns det ser ut som de velger å være greie med menn som er mer bøllete av seg?

Sånn syns jeg alltid jeg har opplevd det er, i barndom, på skole, i sosiale lag og på jobb.

For meg virker det helt ulogisk at det er sånn.

 

Er der noen kvinner som forstår hvorfor det er sånn, og kan forklare meg det? Hadde satt veldig pris på det, for jeg har behov for å skjønne det litt om mulig.

Alle er ikke sånn like mye, men min ganske lange erfaring sier meg at nesten alle kvinner jeg har vært borti har hvertfall litt av det.

 

 

 

Anonymous poster hash: 1dbb9...535

Du er ikke dum. Det var flåsete sagt.

 

Kanskje det har endel med selvtillit å gjøre? Sånn er det vel ift. alle kjønn, og alle aldre - man merker fort hvor hardt de andre kan "slå fra seg" - og mange behandler dem deretter. Er du usikker er du et lett bytte. Dette er nå bare mine egne betraktninger, men...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helvete ass... Like over veien har alt av folk fra klassen min samlet seg for fest. Satt og så på fra vinduet, men måtte trekke ned persiennene. Mye latter, rop og moro. Har gått i klasse med dem i over et år og kjenner bare et par stykk. Skulle så inderlig ønske jeg hadde sosiale antenner.

 

Føler at når jeg er på skolen så lever jeg under en illusjon at folk ikkje kjenner hverandre så godt egentlig, iallefall utifra det at det oftest er de samme klikkene som samles. Nå som jeg dog kunne se bort til festen, ser jeg at tydeligvis har de aller fleste lært hverandre å kjenne. Tungt å være outcast...



Anonymous poster hash: 8b2b6...034
Lenke til kommentar

Kan være enig i det, men frustrasjonen vokser i takt med angsten. Det å hsa oppgavene foran seg også blir alt bare surr i hodet som gjør at man ikke klarer å fårstå det som står på papiret...det tar så sinnsykt mye krefter. Hadde bare 2 timer på skolen idag men har sovet av på omtrent i hele dag siden jeg kom hjem klokka 1.

Lenke til kommentar

Jeg har tre dager igjen hjemme før jeg flytter til Tyskland og jeg merker at det er litt tristere å reise i år enn det har vært tidligere. Det er 5 år siden jeg flyttet og da la jeg alt det gamle bak meg, men det er mye som har skjedd her for meg de siste 9 ukene og det er mange løse tråder jeg forlater. De fleste av dem vil fortsatt være her når jeg kommer tilbake, men det er lenge til, jeg vil gå glipp av mye og jeg vil bli nødt til å reise igjen etter neste besøk også. For øyeblikket slites jeg i to. Jeg har lyst til å reise til Tyskland og gjøre mye annet også, men samtidig har jeg lyst til å bo her og fortsette å treffe gamle og nye venner, kolleger og familie jevnlig.

Ikke fått med meg at du skulle dra til Tyskland. Er det pga studier du skal dit?

Lenke til kommentar

Kan være enig i det, men frustrasjonen vokser i takt med angsten. Det å hsa oppgavene foran seg også blir alt bare surr i hodet som gjør at man ikke klarer å fårstå det som står på papiret...det tar så sinnsykt mye krefter. Hadde bare 2 timer på skolen idag men har sovet av på omtrent i hele dag siden jeg kom hjem klokka 1.

 

Det som er så fantastisk med matte fremfor andre ting, er at enten er reknestykket galt eller så er det riktig ;) Og hugs på at det som er enda mer fantastisk er "er lik" tegnet som symboliser at det skal være likhet på begge sider, og at det finnes balanse her i denne verden.

 

Så med en gang jeg ser dette tegnet "=", så får jeg en god følelse med en gang, fordi jeg vet at her skal likskapen gå opp, og alt kommer til å bli riktig, og alt kommer til å stemme.

 

Og hvis det viser seg at noe ikke skulle stemme, så finner jeg ut av det før eller siden. Jeg trenger bare å gi det litt mer tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...