Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Hva har skjedd?

 

Hmm. Det går så dårlig på skolen, selv om jeg legger mye energi i det. Og når jeg legger mye energi i ett fag, så får jeg ikke tid til de andre fagene. Og da stryker jeg i mange fag, og det er så utrolig leit. For det er ikke det at jeg er så mye ’’ute’’ på ’’fest’’ eller ’’med venner’’ slik at jeg i alle fall hadde hatt en grunn. Det eneste jeg gjør, og har gjort de siste årene, er å sitte på rommet mitt med skolerelaterte ting. Likevel er jeg dårligere enn de som faktisk driver med andre ting, og begynner med pensum i siste liten. Det er jo noe jeg ser jeg må akseptere, men utrolig vanskelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jasså, og akkurat hvor i den sentrale hjernen mener du at man er sikret en effektiv død? Du vet, hjernen kan ta overraskende mye skade uten å ta livet av en. Ta en titt på det her, for eksempel. http://en.wikipedia.org/wiki/Phineas_Gage

Det er også flere saker hvor mennesker har overlevd opptil tolv skudd. Med mindre man skal lide i flere dager må man vite nøyaktig hvor punktet for en øyeblikkelig død er. Det er noe jeg ser for meg er veldig upassende å skrive her så jeg dropper det.

 

Heldigvis er det langt til Golden gate Bridge. Men jeg må innrømme at hjertet er et bedre valg om man kan nok om anatomi til å vite presis hvor skuddet skal så vil det være en raskere og sikrere død. Om man har noe sånt som en 44 magnum.

 

Og vær så snill, hvis noen her tenker at å svelge en eske eller to med f.eks benzodiazepiner. Lykke til. Det er svært lite toksisk, og jeg tipper at man vil være ute av det før man rekker å fullføre spritflaska.

 

Nei, i grunnen er det ikke særlig heftig å ende opp med en hjerne som sveller opp eller ødem på kroppen. Og ja, ikke minst andre ganske ekle, smertefulle ting du risikerer om du ikke VET at det her...det dreper deg øyeblikkelig. Lite kult å f.eks sitte i rullestol, lam fra nakken og ned uten noen annen mulighet enn å bite av deg tunga.

 

Poenget er, just don't.

Lenke til kommentar

Avogtil får jeg angst. For alt mulig. Nå er jeg ikke helt på topp. Det er så mye som gjør så vondt, og jeg klarer ikke puste. Det er 'bare å komme seg gjennom det'. Jeg brakte alt over meg selv. Likevel, det gjør vondt. Jeg vil bare ha en som virkelig er glad i meg nå. Men jeg er litt alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jasså, og akkurat hvor i den sentrale hjernen mener du at man er sikret en effektiv død? Du vet, hjernen kan ta overraskende mye skade uten å ta livet av en. Ta en titt på det her, for eksempel. http://en.wikipedia....ki/Phineas_Gage

Det er også flere saker hvor mennesker har overlevd opptil tolv skudd. Med mindre man skal lide i flere dager må man vite nøyaktig hvor punktet for en øyeblikkelig død er. Det er noe jeg ser for meg er veldig upassende å skrive her så jeg dropper det.

 

Heldigvis er det langt til Golden gate Bridge. Men jeg må innrømme at hjertet er et bedre valg om man kan nok om anatomi til å vite presis hvor skuddet skal så vil det være en raskere og sikrere død. Om man har noe sånt som en 44 magnum.

 

Og vær så snill, hvis noen her tenker at å svelge en eske eller to med f.eks benzodiazepiner. Lykke til. Det er svært lite toksisk, og jeg tipper at man vil være ute av det før man rekker å fullføre spritflaska.

 

Nei, i grunnen er det ikke særlig heftig å ende opp med en hjerne som sveller opp eller ødem på kroppen. Og ja, ikke minst andre ganske ekle, smertefulle ting du risikerer om du ikke VET at det her...det dreper deg øyeblikkelig. Lite kult å f.eks sitte i rullestol, lam fra nakken og ned uten noen annen mulighet enn å bite av deg tunga.

 

Poenget er, just don't.

