Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke handlet vannkjølingsutstyr fra alibaba eller ebay. Er du heldig og får ekte varer, så funker det sikkert, men det fins også mye rart. Skal ikke se bort fra at man finner både rene kopier og B-varer som ikke holder normal kvalitet der...

 

Det er lurt å betale litt ekstra for skikkelige saker når det gjelder... så og si alt som har kontakt med vann i vannkjølingsloopen. De få kronene man sparer er ikke verdt det. Har man ikke råd til å betale fullpris for rimelig men greit vannkjølingsutstyr fra en av de store normale butikkene, så bør man vurdere å spare penger ved å heller gå for luftkjøling. Det funker, er 100% bombesikkert, og du vil aldri oppleve at en dum luftkjøler ødelegger store deler av maskinen. (Men har du nok uflaks så kan en dårlig nippel alene være nok...)

Lenke til kommentar

Jeg vil si nei. Hvis vi ser på den D5 pumpa du har posta et bilde av, så ser vi at den, som alle andre D5 topper, leder vannet inn i midten og ut på toppen. Skal du bare ha en direkte tilkobling på en D5, så må du ha et bay res eller noe med samme løsning.

 

Angående det forrige spørsmålet ditt, så er jeg spent på hvor du fant D5 til den prisen. Alle ekte D5 pumpert er en Lowara. Derimot finnes det mange pumper der ute som ligner på en D5 og som til og med kan bruke samme topper og tilbehør.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet? Kun koble til 1? Du må jo koble til INN og UT på pumpen. 

 

Hvis du vil bruke en D5 pumpe med barrow waterway kan du få det til, men det blir noe krøkkete montering, og pumpen kan ikke ikke sitte flush mot waterway. Du måtte ha dradd pumpen ut/vekk fra waterway, satt den i bunnen av kassa f.eks. Innløpet til pumpa må komme fra waterway, men utløpet står du mer fritt til å route som du vil. Bare husk å plugg igjen det som blir til overs på waterway  :evil:

 

Edit: Du får det kanskje mer elegant til ved å bruke en annen topp enn EK sin

http://www.aquatuning.de/download/Eisdecke%20D5%20Top.pdf

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg vil si nei. Hvis vi ser på den D5 pumpa du har posta et bilde av, så ser vi at den, som alle andre D5 topper, leder vannet inn i midten og ut på toppen. Skal du bare ha en direkte tilkobling på en D5, så må du ha et bay res eller noe med samme løsning.

 

Angående det forrige spørsmålet ditt, så er jeg spent på hvor du fant D5 til den prisen. Alle ekte D5 pumpert er en Lowara. Derimot finnes det mange pumper der ute som ligner på en D5 og som til og med kan bruke samme topper og tilbehør.

Klart jeg skal bruke outlet også, skal klare å få vinklet den nedover, slik at den peker ned mot radiator i bunn, Barrow WaterWay (der pumpen på tegningen er montert) er en slags type vanntank, så vannet går direkte til pumpen.

Til pumpen jeg fant er det denne https://www.aliexpress.com/item/The-inlet-and-outlet-are-SC600-12V-2-screw-pump-direct-water-cooling-water-pump-silent/1094637180.html?spm=2114.search0104.3.8.2f4e2a03EmUr5D&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10065_10068_319_328_10059_10884_317_10887_10696_100031_321_322_10084_10083_10103_10618_10307,searchweb201603_55,ppcSwitch_0&algo_expid=6c3dcc1a-223c-4e08-a3a2-be7a67de77c7-1&algo_pvid=6c3dcc1a-223c-4e08-a3a2-be7a67de77c7, salg til 50,94 Euro om 7 dager, pluss frakt.

Klart en pumpe topp kommer i tillegg.

 

Jeg vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet? Kun koble til 1? Du må jo koble til INN og UT på pumpen. 

 

Hvis du vil bruke en D5 pumpe med barrow waterway kan du få det til, men det blir noe krøkkete montering, og pumpen kan ikke ikke sitte flush mot waterway. Du måtte ha dradd pumpen ut/vekk fra waterway, satt den i bunnen av kassa f.eks. Innløpet til pumpa må komme fra waterway, men utløpet står du mer fritt til å route som du vil. Bare husk å plugg igjen det som blir til overs på waterway  :evil:

 

Edit: Du får det kanskje mer elegant til ved å bruke en annen topp enn EK sin

http://www.aquatuning.de/download/Eisdecke%20D5%20Top.pdf

Se forrige svar for første linje.

 

Jeg har kjøpt en slik 1/4 dobbel hann adapter som skal inn på WaterWay og pumpetoppen, derav lurer jeg på om det går greit å montere hele D5 pumpen med topp i kun den adapteren til blokken, eller om det blir problemer med det, mtp. vekt og vibrasjon?

 

Når det kommer til pumpetoppen trenger jeg ikke noe mer enn 1 inn på topp og 1 ut på siden.  :p

 

Håper dette gjør det litt lettere å forstå.  :lol:

Lenke til kommentar

Det blir jo noe helt annet enn det virka som du spurte om først. Klart du kan koble en D5 med ropp rett på waterway slik. Bare bruk et m-m adapter. Ala dette: https://www.techbay.no/product.html/barrow-gjengekonverter-1/4bsp-black?category_id=98

 

Om du vil ha outlet ned, opp eller til siden spiller ingen rolle. Men slik du formulerte det, virka det som du ville koble pumpa inn på waterway og ikke noe mer.

 

Har du en topp til D5 fra før? Hvis ikke drar jo kostnadene seg opp enda mer. Slipper du unna mva, så blir det jo vesentlig rimeligere, men må du betale mva kunne du jo like gjerne kjøpt i Norge og fått det lettere dersom det skulle skje noe.

Lenke til kommentar

Du mister jo det meste av kjøpsrettigheter og risikerer mva og fortollingsgebyr som ifølge posten gir en totalpris på ~839,69 kr. Pumpen du linker til er heller ikke med PWM. Også er det muligens en risiko for at det ikke er en ekte D5.

 

Jeg hadde heller kjøpt en D5 fra Techbay til 879,- + porto

Lenke til kommentar

Du mister jo det meste av kjøpsrettigheter og risikerer mva og fortollingsgebyr som ifølge posten gir en totalpris på ~839,69 kr. Pumpen du linker til er heller ikke med PWM. Også er det muligens en risiko for at det ikke er en ekte D5.

 

Jeg hadde heller kjøpt en D5 fra Techbay til 879,- + porto

Ja jeg vet jeg mister garanti og rettigheter og mer til, men da jeg har handlet av samme selger flere ganger der ordrene har variert fra 600 til 1100 kr, har jeg ikke måttet betale fortolling.

PWM er ikke viktig, vil helst ha en Vario variant der jeg vil sette på 2 eller 3.

 

Etter å ha lest litt om vekt, ligger en D5 og en EK XTOP på ca 635 gram. Dette tror jeg ikke vil være noe problem for en kobling/acetal å holde oppe?

Lenke til kommentar

Hvis du får avstandene riktig, så kan du jo kanskje bruke adapter istedenfor koblinger og slange mellom pumpa og radiator i bunn. Da får du jo masse ekstra støtte.

Den var ikke dum du!  :hmm:

Må gjøre litt research på hvilke deler jeg kan bruke. :dribble:

Oppdatering: Etter å ha sett litt på mål og diverse koblinger, vil ikke pumpen passe inn i kabinettet da det er i grenseland til glassveggene.

Ser ut som at jeg må belage meg på å satse på pumpen til Barrow som er ment til WaterWay blokken.  :hm:

Endret av Fantomtegningen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...