Gå til innhold

Passer Berbatov inn i United?


Latias

Anbefalte innlegg

Så altfor sant. Tipper 90% av det Berba syter for er at han må leke Fabregas/Xavi i hver kamp. Jeg har ikke gitt han opp enda, for han spiller sjeldent dårlig, det er mer holdningene/kroppspråket hans som er feil og de/det blir ikke bedre sålenge folk kritiserer han så mye som de gjør.

 

Verdens dårligste setning. Beklager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få opp kreativiteten i midtbanen så vil Berbatov score lassevis med mål. Den sentrale midtbanen vår trenger et kraftig røsk i neste transfervindu.

 

Alle spilte jo bra mot Sunderland og skapte sjanser, se f.eks kreativiteten til Rooney på første sjansen han får av Berba, også det Rooney gjør for den enda større sjansen. Det er ikke å så lett for Berba å komme seg ut av dette, man kan ikke bare klage på midtbanen og kreativiten osv. Han spiller ikke bra nok i nesten hver eneste kamp, og snart må det være nok. Heldigvis stoler jeg på Fergie, så han får gjøre som han vil og jeg og resten som er lei får vel bare akseptere det.

Lenke til kommentar

Få opp kreativiteten i midtbanen så vil Berbatov score lassevis med mål. Den sentrale midtbanen vår trenger et kraftig røsk i neste transfervindu.

Hvordan kan du da forklare Rooneys vanvittige spill i kamper vi har spilt med 4-5-1 formasjon? Hvis Berbatov hadde sluttet å henge med hodet, vist litt innsats og satt flere av sjansene sine hadde ingen klaget.

 

[edit] Vil bare presisere at jeg er enig i at vi mangler kreativitet på midtbanen, poenget mitt var at det ikke unnskylder svakt spill fra Berbatov. Rooney er bevis på at dersom man har kvaliteter er det fint mulig å storspille på United. Jeg krever heller ikke at Berba skal spille like bra som Rooney, men jeg synes vi kan kreve at han skal være bedre enn det han har levert i år.

 

[edit 2] @TC: Enig.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

[edit] Vil bare presisere at jeg er enig i at vi mangler kreativitet på midtbanen, poenget mitt var at det ikke unnskylder svakt spill fra Berbatov. Rooney er bevis på at dersom man har kvaliteter er det fint mulig å storspille på United. Jeg krever heller ikke at Berba skal spille like bra som Rooney, men jeg synes vi kan kreve at han skal være bedre enn det han har levert i år.

 

This, rett og slett.

Lenke til kommentar

Få opp kreativiteten i midtbanen så vil Berbatov score lassevis med mål. Den sentrale midtbanen vår trenger et kraftig røsk i neste transfervindu.

Hvordan kan du da forklare Rooneys vanvittige spill i kamper vi har spilt med 4-5-1 formasjon? Hvis Berbatov hadde sluttet å henge med hodet, vist litt innsats og satt flere av sjansene sine hadde ingen klaget.

 

[edit] Vil bare presisere at jeg er enig i at vi mangler kreativitet på midtbanen, poenget mitt var at det ikke unnskylder svakt spill fra Berbatov. Rooney er bevis på at dersom man har kvaliteter er det fint mulig å storspille på United. Jeg krever heller ikke at Berba skal spille like bra som Rooney, men jeg synes vi kan kreve at han skal være bedre enn det han har levert i år.

 

[edit 2] @TC: Enig.

Nå skal det sies at de fleste av målene til Rooney kommer når forsvaret til det andre laget er i ubalanse. Å brorparten av målene kommer etter spill fra kant.

 

At Rooney har storspilt gir jeg ingen andre ære enn han selv egentlig, han har vært helt eminent. For mange spisser er det kun halvsjanser det han scorer på.

Endret av Hyrlen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Få opp kreativiteten i midtbanen så vil Berbatov score lassevis med mål. Den sentrale midtbanen vår trenger et kraftig røsk i neste transfervindu.

