Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spent på å se hvordan den holder. Det ser jo unektelig bra ut!

 

Hos meg går det bare i rent vann. Tror den stakkars riggen min alltid kommer til å være funksjon>form :lol:

Er helt enig her ... Blank væske, nærmere bestemt aquacomputer dp ultra. Ek sin klare er nok like god. Alt annet er for dårlig .. alt med farge er helt uaktuelt. Farge er en forurensning .. og disse melkeaktige er jo helt tulleball å putte i en kjølesløyfe. Har prøvd destillert vann (farmasøytisk kvalitet) både med og uten frostvæske, men det er ikke like holdbart i lengden.

 

Fint er det jo med farge osv .. men teknisk er det en svært dårlig løsning.

Lenke til kommentar

Nettopp Nizzen. Det feller ut. Farge er en ren forurensning. Måles i nanometer (bølgelengde) .. fjernes effektivt med kullbehandling ?

 

Batterivann som dere sier er ok. Men jeg målte forurensning i loopen på lab'en på jobb. Man kunne fint detektere mer gørr i loopen etter bruk av destillert vann.

 

Edit

Men målbart er ikke det samme som merkbart ?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

QFX sin pastel-White hadde jeg i riggen i 2 år uten å røre den, ikke ett spor av "avleiring" eller misfarging, så dette er nok litt hipp som happ!

 

Har alltid brukt væske med farge, å har kun hatt problemer en gang, det var med den bedritne Aurora greia som Mayhems solgte en gang!

 

Blank væske er enkelt å vedlikeholde, men jeg liker utseende på farget kjølevæske i kombinasjon med hardtubing, blank ble litt for "kjedelig" for min smak!

 

Men det er jo det som er så fint med variasjon, noen liker morra, noen liker oldemorra?

 

PS: takk for skryt! 

Lenke til kommentar

Er helt enig her ... Blank væske, nærmere bestemt aquacomputer dp ultra. Ek sin klare er nok like god. Alt annet er for dårlig .. alt med farge er helt uaktuelt. Farge er en forurensning .. og disse melkeaktige er jo helt tulleball å putte i en kjølesløyfe. Har prøvd destillert vann (farmasøytisk kvalitet) både med og uten frostvæske, men det er ikke like holdbart i lengden.

 

Fint er det jo med farge osv .. men teknisk er det en svært dårlig løsning.

ALT annet er dårlig? du har prøvd ALT eller?

Lenke til kommentar

Ok, kanskje ikke alt da. Dårlig ordvalg.

 

Kan iallfall si at vi har kjølesløyfer på flere hundre tusen liter på jobb, og vi tilsetter ikke konditorfarge for at det skal se kult ut.

Haha, man griper de sjangsene man kan :)

 

for en hobbyentusiast som meg, så gjør det meg fint lite å bytte kjølevæske i ny og ne, men jeg ser poenget med vedlikeholdet :)

Lenke til kommentar

Neida, ser helt klart at det er kult. Har prøvd litt forskjellige farger selv. Jeg ble bare lei av misfarging på blokker og koblinger. Det er mye mekanisk rengjøring som må til

 

Vi velger alle forskjellige ting her i livet, en Toyota gjør jo forsåvidt samme jobben som en BMW, det er bare hva man liker selv som avgjør valget :)

 

Har selv brukt klar kjølevæske i en VM jeg hadde for noen år siden, den funket greit den, eneste problemet jeg hadde var at slangene jeg brukte ble litt gulaktige etter en stund!

 

Nå bruker jeg luftkjøling på VM = null vedlikehold

Lenke til kommentar

Hva pleier dere å renske sløyfen deres med? vanlig destilert vann eller bar noe lunket vann fra springen?

Ettersom jeg er ny til dette vil jeg vite mest mulig om dette fenomenet og jeg lest/hørt at man skal også renske delene (radiator og blokker) før man setter dem inn i sløyfen.

 

Så 2 kjappe spørsmål til dere som har litt peil:

* Når man har mottatt delen helt ny fra butikk, hvordan/hva skyller man disse med?

* Etter en stund må sløyfen renskes, hvordan/hva gjør man da?

Endret av Fantomtegningen
Lenke til kommentar

Spørsmål 1:

Nye slanger og radiatorer spyles godt i springen og tømmes. Man trenger ikke gjøre mer enn det. Blokker, pumpe og koblinger virker for meg helt rene når de er nye, så disse gjør jeg ingenting med.

 

Spørsmål 2:

Ved vedlikehold på loopen pleier jeg:

Tøm loop og bytte slanger

 

Åpne blokker og mekanisk rengjøre med tannbørste og vann

 

Fyll på ny kjølevæske

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk delidda 8700K'en til slutt :p Ble jo ikke så halvgærent. [email protected] max temp etter 15min Realbench: 59-54-54-69-61-66

 

Glemte å notere meg hva det var før, men var nok ihvertfall fra 75 og opp i 83-84.

 

Romtemperatur på ca 26 grader.

 

 

Kanskje litt stort spenn i core temps?

 

 

Kjører 2 stk 360 radiatorer med viftene på ~1000 rpm. Er plass til 1 til, så må vel få ordna meg det på et tidspunkt :p

Lenke til kommentar

Fikk delidda 8700K'en til slutt :p Ble jo ikke så halvgærent. [email protected] max temp etter 15min Realbench: 59-54-54-69-61-66

 

Glemte å notere meg hva det var før, men var nok ihvertfall fra 75 og opp i 83-84.

 

Romtemperatur på ca 26 grader.

 

 

Kanskje litt stort spenn i core temps?

 

 

Kjører 2 stk 360 radiatorer med viftene på ~1000 rpm. Er plass til 1 til, så må vel få ordna meg det på et tidspunkt :p

Godt jobba! :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...