Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg så litt på de forskjellige utenlandske butikkene, og må vel si at prisene varierte en del. Kanskje ikke hovedsakelig på produktene, men det virket som fraktprisen var ekstremt ulike. Hvilken valg bruker folk? Priority Mail International/Express Mail International? (Ser at den dyreste av de ikke har forsikring for mer enn 100 dollar. Da er man vel ganske fucked hvis noe skulle gå galt i posten?).

 

Ser at det er Performance-pcs som har det helt klart største utvalgte. Tar de noe slags premium (økte priser) pga dette?

 

Angående Swiftech MCP355™ 12 VDC Pump så var det en butikk som skrev dette:

"A Note of Caution! the MCP355 generates higher audible noise than the MCP350 and MCP655 pumps. This product is not recommended for users seeking silent operations." Noen som kan utdype dette videre?

 

Også anbefalte du EK-DDC X-TOP G3/8 som topp. Er det noen grunn for at du anbefalte denne over EK-DDC X-TOP Rev 2 Black Acetal? Videre ser jeg at både GPU-blockene og CPU-blocken er acetal, men du har blocker til begge som koster litt mer og er acetal/nickel, er det "stor" forskjell mellom disse?

 

Når det kommer til 120mm vifter så trodde jeg det var Scythe Gentle Typhoon AP-15 1850 RPM som var "kongen" av lav RPM vifter? Spesielt med en viftekontroller.

 

Lurer også på om noen vet hva han har brukt i

til å feste Swiftech MCRES-MICRO™ Rev. 2? Virker jo også smart å ha nipler på begge sidene av radiatoren mtp hvordan slangen går.

 

Hvis jeg skulle ha hatt hvite slanger (har ikke bestemt meg om jeg vil ha hvit eller svart, men bra å ha flere alternativer), hva ville vært det beste alternativet? Ser vel ut til at for svarte at det er Tygon.

 

Til slutt lurer jeg på om jeg bare vil trenge Feser Base Corrosion Blocker 50ml, eller om jeg vil trenge mer enn denne? Mange spørsmål på en gang, men man lærer ikke uten å spørre :p

 

Mvh.

Espen Andreassen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at det er Performance-pcs som har det helt klart største utvalgte. Tar de noe slags premium (økte priser) pga dette?

Det veit jeg ikke, men du må i regne med 110kr i svinn på alle ordre som ender opp med toll, sidden posten tar sin del av kaka.

prist totalt blir altså: ((Varer + frakt)*1,25)+110 = Totalpris

 

Angående Swiftech MCP355™ 12 VDC Pump så var det en butikk som skrev dette:

"A Note of Caution! the MCP355 generates higher audible noise than the MCP350 and MCP655 pumps. This product is not recommended for users seeking silent operations." Noen som kan utdype dette videre?

350 er 9 eller 12 W (husker ikke helt), 355 er 18W utgaven, så regner emd den går fortere den på 18W.

Om du vil ta den helt ut, kan du gå for 655 da denne er mye mer avansert og lar deg styre turtallet på pumpen (og dermed regulere hvor mye den bråker). Koster dobbelt så mye da. Den pumpa du ser i filmen du linker til under er en 655.

 

Også anbefalte du EK-DDC X-TOP G3/8 som topp. Er det noen grunn for at du anbefalte denne over EK-DDC X-TOP Rev 2 Black Acetal? Videre ser jeg at både GPU-blockene og CPU-blocken er acetal, men du har blocker til begge som koster litt mer og er acetal/nickel, er det "stor" forskjell mellom disse?

DCC toppen er bare random pick for å ha noe på lista. Å finne ut hvilke nippler du skal ha overalt er noe du må gjøre når du er ferdig. Regner med Rev2 er den du egentlig skal ha, og at den jeg valgte er med en spesiell størrelse på hullet.

 

Ang. nickel tror jeg det er mye for show. Nickel er blankt, og ser bedre ut, men kobber leder varme bedre. Laget med nickel er uansett supertynnt så du merker neppe forskjell.

 

Når det kommer til 120mm vifter så trodde jeg det var Scythe Gentle Typhoon AP-15 1850 RPM som var "kongen" av lav RPM vifter? Spesielt med en viftekontroller.

Jeg har hørt mye bra om Noctua, men det må nesten bare leses i tester hva man vil ha. Ikke alle vifter yter like bra over en radiator

 

Lurer også på om noen vet hva han har brukt i
til å feste Swiftech MCRES-MICRO™ Rev. 2? Virker jo også smart å ha nipler på begge sidene av radiatoren mtp hvordan slangen går.

Har selv dette i Mac'en min (Se signatur for worklog) og det er en bra tank. De festene du ser i folmen følger med i eksa om jeg ikke tar feil, og det er laget hull i tanken for å feste det til kabinettet på en enkel måte.