 

Om ein skal nytte seg av leikepistolar, så ja. Her er det prat om kaliber på same nivå som ei jaktrifle. Ei slik rifle med rett ammunisjon skal kunna avliva momentant eit større dyr( til dømes hjortedyr) på 100 meters hald, ved sikt mot til dømes midtre hjarte/lungeregionen.

Lenke til kommentar

Det at du skriver på dialekt er rimelig ubehagelig å tolke så sent. Og du svarte ikke på spørsmålet mitt. Hva i alle dager mener du med begrepet "Den sentrale hjernen"?. Antar at du er en sånn friluftskar som har våpentillatelse, og dermed tror at jakt og friluft er den perfekte oppskrift for å vite hvordan man skal ta selvmord effektivt. Bare spar deg, du. Det hjelper ingen her.

Lenke til kommentar

Det at du skriver på dialekt er rimelig ubehagelig å tolke så sent. Og du svarte ikke på spørsmålet mitt. Hva i alle dager mener du med begrepet "Den sentrale hjernen"?. Antar at du er en sånn friluftskar som har våpentillatelse, og dermed tror at jakt og friluft er den perfekte oppskrift for å vite hvordan man skal ta selvmord effektivt. Bare spar deg, du. Det hjelper ingen her.

 

Eg skriv på dialekt? Nei, eg gjer ikkje det. :nei2:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Idag ga jeg opp jobben min etter en dag. Var på "prøvetid".. kjente fort at dette er noe jeg ikke klarer, og kom på dag 2 med en dårlig løgn at jeg hadde fått et annet jobbtilbud. Nå sitter jeg her, uten jobb, og redd for å gå utenfor huset.. redd jeg skal møte på den sjefen jeg hadde i et døgn. Jeg knekker snart.. er redd å snakke med folk, er redd for å snakke med nav.. men vurderer å snakke med fastlege (noe som er et STORT framskritt for meg). Er gift, og lever på min mann's allerede dårligere lønn. Tror at en vanlig "kasse-jobb" på rema er godt nok for meg. Ikke se på skriveleif, vær så snill.

 

Edit: Noen sa noe negativt om meg og jobben på første dagen.. gikk en halvtime med klump i halsen med prøvelse å holde tårene inne.. så snart jeg var ferdig og ute av bygge skrek jeg øynene ut av meg.. samme med morgenen etter når jeg bestemte meg for å gi meg..

Endret av Nurk
Lenke til kommentar

Kunne du svart på spørsmålet mitt? Begrepet "Den sentrale hjernen" som du sa var en fin metode. Akkurat hva mener du med det? Kan ikke du gi meg noen litt mer håndfaste begreper? Ja, jeg vet at hjernen er ekstremt kompleks men det er ikke så vanskelig å lære seg de viktigste områdenei menneskehjernen, og hvordan den er inndelt. Og ikke minst, hvor sensorisk informasjon kommer fra? Jeg sikter til smerte, temperatur, reaksjoner til muskler i blod kar og så videre. Det er der man vil treffe. "Det" (som du enda ikke har sagt) som hovedsakelig styrer livsviktige funksjoner. Eventuelt vertebral column hvis du ikke har noe å komme med,

 

Uansett. Jeg går på Wellbutrin nå. Ubehagelige bivirkninger men det begynner å bli bedre. Kjekt med mer energi på dagtid. Har ikke gått på dem lenge nok til å kunne gi noen råd eller tips der. Men vil vel skrive noen ord om noen måneders tid.

Lenke til kommentar

Den første uka hadde jeg feber en god del. Sterke magesmerter som kom helt ut av det blå og litt kvalme. Følte meg rett og slett syk. Som en slags influensa som bare kom og gikk når den ville. Når jeg følte meg friskere kunne jeg bare rydde i timevis uten å mangle energi til litt ekstra.

 

Nå er det fremdeles litt magesmerter og kvalme. Men det er langt, langt bedre. Så blir spennende å se!

Lenke til kommentar

I går havna jeg utpå igjen..

Fikk jo beskjed om å ikke bruke alkohol og damer som en virkelighetsflukt, men det er jo deilig å rømme fra hodet sitt litt også.

