Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Huff, vannkjøling er farlig. Jo mer jeg ser på oppsettet, jo dyrere blir det... Veldig nærme 7000kr nå (etter moms), hmm...

 

Er det noen som har testet Tygon vs Primochill LRT? Vet at Tygon er veldig gode, men virker som at det er flere og flere som sier gode ord om LRT (og sier at de er bedre enn Tygon, enda de koster mindre).

 

Er det noen som har testet Liang D5/Swiftech MCP655 i PSU-sonen i Corsair Obsidian 800D? Litt usikker på høyden.

 

EK-FC580 GTX+ for Nvidia GTX 580 Reference Design - Acetal, vil jeg da trenge å blokkere alle hullene som ikke blir brukt? På to slike blir det jo til sammens 8 stykk, og vil jo bare bruke 4 av disse. Fant også denne som et alternativ til SLI-bro som var ganske pen.

 

Også, hva bruker egentlig folk til å kutte slanger?

Angående MCP655 så finnes det f.eks ny front på pumpa som gjør at man kan ha inntak og uttak i front. Bestilte meg en sånn front nå, siden det blir nybygg.

 

-------------

 

Quad 120mm-radiator på toppen av et svart Lian Li PC V300 kan bli sexy. Smått og godt. Bilder følger om noen dager, når delene kommer fra frozencpu.com. En time fra bestilling av tull til ting var ferdig pakket av nettbutikken er utrolig raskt. Noen med erfaring angående hvor lang tid det tar å få USPS Express Mail International inn til Norge fra statene? Og eventuelt om de fortoller for deg, så det skal gå fortere? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er noen som har lyst til å diskutere litt (hjelpe meg litt mer), så hadde det kult hvis vi kunne ha snakket over MSN, steam e.l. Er litt slit å skrive svære poster her. Bare send en personlig melding hvis noen hadde orket (trenger selvsagt ikke være i dag, men når du/dere/jeg har tid) :)

 

Vil også benytte anledningen til å takke alle som har hjulpet meg så langt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm er jo et alternativ ja. Du har ikke prøvd å få det festet direkte til dere bay'ene er? Syns det ser litt penere ut for å være helt ærlig.

 

Edit: Btw, hadde du orket å målt høyden på PSU sonen? Fra gult til 140mm-vifta. Lurer litt på hvor mye plass det er der til en D5/MCP655 med top. :)

Endret av Espen3
Lenke til kommentar

Angående MCP655 så finnes det f.eks ny front på pumpa som gjør at man kan ha inntak og uttak i front. Bestilte meg en sånn front nå, siden det blir nybygg.

 

-------------

 

Quad 120mm-radiator på toppen av et svart Lian Li PC V300 kan bli sexy. Smått og godt. Bilder følger om noen dager, når delene kommer fra frozencpu.com. En time fra bestilling av tull til ting var ferdig pakket av nettbutikken er utrolig raskt. Noen med erfaring angående hvor lang tid det tar å få USPS Express Mail International inn til Norge fra statene? Og eventuelt om de fortoller for deg, så det skal gå fortere? =)

 

Link til den andre fronten? :D

Har erfaring fra de både i juletider ( da tok det en EVIGHET, selv om jeg bestilte en måned før jul)

Ellers tar det ca en uke e.l for sending.. Husker ikke om de fortoller

Lenke til kommentar

Huff, vannkjøling er farlig. Jo mer jeg ser på oppsettet, jo dyrere blir det... Veldig nærme 7000kr nå (etter moms), hmm...

 

Er det noen som har testet Tygon vs Primochill LRT? Vet at Tygon er veldig gode, men virker som at det er flere og flere som sier gode ord om LRT (og sier at de er bedre enn Tygon, enda de koster mindre).

 

Er det noen som har testet Liang D5/Swiftech MCP655 i PSU-sonen i Corsair Obsidian 800D? Litt usikker på høyden.

 

EK-FC580 GTX+ for Nvidia GTX 580 Reference Design - Acetal, vil jeg da trenge å blokkere alle hullene som ikke blir brukt? På to slike blir det jo til sammens 8 stykk, og vil jo bare bruke 4 av disse. Fant også denne som et alternativ til SLI-bro som var ganske pen.

 

Også, hva bruker egentlig folk til å kutte slanger?

Angående MCP655 så finnes det f.eks ny front på pumpa som gjør at man kan ha inntak og uttak i front. Bestilte meg en sånn front nå, siden det blir nybygg.