Nippler er en liten vitenskap, så egentlig burde man bestille deler først, og så kjøpe nippler etter at man har testmontert og planlakt hvor man skal legge slangene.

 

Hvis jeg skulle ha hatt hvite slanger (har ikke bestemt meg om jeg vil ha hvit eller svart, men bra å ha flere alternativer), hva ville vært det beste alternativet? Ser vel ut til at for svarte at det er Tygon.

Har hørt mye bra om Tygon. For andre farger er jeg usikker, da jeg bare har bygget vann en gang og ikke har erfart noen andre slangetyper.

 

Til slutt lurer jeg på om jeg bare vil trenge Feser Base Corrosion Blocker 50ml, eller om jeg vil trenge mer enn denne? Mange spørsmål på en gang, men man lærer ikke uten å spørre :p

Om du bruker destilert vann (fra Shell til 50kr litern) så skal det være alt du trenger. Hva folk har nedi der spiller egentlig liten rolle, spesielt dersom du skal ha farge på slangene. Mange sverger til både korrosjon og algedrepere. Husker ikke hva jeg bruker.

Lenke til kommentar

Jeg så litt på de forskjellige utenlandske butikkene, og må vel si at prisene varierte en del. Kanskje ikke hovedsakelig på produktene, men det virket som fraktprisen var ekstremt ulike. Hvilken valg bruker folk? Priority Mail International/Express Mail International? (Ser at den dyreste av de ikke har forsikring for mer enn 100 dollar. Da er man vel ganske fucked hvis noe skulle gå galt i posten?).

I'm planning to place an order at you for about 600USD in total. I read on the USPS site that the included limited insurance only covers for up to 100USD for standard Priority Mail International packages.

An extended insurance for packages worth between 500USD and 1000USD would cost an additional 3.70USD. Is this additional insurance included in the shipping estimate i get when i pay for my order?

 

In short: Is my package fully insured if i pick the "United States Postal Service (1 x 29.30lbs) (Priority Mail International (6 - 10 business days) (With Tracking))" option for shipping?

 

Regards

 

 

Hello

 

No insurance is not included in the price as the cart is designed only for the weight of the package.

 

You can put in the comments of the order that you want full coverage and if they payment is a bit short we can email you before we ship.

Thank you.

 

Best Regards,

Customer Service, Performance-PCs.com

 

Ser ikke ut til å være noe problem:) pakka mi er på 550USD og 30lbs, frakt blir da 120USD + forsikring på et par dollar.

Lenke til kommentar

Takker for utfyllende svar igjen!

 

Det jeg mente med reservoaret var egentlig ikke den festeordning som følger med, men den sort bakplaten han har festet reservoaret til. Lurer på hva det er. Kan være at det bare er viftekjølingen dog.

 

Det jeg mente med nipler (skulle egentlig skrive compression fittings) på radiatoren var bare at det ville sikkert sett mye bedre ut å ha utgang/inngang på hver sin side av radiatoren. Hvis man har begge på samme side vil det jo mest sannsynlig bli en slange som må gå over omtrent hele kabinettet :p

 

Fra det jeg kan se så koster MCP350 $55, MCP355 $70, MCP655-B $67, MCP655 $77 og MCP35X $110. Virker jo som at MCP655 koster omtrent det samme som MCP355? Er det toppen til MCP655 som er ekstremt mye dyrere enn MCP355? Jeg vil helst ha den som yter best/lyd. :hmm:

 

Edit: Takker for det Zepticon. Visste ikke at man kunne betale litt ekstra for å få det dekket! :thumbup:

Endret av Espen3
Lenke til kommentar
Det jeg mente med reservoaret var egentlig ikke den festeordning som følger med, men den sort bakplaten han har festet reservoaret til. Lurer på hva det er. Kan være at det bare er viftekjølingen dog.

Ser det var noen kommentarer som spurte om det på videoen også. Sikkert noe aluminium han har laget til og fått eloksert.

 

Det jeg mente med nipler (skulle egentlig skrive compression fittings) på radiatoren var bare at det ville sikkert sett mye bedre ut å ha utgang/inngang på hver sin side av radiatoren. Hvis man har begge på samme side vil det jo mest sannsynlig bli en slange som må gå over omtrent hele kabinettet :p

Ja, de fleste radiatorr har det. Men forsåvidt så funker jo den måten der også, det spørs bare på hvordan layouten på kassa er. For å få profft resultat må det legges mye jobb ned i å planlegge hvordan alt skal monteres.

Derfor er det greit å bygge vann når man skal ha helt ny maskin, så slipper man å være PC fri den tiden det tar å få alt i orden.