Hvordan kan du da forklare Rooneys vanvittige spill i kamper vi har spilt med 4-5-1 formasjon? Hvis Berbatov hadde sluttet å henge med hodet, vist litt innsats og satt flere av sjansene sine hadde ingen klaget.

 

[edit] Vil bare presisere at jeg er enig i at vi mangler kreativitet på midtbanen, poenget mitt var at det ikke unnskylder svakt spill fra Berbatov. Rooney er bevis på at dersom man har kvaliteter er det fint mulig å storspille på United. Jeg krever heller ikke at Berba skal spille like bra som Rooney, men jeg synes vi kan kreve at han skal være bedre enn det han har levert i år.

 

[edit 2] @TC: Enig.

 

Jeg er helt enig i at Berbatov spiller svakt, bare så det også er sagt.

 

Grunnen til at Rooney har spilt så bra er at måten vi spiller på nå passer Rooney utmerket. Også er Rooney i større grad en spille som kan skape mye aleine. Berbatov er i utgangspunkte en goalgetter som skal bli spilt inn i gode possisjoner (Han har jo blitt det tildels også, han skulle definitivt ha putta 2-3 mål mot Sunderland). Problemet er at Berbatov er avhengig av å få ballen gjennom sentralt, slik at han kan briljere med den gode teknikken sin. Når spillet blir dradd ut mot kantene og en legger inn ballen er Berbatov ubrukelig. Gutten kan ikke heade for fem flate øre. Hadde vi fått igang et spill som er effektiv gjennom sentralt i banen hadde Berbatov vært mye farligere. Du ser når Berbatov prøver å spille 1-2 passninger (veggspill? eller hva det heter) så er det ingen som forstår hva han vil. Det virker som om det eneste vi kan er å dytte ballen ut på kantene og angripe derfra (Litt satt på spissen selvfølglig).

 

Jeg er klarer ikke helt å bestemme meg for om vi burde beholde han eller ikke. Han har virkelig det som trengs, spørsmålet er bare om det løsner for han. Neste sessong kan jo umulig bli så dårlig som denne. Blir han solgt så håper jeg at ikke alt fokuset bare blir på å finne en ny spiss. Jeg har virkelig lyst til å se at noen av de penga vi fikk for Ronaldo styrker alle ledd. Det er bare positivt at vi får friskt blod inn i klubben. Det fører til konkurranse om plassene innad i laget, noe som gjør at vi holder et høy nivå.

Lenke til kommentar

Jeg er klarer ikke helt å bestemme meg for om vi burde beholde han eller ikke. Han har virkelig det som trengs, spørsmålet er bare om det løsner for han. Neste sessong kan jo umulig bli så dårlig som denne. Blir han solgt så håper jeg at ikke alt fokuset bare blir på å finne en ny spiss. Jeg har virkelig lyst til å se at noen av de penga vi fikk for Ronaldo styrker alle ledd. Det er bare positivt at vi får friskt blod inn i klubben. Det fører til konkurranse om plassene innad i laget, noe som gjør at vi holder et høy nivå.

I sommer håper jeg først og fremst at vi får inn kreativitet på midtbanen i form av kvalitet, ikke potensiell kvalitet. Håper og at vi får inn en spiss til, en som kan spille for Rooney når han ikke er tilgjengelig. For når Rooney er ute må Berbatov spille alene på topp, noe som ikke er en ideell situasjon. En som kan spille i Rooney sin rolle med Berbatov som makker. Kanskje kan Diouf, Macheda eller Owen gjøre det, men har Ferguson muligheten til å hente inn relativt god spiss som samtidig aksepterer å sitte en del på benken burde vi gå for det.

 

Personlig synes jeg ikke Berbatov har vært direkte dårlig eller svak sett sesongen under ett, men han kan definitivt gjøre ting mye bedre. Slutten på sesongen har vært preget av ny posisjon, massiv uvenn med ballen, og det ser ut som selvtilliten er på et bunnivå. Jeg kommer ikke til å gråte meg i søvn om vi selger Berba og henter inn en annen kvalitetsspiss, men jeg håper han blir en sesong til i hvert fall og viser hvilken fotballspiller han egentlig er.

