Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

Skal skrive ett farvelbrev til foreldrene mine og søsteren min i tilfelle NAV-møtet og alt går til helsike.

 

Så livet ditt beror på et simpelt møte?

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Ganske greit at jeg fattig og aldri har penger. Vet at jeg hadde svidd av det meste på dop om jeg hadde hatt penger til det. Jeg tar det jeg får, er heller lite jeg sier nei til når jeg først setter igang. Jeg får skrapt sammen nok slik at jeg har penger til alkohol, men utover det er det ikke mye å ta av. Kanskje like greit. Anonym poster: 5160e39486896452f3467ebab614fe23

Lenke til kommentar

Herregud!

Det var en bra natt, men i dag har jeg nervene utapå kroppen igjen..

Vurderer nesten innleggelse her.

Tror jeg holder på å bli gal av å føle meg sånn. :(

 

Hvor lang tid tar det før jeg merker noen positiv effekt av Cipralex og ikke bare bivirkninger??

Det har snart gått 3 uker siden jeg starta på de nå..

 

Jeg har ikke legetime før om 14 dager og psykolog time uka etter tror jeg..

Jeg veit ikke om jeg klarer å gå så lenge hvis depresjoner og nervene ikke bedrer seg snart. :(

Lenke til kommentar

Jeg er konstant bekymret for at familiemedlemmer - spesielt mamma - skal dø. Det er absolutt ikke noe galt med henne, sett bort i fra at hun røyker. Jeg er 15, hun er 41 og jeg finner ingen årsaker til at jeg skal være så paranoid hele tiden.

Det som skjer er at jeg begynner å tenke over at hun kan dø når som helst, og at jeg kanskje aldri får se henne igjen, også får jeg nesten ikke puste.

Når det er slik jeg reagerer bare av å tenke på at hun kan dø, klarer jeg ikke å forestille meg hvordan jeg hadde kommet til å takle det hvis hun faktisk hadde dødd.

Jeg tenker ofte på - for eksempel etter dødsfall hos personer jeg ikke kjenner - hva som hadde kommet til å skje hvis noen i familien min døde. Det er tåpelig at jeg sitter her å griner, med tanke på at jeg så godt som aldri har mistet noen jeg var nær, og det foregår tragedier verden over. Men jeg er skråsikker på at hvis noen jeg er nær dør før meg, kommer jeg ikke til å klare å takle det.

 

Det kjentes greit å få sutret litt noen andre steder enn på innsiden. Anonym poster: 7b449f7ecf87ad988d5df223b3d7f1df

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Det er tåpelig at jeg sitter her å griner, med tanke på at jeg så godt som aldri har mistet noen jeg var nær, og det foregår tragedier verden over.

 

Nei, det er overhodet ikke tåpelig.

 

“I think that if I ever have kids, and they are upset, I won't tell them that people are starving in China or anything like that because it wouldn't change the fact that they were upset. And even if somebody else has it much worse, that doesn't really change the fact that you have what you have.”

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Men jeg er skråsikker på at hvis noen jeg er nær dør før meg, kommer jeg ikke til å klare å takle det.

 

Selv om du er skråsikker på det, behøver det ikke å være slik. Husk at alle som har vært før oss har dødd, og barna deres har taklet det.

Ved å bekymre deg oppnår du bare å ødelegge det som skulle være dine beste år.

Det er liten sjanse for at din mor skal dø med det første, det er mye større sjanse for at hun dør når du er blitt 30-40 eller 50 år. Og da vil du være voksen, og dere vil være takknemlige for at hun levde så lenge.

Lenke til kommentar

Jaja, da ble det en "tidlig" slutt på påsken for min del.

Hverdagen før påsken besto av å stå opp - sitte på PCen - spise litt - kanskje jobbe med noe gruppeting i fag - sove .

I påsken, dro jeg hjem, i håp om at det skulle være artigere, men fant fort ut at jeg eier ikke venner. Jeg har ingen å bruke tid med, så dagene besto av det samme som sist, bare TV istedet for PC.

Så jeg dro hjem til hybelen hvor jeg i det minste kan få litt input i påvente av at folk blir ferdige med påsken.

Godt jeg har alkohol også, for å fjerne tid.

 

Jeg vet ikke.. Jeg bare kjeder meg og eier ikke evne til å gjøre noe med det.

Har bestilt time til legen, men det er ikke før om en måneds tid, så innen det kan jeg bare vente.

Jeg er lei av å vite at det kun er min skyld at det er slik. Så ved et "uhell" eller større skade, er jeg ikke i kontroll lenger over hva som skjer. Det hadde vært noe det. Anonym poster: d3720156a1b04e2147abb5f4a81ba9b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Som et motstykke til tråden «Dagens opptur» blir det nok et innlegg i Deppetråden; trist dag. Har ikke gjort noe produktivt. Men begynner å bli vant til det nå.

Lenke til kommentar

Snart en kasse (bare 0,33) øl og 0,5l Single malt whisky på 12 timer.

Når ikke engang det slår meg i svime, så blei det 3X250mg koffein tabletter.

Får se om jeg klarer å våkne og komme meg ut i sola i dag da.

I dag har det bare vært crap i hodet; tom når jeg lixom skal være slått ut så forhindrer cipralexen meg fra å sove.. (Kan være hodet mitt som bare skal holde div samtaler med seg selv (Eller mulige samtaler som kunne skjedd en gang i fremtida..))

Innsovning skjer iallefall ikke. Bare litt lei det kan man si..

Ca 750mg med koffein vekker meg forhåpentligvis nok til å gjøre noe lurt her hjemme og kanskje komme meg ut i sola iløpet av dagen..

Får bare ta en dag av gangen til jeg har legetime igjen.. :(

Lenke til kommentar

Jaja, da ble det en "tidlig" slutt på påsken for min del.

Hverdagen før påsken besto av å stå opp - sitte på PCen - spise litt - kanskje jobbe med noe gruppeting i fag - sove .

I påsken, dro jeg hjem, i håp om at det skulle være artigere, men fant fort ut at jeg eier ikke venner. Jeg har ingen å bruke tid med, så dagene besto av det samme som sist, bare TV istedet for PC.

Så jeg dro hjem til hybelen hvor jeg i det minste kan få litt input i påvente av at folk blir ferdige med påsken.

Godt jeg har alkohol også, for å fjerne tid.

 

Jeg vet ikke.. Jeg bare kjeder meg og eier ikke evne til å gjøre noe med det.

Har bestilt time til legen, men det er ikke før om en måneds tid, så innen det kan jeg bare vente.

Jeg er lei av å vite at det kun er min skyld at det er slik. Så ved et "uhell" eller større skade, er jeg ikke i kontroll lenger over hva som skjer. Det hadde vært noe det. Anonym poster: d3720156a1b04e2147abb5f4a81ba9b3

 

Har det ganske likt. Påsken er bare nok en rekke fridager alene :(

Lenke til kommentar

I dag er jeg faktisk litt smådeppa. Brakk to fingre på trening i morges og det gjorde at jeg måtte sitte på legevakt i utlandet i fem timer, og rakk ikke bussen hjem. Gikk glipp av hele familiefesten i kveld, og er så dopa på chillpills at snart gir jeg vel fløtte f i at dama jeg lovet å møte til date i morgen, klikker i vinkel over at jeg dropper hele hjemturen altialt..

Så, savner vel ikke familielivet for mye, men gleder meg heller til å starte en egen, m ei jeg vet jeg ville dratt hjem til Påske for, u a n s e t t..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...