 

Fra det jeg kan se så koster MCP350 $55, MCP355 $70, MCP655-B $67, MCP655 $77 og MCP35X $110. Virker jo som at MCP655 koster omtrent det samme som MCP355? Er det toppen til MCP655 som er ekstremt mye dyrere enn MCP355? Jeg vil helst ha den som yter best/lyd. :hmm:

Er nok toppen og dekselet på baksiden som koster flesk ja. Men den Über pumpa så jo bare helt, ja über ut, og la seg nettopp i handlelisten min til arbeidsriggen min. :dribble: Spørsmålet er om det trenges en eller to :D

Mitt neste prosjekt kommer til å bygges for total (i den grad det er mulig) stillhet.

 

Edit: Takker for det Zepticon. Visste ikke at man kunne betale litt ekstra for å få det dekket! :thumbup:

Hehe, måtte sjekk hos USPS og da så jeg så at de tilbydde ekstra forsikring for et par dollar, måtte jeg bare sende mail å spørre hvordan praksisen var hos performance-pcs.

Lenke til kommentar

Jeg har sett denne "Kill Coil"/"Silver Coil" bli nevnt i mange, mange vannkjølingstråder. Er det noen som kan forklare hva denne egentlig er/gjør? Koster jo ikke akkurat så mye.

 

Angående pumper. Hva er den mest likte her inne? Da spesielt med hensyn på performance/noise. Også, hvilken top til pumpen?

Lenke til kommentar

Jeg har sett denne "Kill Coil"/"Silver Coil" bli nevnt i mange, mange vannkjølingstråder. Er det noen som kan forklare hva denne egentlig er/gjør? Koster jo ikke akkurat så mye.

 

Angående pumper. Hva er den mest likte her inne? Da spesielt med hensyn på performance/noise. Også, hvilken top til pumpen?

 

Bruker selv Danger Den/Laing DDC 3.25 -12V 18 Watt Version sammen med XSPC Premium Laing DDC Clear Acrylic Top - Version 3.0.

 

Er veldig fornøyd med denne, men har heller ikke prøvde noen andre pumper, så kan ikke snakke for de andre som er nevnt.

Lenke til kommentar

Riktig sted å spør, feil side av retningslinjene: Noen av dere som har et mATX LGA775 DDR2-hovedkort liggende til overs som er villig til å selge dette raskt? Arbeidsstasjonen fant ut at den ikke trengte USB-kontrollere lenger, så de gikk i dass i natt (noe som gjør at maskina ikke booter).

 

edit: For å gjøre det litt mer relevant for kaféen: Da kommer jeg meg fortere i gang med bestilling av komponenter til "nybygget" :-----D

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Du skulle spurt for en uke siden. Nettopp solgt et :p

 

Æsja :p Men igjen, for en uke siden levde jeg i gledens land. Fant et møkkakort på komplett, (linky), men mer low-end skal man lete lenge etter. Håper på noe respons et annet sted. Burde jo være mange high-end-kort som fases ut av gamere/entusiaster i overgangen til i7/etc.

Lenke til kommentar

Hvordan vil en loop som går slik Tank -> Pumpe -> GPU -> GPU -> CPU -> Radiator fungere?

 

Mtp. at dette er Sandy Bridge er det nok GPUene som skaper mest varme, så er vel lurt å ha GPUene først?

 

Hører litt ulike meninger om man skal gå direkte fra pumpe til radiator eller om man skal gå igjennom vannblokkene før man går til radiatoren. Noen meninger om dette? Er kanskje lite forskjell i real life performance?

 

Lurer også på det å bruke anti-kinks. Er det noe folk flest bruker? Virker som at det er veldig få som gjør det fra de vannkjølingsbildene jeg har sett.

Lenke til kommentar

Espen3, CPU bør før GPU i loopen om det er praktisk mulig, da den er mye mer følsom for temperatur.

Om vannet øker temp med f.eks. 2C over CPU og 4C over hver av GPU, for så å ta av 10C igjen i radiator, vil det være 8C forskjell på kjølevannet til CPU, og tilsvarende forskjell i CPU temp.

Dette er bare tall tatt ut av lufta for å illustrere, ikke nødvendigvis realistiske tall.

Lenke til kommentar

Hmm, okei. Var vel mer mtp hvordan jeg ville ha slangene (for å gjøre det minst mulig kaotisk). Noen som har testet Tank -> Pumpe -> GPU -> GPU -> Radiator -> CPU?

 

Kan være at jeg er helt på bærtur siden jeg aldri har drevet med vannkjøling, men prøver bare å hive ut noen idéer. :p

 

Er ganske sikker på at den du nevner minhund er den mest ideelle, men bare lurer på om denne går ann uten å få spesielt ekstreme temperaturer.

Endret av Espen3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...