Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

^

Hvis det er en 120mm rad og det er 120m viftehull så skal dette gå bra ja. Jeg syns personlig at det er mest sexy å kjøre ut et _pent_ hull og ha list rund evt radiatorgrill. Men du vil kanskje ikke modifisere det?

 

Ser mest for meg å ikke kappe i kabinettet. Fant dette kabinettet som er premoddet. Må jo være temmelig genialt :) Laget plass for 2x 140mm MIST radiator.

 

Noen erfaringer der?

 

Hvis ingen kjenner den Jingway pumpa, hva er ei god og stillegående pumpe?

 

Funker disse kombi pumpe/tank sakene fra Koolance eller XSPC?

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kryssposter denne fra «Den modifiserte kaféen»

 

Lime lakkert metall mot børstet aluminium. hva anbefaler dere? Tokomponentsepoxy? Aralditt? Limeflaten blir ganske så stor smile.gif

 

Noen som har noen erfaringer å dele? Skal lime fast en quad 120-radiator liggende på toppen av et kabinett i børstet aluminium.

Lenke til kommentar

HVis det ikke er lov å poste her (dvs at alt av pics skal i galleriet), men satte opp litt vannkjøling i dag - sånn ble radiatoren og tanken plassert :p Skal tape fast en plate sånn at ikke sola skinner rett på radiatoren. Pumpa står ca 30cm rett under tanken, på et bord 8samme bordet som den SB-riggen det er bilde av står).

post-101601-0-33898700-1302466754_thumb.jpeg

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Har fått en melkeaktig substans i vannet mitt. Det kom etter svært få dager etter at jeg monterte vannkjølingen min.

I dag byttet jeg vann for andre gang, og vannet skilte ut "melaktige" små hvite partikler når det fikk stå en stund i en glassbolle. Kan jeg ha fått en algeinfeksjon av det brukte utstyret jeg kjøpte?

 

Hvis ja, hvordan går jeg frem for å løse det? Jeg har renset tanken min, som hadde et tynt belegg på innsiden, men slangene har også gulnet, noe som tyder på at alt ikke er på stell.

 

Jeg bruker batterivann + sølv-spole.

 

På forhånd takk for tips til løsing av problemet.

 

Francis :)

Jeg er absolutt ikke sikker, men det kan høres ut som sølvionene har reagert med noe og dannet tungt/uløselige salter. Du burde da kunne se at sølv-spolen har blitt noe redusert.

Om du putter en bit offer-metall (f.eks. sink eller kobber) i tanken din kan du påvise sølvsalter ved at det vil dannes krystaller på biten av offer-metall over tid.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

I utgangspunktet, ja. Men si at du legger ut resultater fra hele oppsettet ditt, så er det ingenting galt i å legge ved resultater fra ting som ikke er VK-relaterte. :)

 

For eksempel er det svært relevant med overklokkingsresultater, selv om det ikke nødvendigvis hører hjemme i vannkjølingskategorien. For brukertester av HW, har vi en egen kategori :)

 

Jeg syns også vi skal tillate tester/sammenligninger av luftkjøling. Egentlig skulle vi bare slått 'Kjøling' og 'Vann- og ekstremkjøling' sammen, for det er ganske unødvendig å ha to små kategorier for det. Det hindrer også sammenligninger og lignende.

 

Skal prøve å legge alle tester i førstepost, som innholdsfortegnelse.

Lenke til kommentar

Når vi snakker om vannkjøling og benchmarks, er det noen av dere som vannkjøler AMD oppsett? I såfall, gir det gode overklokkingsmuligheter?

 

Jeg satt en WR i PCMarkVantage for AMD systemer i november og den står ennå. Og det var med luftkjølt 1090T (4,4GHz), SSDer fra southbridge (4R0 C300 64GB), Kingston ValueRAM, og HD 6850... Total kost for innmat under 10000kr, ikke akkurat noe ekstremt oppsett, og jeg hadde regnet med noen ville ha vannkjølt en phenom og tatt fra meg krona innen nå. Om noen av dere sitter på god AMD hardware burde det være en grei utfordring å klare 18000 PCmarks (min er 17942). ;)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Det var totalscore i PCmarkVantage for mitt system.

Her er system test (17941 marks): http://3dmark.com/pcmv/393980

 

Her er for full test med alle subtester inkludert (17792 marks): http://3dmark.com/pcmv/394018

Subscores i spoiler

Memories Suite: 13144.0

TV and Movies Suite: 7591.0

Gaming Suite: 16546.0

Music Suite: 22389.0

Communications Suite: 12194.0

Productivity Suite: 23759.0

HDD Test Suite: 61287.0

 

Og forresten, dette var med en midlertidig 1600x1200 monitor, om noen legger merke til det. Det er egentlig sekundærskjermen min, men primærskjermen var utilgjengelig når jeg testet.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

det slår aldri feil, etter noen mnd med vanlig luft/dårlig vannkjøling vil man alltid ha seg noe "skikkelig" igjen.

 

så for meg superenkelt system denne gangen med:

 

EK Supreme Copper

EK 1 x 140mm bak i kab

EK pumpe 2.0 + tank til denne (enkelt, lite og pent)

 

koster ikke allverdens, og jeg slipper den sure coolit saken :D

 

virker på meg som blokk er alfa-omega på disse sandyene, tar to sek før temp er på 80C i prime 95 hos meg på 4.8Ghz. tipper 60C er nærmere sannheten med EK systemet.

Lenke til kommentar

Når vi snakker om vannkjøling og benchmarks, er det noen av dere som vannkjøler AMD oppsett? I såfall, gir det gode overklokkingsmuligheter?

 

Overklokker med vannkjøling ja, men problemet mitt er hk tempraturen pga høy NV volt(har faktisk ikke forøkt å senke HT/NB speed for å belaste NB mindre), men siden asus har bekreftet at hket mitt kan gjøres AM3+ ready så skal jeg invistere i en EK fullcoverblokk.

Når den er på plass så blir det å pøse på med volt for maks klokk :tease:

 

Driver og trikser mellom 4,0-4,1 med diverse minne og volt settings.

Booter dog lett på 4,3+ men får ikke kjørt mange sekundene med prime mest trolig pga SKYHØY hk temp.

Dette er på en 1055 som desverre har låst multi..

Lenke til kommentar

Jeg fikk til å kjøre prime på 4,4 eller 4,5GHz med 200x22/22,5 og NB/HT stock. Testet ikke BCLK over 260, og på 260x16,5=4,3 kjørte den stabilt med NB volt stock.

 

mumriken, har du PCMarkVantage? Hos meg var kun CPU og SSDer god hardware, resten var mid-range, så er interresert i å sammenligne.

Den eneste jeg har sett med tilsvarende system og score som meg er Anvil, og han endte opp rett under 17,5K marks med 1090T og èn SandForce SSD, luftkjølt det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...