Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Hei :) Tenkte å sette opp en loop med først kun i7 950 @ 4 GHz og muligens senere 1 GTX 580 (hvis jeg tar to blir det en ekstra loop :D ), men det jeg lurte på var hvor mange fittings/nipler jeg burde ha for en single loop med kun CPU og en rad? Har skjønt det meste men fittings og det er det jeg blir mest forvirret av, er ikke evneveik praktisk eller teoretisk men skjønner det ikke helt :p Res > pumpe > cpu > rad > res var planen.

 

Rimelig enkel matematikk;

 

4 Komponenter X 2 fittings pr. enhet = ?

 

Som oftest trenger du 2 fittings pr.enhet i en singel loop.

En memo til deg; du bør også sjekke hvor mange hull det er i enhetene, de du ikke benytter trenger du en seal-plugg, eventuelt en fillport eller temperatursensor. Endel radiatorer, reservoar har flere uttak, det hender også at det følger med stoppfittings på komponenter som disse (kan du sjekke med leverandøren el. webshop du handler hos). :)

 

Lykke til!

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :) Tenkte å sette opp en loop med først kun i7 950 @ 4 GHz og muligens senere 1 GTX 580 (hvis jeg tar to blir det en ekstra loop :D ), men det jeg lurte på var hvor mange fittings/nipler jeg burde ha for en single loop med kun CPU og en rad? Har skjønt det meste men fittings og det er det jeg blir mest forvirret av, er ikke evneveik praktisk eller teoretisk men skjønner det ikke helt :p Res > pumpe > cpu > rad > res var planen.

kjøp flere fittings enn du har bruk. For eksempel vinkler. Angrer på at jeg ikke kjøpte flere vinkler da jeg skulle bygge min første og eneste vannkjølingsrigg. Fant ut da jeg skulle bygge at jeg måtte gjøre det på en annen måte. Ble litt kronglete da jeg manglet vinkler.

Lenke til kommentar

kanskje det, men hva blir best?

 

EDIT: siden Balli mener det er minimale forskjeller så går jeg nok for nr. 2, tror det blir mest ryddig

 

 

 

Bare skit i å planlegge noe serlig. Alt som teller er at vanntanken eller fillporten kommer før innsuget på pumpa. Ellers legger du det bare der det ser best ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke noe spennende her annet enn en 2600K med en EK HF blokk på en Coolgate 360, litt overkill men hadde ikke noe annet :whistle:

Testkjører også SR-2 nr 2 her, bare på luft ennå men skal vel ha den over på vann også evt. teste på LN2 først.

post-152551-0-36520200-1304803527_thumb.jpg

 

Litt getto oppsett på SB riggen :p

post-152551-0-44327700-1304803356_thumb.jpg

Betalte 50kr for kabinettet hos Digital Impuls

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Får du sandyen over 5ghz med HT on?

SR2en må du nesten ha vann på ja :yes: tenker da at prisen på vabbkjøling blir det vel ikke noe å snakke om til sammenligning hva resten kostet..

 

Hvordan går det med vannsoppen foresten? Har ikke hørt noe fra han på lengre tid

Lenke til kommentar

Har hatt SB opp på 5,6 GHz på vann men kjører den på 4,9 til daglig :thumbup:

Snakker med Soppen innimellom regner med han er tilbake om ikke så lenge.

 

Har allerede ett SR-2 oppsett på vann her så jeg skal leke litt med dette før jeg putter dett på vann også.

post-152551-0-90082300-1304809463_thumb.jpg

Endret av minhund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Yupp har 2 stk SR-2 oppsett ett med X5670(2,93 GHz) cpuer og ett med X5690(3,47 GHz) Cpuer :blush:

 

Ja det er bra soppen begynner å bli bedre etter den kuren han har vært igjennom.:)

 

Hei, ser du har en waterchiller for systemet ditt - har fundert på å kjøpe en slik selv.

 

-Hvilken verisjon har du kjøpt deg?

-Hvor kaldt får du vannet uten at det støyer for mye

-Kjøler den vannet for hele systemet eller kun deler av det?

 

Takker for respons :new_woot:

Lenke til kommentar

Yupp har 2 stk SR-2 oppsett ett med X5670(2,93 GHz) cpuer og ett med X5690(3,47 GHz) Cpuer :blush:

 

Ja det er bra soppen begynner å bli bedre etter den kuren han har vært igjennom.:)

 

Hei, ser du har en waterchiller for systemet ditt - har fundert på å kjøpe en slik selv.

 

-Hvilken verisjon har du kjøpt deg?

-Hvor kaldt får du vannet uten at det støyer for mye

-Kjøler den vannet for hele systemet eller kun deler av det?

 

Takker for respons :new_woot:

 

-Jeg har Hailea Ultra Titan 500 fra Aquatuning.

-Den KAN kjøle vannet ned til 4C men jeg har satt den til 25C til 24/7 bruk og da går den innimellom avhengig av hvor varmt det er her inne, støyen fra den er omtrent som fra et kjøleskap.

-Den kjøler kun CPU/HK loopen, GPUene trenger ikke å kjøles så mye.

Lenke til kommentar

Yupp har 2 stk SR-2 oppsett ett med X5670(2,93 GHz) cpuer og ett med X5690(3,47 GHz) Cpuer :blush:

 

Ja det er bra soppen begynner å bli bedre etter den kuren han har vært igjennom.:)

 

Hei, ser du har en waterchiller for systemet ditt - har fundert på å kjøpe en slik selv.

 

-Hvilken verisjon har du kjøpt deg?

-Hvor kaldt får du vannet uten at det støyer for mye

-Kjøler den vannet for hele systemet eller kun deler av det?

 

Takker for respons :new_woot:

 

-Jeg har Hailea Ultra Titan 500 fra Aquatuning.

-Den KAN kjøle vannet ned til 4C men jeg har satt den til 25C til 24/7 bruk og da går den innimellom avhengig av hvor varmt det er her inne, støyen fra den er omtrent som fra et kjøleskap.

-Den kjøler kun CPU/HK loopen, GPUene trenger ikke å kjøles så mye.

 

Ok, takker for svar - det blir nok en sånn på meg også.

Burde holde med 395watter'n for singel GPU, CPU kjøling :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...