Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke hengt rad på sidepanelet, det er jo ikke så mye hold i det. Relativt tynt, henger på kabinettet låst med to tommelskruer? Meh ... Litt jalla.

 

Edit. Det du evt kan gjøre er å tilpasse det slik at rad står på beina sine, men også skrudd i sidepanelet. Da står det skikkelig.

 

Men ville tatt av sidepanel med rad før jeg hadde løfta maskinen ved flytting.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du skruehull på andre siden av radiatoren? Mulig sidepanelet ikke tåler vekten av Mo-Ra3. Mulig du ønsker økt rpm på ut vifta av kabinettet hvis du gjør det slik.

 

Skal innrømme at jeg har tenkt den tanken selv. Får jo mye bedre luftkjøling av vrm på hovedkortet den veien

Vanligvis så stripser jeg fast en 120/140mm vifte som blåser direkte ned på VRMs. Har dog. ikke gjort dette på mitt Z390 Master.

 

Tja, hvorfor ikke gjøre hele siden custom? Lag en hengslet dør som radiatoren sitter i. Da blir det jo lettvindt med koblinger og slikt også ^^

Da begynner ting å bli tålig stress. :p Kanskje jeg bare skal montere den på veggen, og bytte slangene. Med 2x D5 pumper så tror jeg ikke at en halvmeter-meter lenger slange fra radiator til PC skal bety noe.

Lenke til kommentar

Satt og kåla litt med PC´en min her og stappa inn et par ekstra SSD disker. Siden jeg har en mini ITX løsning så er det ganske trangt. Stappa inn SATA kablene i kriker og kroker der det passa og spilte i et par minutter etterpå.

 

Da jeg skulle slå på PC´en seinere i dag fikk jeg ikke noe bilde på skjermen. Banna og sverta her og kobla om skjermkabler. Fortsatt ikke noe bilde. Røska så opp PCen og der så jeg at den ene sata kabelen hadde gått nedi CPU vifta og CPU-blokka var DRITVARM!

 

Vel vel. Da går jeg ut fra at både HK og CPU er fullstendig svidd i stykker. Så da er et kanskje på tide å forlate en viftekjølt PC verden og investere i en vannkjølt løsning, da jeg nå både må ha nytt HK og CPU ..... Sitter på en gammel 4770 så det var kanskje like greit å oppgradere snart selv om CPU´en har gjort nytta si så langt.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Vel. Det kan jo være greit å gjøre et lite forsøk på å feilsøke. Det skal være tilnærmet umulig å få til skade med en luftkjølt cpu-kjøler - moderne cpu-er tåler utrolig mye misbruk da de throttler hardt lenge før grensa for hva de tåler.

 

Den eneste normale måten å få til permanent skade av at cpu-en står å throttler på 100 grader over lengre tid er hvis man har vannkjøling og koker vannet i vannblokka... og det skal mye til for at det skjer. (Pumpe som svikter elns...)

 

(Btw, det er kjekt at det nå er mulig å justere ned TJMAX for å unngå overnevnte problem. Selv om jeg nå har cpu-blokk som er spesifisert til å tåle 100C så er det fint å kunne sette ned grensa sånn at cpu-en throttler før vannet kan koke.)

Lenke til kommentar

Ble visst litt dyrere denne runda med vannkjøling enn planlagt... Skulle først bare ha vannblokk til skjermkortet, så kom jeg på at D5 pumpa er død... Også trengte jeg flere meter tubing... Og fittings.... og o-ringer... 

Aldri vært borti i det samme. Aldri hørt på makan. Dyrere enn først planlagt. Aldri skjedd. :p 

 

Jeg har riktignok solgt XTX radiatoren jeg hadde. Men sitter fortsatt med 3 stk 480mm radiatorer tror jeg, tykke tror jeg. Og en tynn 360 fra EK. Sistnevnte er forsåvidt bare søppel. Nå bruker jeg en middels tykk 280 rad og MO-RA3. :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...