Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Det er et tilsvarende sted der jeb bor. Er faktisk nabobygget, men tør ikke siden jeg ikke kjenner de som er der, og jeg er redd for å ikke passe inn.

Det er det de fleste tenker. De andre som er der er garantert minst like rare som det du selv tror du er ;)

 

Jeg angrer ikke på at jeg gikk den dagen jeg ble tipset i et forum slik jeg selv gjør nå.

 

Jeg ville gitt det en sjanse :)

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

Selvmord, skjøt seg i hjertet. Anonym poster: ee2ded47ca817678a1c93a4835eb9c41

 

Tror det blir min utvei også. Ikke nødvendigvis i hjertet.

Lenke til kommentar

Jeg har en familie jeg har kontakt med, ja.

Er du glad i de/er de glade i deg?

 

Når broren min tok selvmord ble familien min splittet, den eldre broren min fikk store atferdsproblemer, han har heller ikke kontakt med faren min pga. selvmordet, og broren min har derfor heller ikke mye kontakt med halvbroren vår.

 

Å ta selvmord må være en av de mest egoistiske tingene noen kan gjøre, synes jeg, jeg har first-hand experience, og jeg har selv tenkt tanken en drøss av ganger, men tanken på å la min mor, min far, og brødre mine gå gjennom det en gang til har jeg ikke samvittighet til.

 

Nå vet ikke jeg om det forandrer hva du tenker om selvmord, men jeg håper i hvert fall at det gjør det. Anonym poster: ee2ded47ca817678a1c93a4835eb9c41

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dette skulle jo ikke være noen oppskrift på hvordan man best kan ta selvmord. Men jeg tror det er stor forskjell på å tenke på å ta livet av seg selv eller andre, og faktisk gjøre det. De som gjør det må være ganske "uttafor" i gjerningsøyeblikket, for å kunne gjøre det.

Lenke til kommentar

Å ta selvmord må være en av de mest egoistiske tingene noen kan gjøre, synes jeg, jeg har first-hand experience, og jeg har selv tenkt tanken en drøss av ganger, men tanken på å la min mor, min far, og brødre mine gå gjennom det en gang til har jeg ikke samvittighet til.

 

Sludder og pølsevev. De som krever at en person som sliter skal leve for at de skal slippe sorg er de som er på egotripp. Ingen har plikt til å lev for andre. Spar meg. Anonym poster: 2a69a1df2fc4aa38c4c51635bad9166a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Er du glad i de/er de glade i deg?

 

Ja.

 

Å ta selvmord må være en av de mest egoistiske tingene noen kan gjøre,

 

Nei.

 

Nå vet ikke jeg om det forandrer hva du tenker om selvmord,

 

Korrekt.

Lenke til kommentar

Sludder og pølsevev. De som krever at en person som sliter skal leve for at de skal slippe sorg er de som er på egotripp. Ingen har plikt til å lev for andre. Spar meg. Anonym poster: 2a69a1df2fc4aa38c4c51635bad9166a

Okay, beklager, visste ikke at personlige meninger ikke var lov her.

 

La meg uansett omformulere setningen litt: selvmord som kommer som et sjokk for de etterlatte er en av de mest egoistiske tingene et menneske kan gjøre, SYNES JEG. Anonym poster: ee2ded47ca817678a1c93a4835eb9c41

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg ville aldri valgt et skytevåpen til å ta livet av meg selv med mindre jeg var veldig erfaren, og visste akkurat hvor/hvordan jeg skulle skyte. Og greia med hjertet er bare totalt risikabelt. At dere vil tilbringe det siste øyeblikket som et oppegående menneske i smerte er, vel. Det får meg til å tenke på Svartepetter, og slutten av sangen. "Du har ikke noe lenger å leve for her. Bestemmer deg for å gå og drepe deg sjæl. Du ordner deg et tau, finner en krakk! Du knyter en løkke og binder den stramt. Så du henger der i bjelka, men bjelka den knakk. Angrer som faaaaen, det kunne jo ordna seg før. Grønnsak i stolen, hælvetes mongoliv". Osv.

 

Har ikke tenk til å gi noen NOE som helst råd og tips om selvmord. Men jeg kan love dere at det der ikke er noe man bare gjør på impuls og tror at NÅÅÅÅÅ er jeg fri. Dessverre. Ja, det er faen meg sykt at vi blir født inn i denne verden, og at vi faktisk ikke har rett til å ta livet av oss. Vel, vel.

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri valgt et skytevåpen til å ta livet av meg selv med mindre jeg var veldig erfaren, og visste akkurat hvor/hvordan jeg skulle skyte. Og greia med hjertet er bare totalt risikabelt. At dere vil tilbringe det siste øyeblikket som et oppegående menneske i smerte er, vel. Det får meg til å tenke på Svartepetter, og slutten av sangen. "Du har ikke noe lenger å leve for her. Bestemmer deg for å gå og drepe deg sjæl. Du ordner deg et tau, finner en krakk! Du knyter en løkke og binder den stramt. Så du henger der i bjelka, men bjelka den knakk. Angrer som faaaaen, det kunne jo ordna seg før. Grønnsak i stolen, hælvetes mongoliv". Osv.

 

Har ikke tenk til å gi noen NOE som helst råd og tips om selvmord. Men jeg kan love dere at det der ikke er noe man bare gjør på impuls og tror at NÅÅÅÅÅ er jeg fri. Dessverre. Ja, det er faen meg sykt at vi blir født inn i denne verden, og at vi faktisk ikke har rett til å ta livet av oss. Vel, vel.

 

Joda, eit skytevåpen er absolutt å føretrekkje. Grovkalibra. Mot den sentrale hjernen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...