Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

*Tenker på hvor mye penger brukt på kjøling, en tåre faller...*

 

Hehe. 

 

Har også en XTX360 og en XTX480 samt. en 240 av et eller anna slag liggende.

 

For å ikke snakke om vifter. Har to stk corsair ml 140 vifter liggende. Såvidt prøvd dem. Meningen var å bytte ut de originale kabinettviftene til phanteks. Men de originale duger. Det vil ha mer å si for støy og luftstrømmer inn i kabinett om jeg legger inn spacere på 2-4 mm for å få frontdøra litt lenger fram og større sprekker for luften til å komme inn.

 

Det minner meg på noe annet. Aldri vært etterpåklok heller!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk nettopp til innkjøp av ett Lian-Li O11 Air kabinett, må si at det var ett Nydelig kabinett for oss som liker kompakte kabinetter, men ikke vil inngå kompromiss med kjøling, fikk fint plass til 3 x 360 mm EK SE coolstream radiatorer, samtidig som jeg har 3 x 3.5 disker + 2 x 2.5 SSD disker! 

 

Gikk fra ett Fractal Design S2, som jeg aldri klarte å bli helt fornøyd med (gies bort til første som betaler frakt og spanderer en halvliter) (allerede gitt bort)

 

Så dette kabinettet anbefales hvis du er litt begrenset av plass på skrivebordet!

 

legger ved bilde bare for å skryte av nytt bygg, ehmm, nei jeg mener for å vise plassen i kabinettet!

 

post-367879-0-04467300-1543003786_thumb.jpgpost-367879-0-62555700-1543003801_thumb.jpg

Endret av kla3torsk1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er lite som slår MO-RA 3(eller MO-RA420 står det på den) radiator... 

Kun en vifte på ca 520rpm gående på radiator. Vanntemp stabilt på 28-ish grader under folding. Romtemp litt kjøligere pga vinter, så 18-19 grader. 

 

CPU er 6600K gående på 4.7GHz og RTX 2080 på 2025MHz. 

 

post-273774-0-63927200-1543012398_thumb.png

 

Mine to største lydkilder nå er vel PSU og vannpumpa. PSU er EVGA G2 1300. Planer om å bytte ut med en platinum eller titanium rated med semi passiv modus. Pumpa blir det verre med. Kan jo pakke den inn i noe, men det vil ikke se pent ut. 

 

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig 3 pumper liggende nå. En D5 vario med en firkanta EK top i akryl som bør byttes (har fått noen små interne cracks). Den er lekkasje testet og lekker ikke, men vil helst ikke bruke den slik over tid. Så har jeg to Swiftech MCP35x med en dual top, så en Swiftech MCP35x2 da.

 

Nå har jeg jo en ny radiator på vei til mitt Lian Li O11 Dynamic, så noen endringer må gjøres inni der uansett. Pumpe må plasseres annereledes og jeg må ha et mindre reservoar.

 

Spørsmålet er hvilken av pumpeløsningene jeg skal bruke? D5en blir jo lettere å montere skikkelig en plass, men syns den har litt lite trykk sammenlignet med to essensielt DDCer i serie :p Flow ser bra ut, men å bleede loopen tar tid altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...