 

-------------

 

Quad 120mm-radiator på toppen av et svart Lian Li PC V300 kan bli sexy. Smått og godt. Bilder følger om noen dager, når delene kommer fra frozencpu.com. En time fra bestilling av tull til ting var ferdig pakket av nettbutikken er utrolig raskt. Noen med erfaring angående hvor lang tid det tar å få USPS Express Mail International inn til Norge fra statene? Og eventuelt om de fortoller for deg, så det skal gå fortere? =)

Tar 1-2 uker sist jeg fikk pakke fra dem. Den går over til posten som fortoller den for deg...

Lenke til kommentar

Huff, vannkjøling er farlig. Jo mer jeg ser på oppsettet, jo dyrere blir det... Veldig nærme 7000kr nå (etter moms), hmm...

 

Er det noen som har testet Tygon vs Primochill LRT? Vet at Tygon er veldig gode, men virker som at det er flere og flere som sier gode ord om LRT (og sier at de er bedre enn Tygon, enda de koster mindre).

 

Er det noen som har testet Liang D5/Swiftech MCP655 i PSU-sonen i Corsair Obsidian 800D? Litt usikker på høyden.

 

EK-FC580 GTX+ for Nvidia GTX 580 Reference Design - Acetal, vil jeg da trenge å blokkere alle hullene som ikke blir brukt? På to slike blir det jo til sammens 8 stykk, og vil jo bare bruke 4 av disse. Fant også denne som et alternativ til SLI-bro som var ganske pen.

 

Også, hva bruker egentlig folk til å kutte slanger?

Angående MCP655 så finnes det f.eks ny front på pumpa som gjør at man kan ha inntak og uttak i front. Bestilte meg en sånn front nå, siden det blir nybygg.

 

-------------

 

Quad 120mm-radiator på toppen av et svart Lian Li PC V300 kan bli sexy. Smått og godt. Bilder følger om noen dager, når delene kommer fra frozencpu.com. En time fra bestilling av tull til ting var ferdig pakket av nettbutikken er utrolig raskt. Noen med erfaring angående hvor lang tid det tar å få USPS Express Mail International inn til Norge fra statene? Og eventuelt om de fortoller for deg, så det skal gå fortere? =)

For meg sist jeg bestilte tok det tre dager til Norge og 14 dager i tollen. :love:

Har en bestilling inne nå blir spennende og se om det går raskere denne gangen. :p

Lenke til kommentar

Gikk faktisk veldig fort igjennom tollen denne gangen :D

 

Sendingen er ferdig tollbehandlet og overlevert sortering
08.04.2011 15:48 	2061 GARDERMOEN  
Sendingen er fortollet
08.04.2011 15:22 	2061 GARDERMOEN  
Sendingen lagt til fortolling av Posten
08.04.2011 15:03 	2061 GARDERMOEN  
Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret
08.04.2011 07:56 	2061 GARDERMOEN  
Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret
Årsak: Org.nr eller fødselsnr kreves
08.04.2011 07:13 	2061 GARDERMOEN  
Sendingen er til importvurdering
07.04.2011 20:55 	2061 GARDERMOEN  
Sendingen er ankommet mottakerlandet
07.04.2011 20:55 	2061 GARDERMOEN   

 

Mulig den ankommer det lokale postkontoret i morgen tidlig. Lov å håpe.

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Techbay selger Jingway pumper og da kan du kjøpe tank fra EK som passer sammen.

 

Hva synes dere om den løsningen?

 

Dersom jeg skal bygge vannkjøling er det STØY som er mitt pri 1. :)

 

Åsså et spørsmål ang nipler: Hva er best? vanlige eller kompressjon nipler?

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar

Har fått en melkeaktig substans i vannet mitt. Det kom etter svært få dager etter at jeg monterte vannkjølingen min.

I dag byttet jeg vann for andre gang, og vannet skilte ut "melaktige" små hvite partikler når det fikk stå en stund i en glassbolle. Kan jeg ha fått en algeinfeksjon av det brukte utstyret jeg kjøpte?

 

Hvis ja, hvordan går jeg frem for å løse det? Jeg har renset tanken min, som hadde et tynt belegg på innsiden, men slangene har også gulnet, noe som tyder på at alt ikke er på stell.

 

Jeg bruker batterivann + sølv-spole.

 

På forhånd takk for tips til løsing av problemet.

 

Francis :)

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Takk for svar martin :)

 

Ser litt på kabinetter og lurer på: Hvordan festes radiator i toppen av f.eks Corsair Obsidian? Må man lage egne hull eller passer radiator til viftehullene som er der fra fabrikk?

 

Åsså lurte jeg litt på den Jingway pumpa... er den ikke noe bra siden ingen her har den?

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...