 

 

Når det gjelder pengene fra Ronaldo salget er vel det et beløp som blir betalt over flere år? Mener å ha lest at det er ca 200-250mill i året til beløpet er betalt. Det virker i hvert fall naturlig at det blir gjort slik.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Har DU ei slant å gi? Kjenner DU et lokalt guttelag som trenger en ny spiss? Ta kontakt med "The Buy A Berb A Goal Foundation"

 

http://www.youtube.com/watch?v=U_U7VBPVtqw&feature=player_embedded

 

Edit: Jævla horeside, det har nå vært grisetreigt i flere uker. Inkompetente dåseoppdatering, brenn så jævlig hardt. Kjenner jeg blir griseforbanna, det tar jo 1t å skrive et forpult innlegg og du kan banne på at den minst lille kode (URL, Media funksjon) ikke funker som den skal. Håper alle adminsa som stod for dette faenskapet får hardcore pollenallergi NÅ.

Endret av Game
Lenke til kommentar

City trenger vel 5-6 nye spisser til sommeren. Synes de kan kjøpe han for 500 millioner. Hvis han ikke blir en hit der kan de bare leie han ut resten av karrieren til et bulgarsk lag. Vinn-vinn.

Så Tevez er judas og cunt for å dra til City, men om Berbra gjør det er det win?

Pussig.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå som Berba har lagt landslagskarrieren på hylla, sagt at han skal satse alt på klubbfotball, samtidig som at SAF har benektet at han skal bli solgt, blir det spennende å følge Berba neste sesong. Håper bare vi kjøper en offensiv midtbanespiller som har klasse.

 

Forøvrig, noen som husker hvor godt Owen og Berba spilte sammen? Lett å glemme slikt etter den syke sesongen til Rooney, men jeg mener å huske at Owen/Berba var en kombinasjon virket ganske godt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enkel og grei oppsummering på ett tema som jeg personlig synes er veldig rart å ta opp:

 

Målpoeng hvert 158 minutt i en veldig dårlig sesong for hans del, teknikk, blikk og pasningsfot ut av en annen Verden og veldig god i det oppbyggende spillet for United, en lojalitet managere flest drømmer om...Berbatov ble født for å spille i United! Kanskje han kommer mer til sin rett i en offensiv midtbanerolle? Det ville desidert vært en av SAF's største tabber i managerstolen å kvitte seg med Berbalove!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Maefteda: Men det er akkurat det. Når var det vi trengte Berba mest? Når er det vanskeligere å spille fotball... da man er presset og da kampen er jevn eller når hele laget har god kontroll? Han må levere varene da det virkelig trengs, og han klarer jo ingenting bra når vi stresser i andre omgangen mot et lag som gjør det bedre enn de gjorde i første... det er jo helt greit å spille konge mot Wolves hjemme og ha 2 assist og 1 mål, men se hvordan det går da kampen faktisk trenger ham i andre omgang. Han tar et par fine touch, også skyter han så jævlig svakt. Han KAN ikke heade... og når han først gjør noe pent så greier han å ignorere lette pasninger av og til fordi han prøver å fortsette å vise noe "pent" som ball juggling i dag når Vlanecia var ledig på høyresiden... Og da han hadde den skuddmuligheten når han bommet helt på ballen etter Valencia gjorde det så bra og sentret til Berba med litt disguise isteden for å skyte osv.. jo da prøvde han på et "FANTASTISK SKUDD" sidelengs, istedenfor å ta et touch og plutselig ha den STØRSTE sjansen ever (hvem vet om han hadde puttet der da..?. Men nei, han prøver på det fantastiske, og ja det fugnerer av og til og ser ut som Gud spiller for oss, men når vi mest trenger ham så leverer han ikke ofte nok.

 

Og ja, Chicharito hadde en shit kamp men det er jo ikke så rart. Veldig tidlig for gutten, og en utrolig vanskelig kamp å spille fra start for ham.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...