Gå til innhold

Passer Berbatov inn i United?


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært synd om allle diskusjonr var samlet i generelle tråder, når vi faktisk har fått oss en egen kategori. Men det er vel kanskje bare meg.

Nei, jeg støtter deg på denne. Er det ikke derfor vi har forum da? Dette er da et eget emne som fortjener en egen topic.

Så absolutt. Mye av diskusjonen har dessverre druknet bort i Cafè tråden og diverse kamptråder, noe som er litt synd. Skal prøve å bli flinkere til å ta diskusjonene der det passer.

 

Dessuten er ikke dette noe som bare handler om Berbatov, noe av argumentasjonen går på at midtbanen er for dårlig, for lite kreativitet og at vi ikke har en skikkelig målgjører som backup for Rooney. Vi har riktignok Owen, men han er porselen og rett og slett ikke god nok til å spille fast på topp om Rooney skulle være skadet en stund.

Lenke til kommentar

Fant en fin artikkel på RoM. Mange interessante poeng, og er helt enig. :)

 

STATS: Berbatov at Spurs vs Berbatov at United

 

Conclusion: The number of goals Berbatov has scored and created this season is of a higher rate than any of his four years in England, higher than both Carlos Tevez’s years at United as well as Alan Smith’s first year at United (and only year he played as an out and out striker).

 

Berbatov has scored/assisted almost a quarter of a goals this season, despite not playing anywhere near as much, and scored/assisted over a quarter of our goals last season when competing with the likes of Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney and Tevez.

 

Looking at this season, Berbatov has scored or created a goal for United almost once a game, (1 per game + 13 minutes), but that doesn’t get any credit, whilst Tevez needed almost four hours to score or assist a goal last season, and Smithy needed three and a half hours.

 

Interesting then that Berbatov is considered a flop and is booed by sections of our support, whilst Carlos Tevez and Alan Smith were adored.

 

What does that tell us about the standards of some United fans? Running around and looking to be working hard is a more admirable quality in a striker than scoring and creating goals. Great.

Lenke til kommentar

Må gjerne beholde Berba, men jeg tror det går mot salg. Om man skal beholde mannen, så må han brukes slik at han får spille på sine styrker. Å jage rundt som ensom spiss kler Berba dårlig. Berba kan ta ned ballen og spille gjennom en medspiller, og han er klart best som en spiss med støtte.

Det viktigste er uansett at vi får inn en midtbanespiller sentralt som spiller samme melodi som Berba (selv om Berba eventuelt forsvinner). Ando er vel ute minst halve neste sesong uansett.

Lenke til kommentar

Det er mange fotballspillere som hadde vært bedre hvis de hadde hatt bedre fart

 

Ja selvfølgelig, men jeg mener han innehar mange av de andre kvalitetene som trengs til den typen midtbanespillere, altså farten ville vært prikken over i'en ;)

Endret av Bister
Lenke til kommentar

Jeg så en gammel fotballkamp med Tottenham, da berba spilte der. HERREGUD Å god han var. Han sprinta, dribla, skjøt, herja og smilte bredt hele tiden!!! Stikk motsatt av det som skjer nå, hvor man ser frustrasjonen lang vei. Han mister ballen for ofte, skuddene sitter ikke, og det er veldig mye nesten med ham. Akkurat som Carew på landslaget. Hvorfor ikke sette Berba som en offensiv midtbane, enda mer deffensiv enn det han har vært til nå? Litt sånn som Carew er på Aston Villa. Han har jo hatt en kjempesessong etter han ble flytta ned.

 

Potensialet i Berba er ENORMT, og United trenger en sånn spiller nå. Mer enn noen gang. Avhengigheten av Rooney er farlig, og jeg ser for meg at vi går i samme fella som Liverpool (avhengig av Torres). Vi trenger en Berba i form, og jeg tror det å flytte litt på ham er løsningen. La ham ta over for Giggs.

 

Sikkert mange som rister på hodet, og sier at han er for treig, for dårlig til å slå passninger etc, men ta å se på en eldre Tottenham- kamp...

Lenke til kommentar

Han hadde en lanslagskamp for Bulgaria der han putta 3 eller 4 mål (?). Blei svært overrasket når jeg så det oppgjøret hvor effektiv han var når han spilte i riktig rolle. Jeg har sagt det mangen gang nå at det er midtbanen som trenger en overhaling. Hadde vi hatt en midtbane som hadde spilt god og effektiv fotball gjennom midten ville Berba ha scoret mange flere mål. Det at vi spiller ut mot kanten passer Rooney mye bedre enn hva det gjør Berbatov.

 

Gi meg en midtbanemaestro og hold på Berbatov værtfall en sessong til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Helvette så dårlig Berbatov er som fotballspiller, mannen eier jo ikke posisjonering eller interesse. Denne mannen må vi bli kvitt så fort som mulig når jeg ser meg om, ødelegger hvert angrep nesten han er involvert i og så er han også altfor ego i noen situasjoner der han roter seg vekk med hans dårlige fart.

 

 

Typisk om Berba scorer i dag og gjør en god 2omg når jeg har sagt dette.

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...