 

Etter å ha klina med 4 damer blei jeg enig med ei om å bli med a hjem..

Var flink å kom meg hjem selv uten å gjøre noe ut av det.. Men nå har jeg starta å reparere og har 2 damer som lurer på om jeg ikke kommer bort på en "røyk".

Det ender i senga eller på kjøkkenbordet.

 

Spørsmålet er om jeg bare skal gi etter og ta dem begge. (Dem veit at jeg er en ærlig "player" så jeg lurer ingen med på noe dem ikke selv vil.)

Lenke til kommentar

I går havna jeg utpå igjen..

Fikk jo beskjed om å ikke bruke alkohol og damer som en virkelighetsflukt, men det er jo deilig å rømme fra hodet sitt litt også.

 

Etter å ha klina med 4 damer blei jeg enig med ei om å bli med a hjem..

Var flink å kom meg hjem selv uten å gjøre noe ut av det.. Men nå har jeg starta å reparere og har 2 damer som lurer på om jeg ikke kommer bort på en "røyk".

Det ender i senga eller på kjøkkenbordet.

 

Spørsmålet er om jeg bare skal gi etter og ta dem begge. (Dem veit at jeg er en ærlig "player" så jeg lurer ingen med på noe dem ikke selv vil.)

 

[/skryt]

Du må være sykt deppa som får ubegrenset mus.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis mangel på mus hadde vært eneste grunn til å være deppa og ha selvmordstanker her i verden, så hadde jeg hatt det veldig bra jeg..

 

Problemet mitt er jo at jeg bruker det som en virkelighetsflukt og kanskje har et avhengighetsproblem med alkohol og spenningen med ny mus.. :p

 

Det er ikke ment som "skryt" når jeg skriver her må du da skjønne.. :p

 

Men når jeg først har havna utpå ei fyllekule, så kan jeg vel likegreit bare gå hele veien og ha en god dag....

Lenke til kommentar

Hvis mangel på mus hadde vært eneste grunn til å være deppa og ha selvmordstanker her i verden, så hadde jeg hatt det veldig bra jeg..

 

Problemet mitt er jo at jeg bruker det som en virkelighetsflukt og kanskje har et avhengighetsproblem med alkohol og spenningen med ny mus.. :p

 

Det er ikke ment som "skryt" når jeg skriver her må du da skjønne.. :p

 

Men når jeg først har havna utpå ei fyllekule, så kan jeg vel likegreit bare gå hele veien og ha en god dag....

 

Selvfølgelig. Vi menn kan like så godt tenke med det lille hodet når det store hodet er fullt av dumme tanker.

 

..nei var ikke sarkastisk. ;)

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke at du skriver smileys etter hver - stakkers meg setning. Jeg synes det rett og slett hørtes teit ut Mitra. Humble brag.

Takk!

Det jeg trengte å høre igrunn... :wallbash::no::cry::omg::nei:

 

Dette er igrunn ikke happy days tråden og hvilke setninger er det som er så "stakkars meg" at du blir kvalm nok til å skrive noe sånn?

Gidder egentlig ikke å nedverdige meg til å prøve å analysere deg ut fra det du spydde ut på tastaturet ditt nå.. :p

 

Nå er dame på vei for å drikke litt og vi veit jo alle hvor det ender opp.. :)

Så akkurat nå ER jeg faktisk litt happy, så vær litt glad på mine vegne..

 

Crappy days will come soon enough. :(

Lenke til kommentar

Hallo?

 

Du skriver at du har dame på vei, og skal kose deg med hun og alkohol, hva er galt med det? Det er jo fantastisk. Også skriver du at det er en virkelighetsflukt(som skal være negativt?) men du poster en smiley etterpå. Synes du virkelig det høres ut som noe negativt? Jeg synes du ordla deg veldig teit, og jeg tviler på noen her synes synd på deg som får deg et ligg i kveld.

 

Jeg håper du klarer å se forskjellen, det er ikke ment som et personangrep mot deg, og har ingenting med at jeg er kvalm og vil være slem. Det høres bare ut som skryt, og ikke noe å deppe over.

 

Kos deg mann!

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...