Gå til innhold

Finnes det falske kristne ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men flertallet er hele tiden den samme gruppen.

Flertallet i hele verden? Flertallet i Skandinavia har forandret seg et par ganger, og katolikismen ble forbudt eller ikke akseptert. Så lenge katolikismen har flere tilhengere, så er deres rettning riktig og protestantismen feil, men hvis det blir flere protestanter så skifter plutselig innholdet og meningen med hele religionen kristendommen, og så dør den gamle religionen og den nye protestantiske religionen blir riktig? Aldri hørt noen som proklamerer et slikt syn.

 

Historiske begivenheter som imperialisme påvirker med andre ord sannheten i religionen din?

Flertallet i verden selvsagt, ikke på Grünerløkka.

Hvorfor er flertallet i verden viktigere enn flertallet i Norge?

 

Hvorfor er flertallet i verden viktigere enn flertallet i Norge? Hvorfor spiller det noe rolle hva flertallet tror i kristendommen?

 

Flertallet av kristne er som kjent katolikker. Katolikker har ofte vært i krig mot andre kristne og kriget mot protestanter. Det er altså slik at de rettningene i kristendommen som forfølger, undertrykker og dreper flest mulig andre kristne har rett? De kristne som tvinger flest mulig andre til å tro på sin religion har vunnet kappløpet om hvem som tror på det riktige? Jøss...

Hva flertallet av de kristne på Grünerløkka tror, kan være noe helt annet enn det majoriteten av de kristne i verden tror.

Lenke til kommentar

Hva flertallet av de kristne på Grünerløkka tror, kan være noe helt annet enn det majoriteten av de kristne i verden tror.

Det du sier er ikke et svar på mitt spørsmål.

Hvorfor er flertallet i verden viktigere enn flertallet i Norge?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hva flertallet av de kristne på Grünerløkka tror, kan være noe helt annet enn det majoriteten av de kristne i verden tror.

Det du sier er ikke et svar på mitt spørsmål.

Hvorfor er flertallet i verden viktigere enn flertallet i Norge?

Et par eksemplarer av en gitt gruppe gir ikke noe sikkert bilde av gruppen i sin helhet.

Majoriteten av gruppen, gir derimot et helt sikkert og klart bilde av gruppen.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det som det kristne flertallet i verden tror, er rett.

Det vil da altså si at det den katolske kirken sier er rett, alle andre er feil...

 

Jaja. Bak enhver katolsk gutteflokk står det en prest hørte jeg i dag.... Vet ikke hvor de tok DEN i fra da, men det KAN ha noe med at de alltid har rett....?

Lenke til kommentar

Et par eksemplarer av en gitt gruppe gir ikke noe sikkert bilde av gruppen i sin helhet.

Majoriteten av gruppen, gir derimot et helt sikkert og klart bilde av gruppen.

Hvis vi ser tilbake til den politiske uroen i Europa under mellomkrigstiden, ser vi at et mindretall av landene var demokratiske. Hvis man så på Skandinavia, var vi helt klart demokratiske her. Så man på Europa som en helhet, var det diktaturer som regjerte. Majoriteten av gruppen viste at diktaturer styrte Europa. Men diktaturene som fascisme og kommunisme var ikke den riktige styremåten.

 

Hvis man skal se på kristne som en helhet, så ser man først og fremst på katolikker. Skal man snakke om kristendommen, så snakker man først og fremst om katolikisme. Men det betyr ikke at katolismen er mer sann eller riktig enn for eksempel protestantisme. Du mener det, men du klarer jo ikke å argumentere for det, du har bare bestemt deg for det uten grunn. Du klarer ikke å gi noen argumenter til oss, som ikke er enige med deg, om at det du sier er riktig. Vi hører at du mener noe som for oss er helt feil, men du mislykkes i å forklare hvorfor på en måte som vi må si oss enige i.

 

For 2000 år siden trodde majoriteten av verdens religiøse at det fantes mange guder. Idag tror majoriteten av verdens religiøse at det bare finnes en gud. Hva majoriteten i fremtid tror om religion vet ingen. Ingen kan si at for 2000 år siden fantes det mange guder og idag finnes det bare en gud, uten at mange vil være uenige i det.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Så den dagen det blir fler, la oss si protestanter enn katolikker, så har de rett?

 

Historien endrer seg etter hva flertallet tror på? For du sier jo selv at katolikker er de ekte kristne, men du vet jo også at dette var en gren som dukket opp senere.

en gren som dukket opp senere ?

 

Hvilken kirke var før denne ?

Lenke til kommentar

jeg tenker på ikke på en viss kirke, jeg tenker på kristne som var før Jesus grunnla katolisismen.

 

Men spørsmålet mitt står fremdeles, har flertallet rett bare fordi de er flertall?

Før du svarer, ta i betraktning at før opplysningsalderen trodde størsteparten av den vestlige verden at jorden var flat. Rett hadde de ikke.

Lenke til kommentar

jeg tenker på ikke på en viss kirke, jeg tenker på kristne som var før Jesus grunnla katolisismen.

Den var helt ny og veldig god, Valkyria :)

 

Har du navnet på noen av de kristne du nevner ?

Jesus grunnla ikke katolisismen, men det hadde du nok likt IHS dersom det var tilfelle.....

 

Det var kristne menigheter før katolismen kom på bane. Så Valkyria er jo inne på noe :)

Lenke til kommentar

jeg tenker på ikke på en viss kirke, jeg tenker på kristne som var før Jesus grunnla katolisismen.

Den var helt ny og veldig god, Valkyria :)

 

Har du navnet på noen av de kristne du nevner ?

Jesus grunnla ikke katolisismen, men det hadde du nok likt IHS dersom det var tilfelle.....

 

Det var kristne menigheter før katolismen kom på bane. Så Valkyria er jo inne på noe :)

Er han det ?

 

Paulus skrev et brev til menigheten i Roma år 57, The Metal God

Den var allerede da verdenskjent ! Og er det forsatt.

 

Paulus > "Jeg hilser alle dere i Roma, dere Guds elskede som er kalt til å være hellige: Nåde være med dere og fred fra Gud, vår Far, og Herren Jesus Kristus! Først av alt takker jeg min Gud ved Jesus Kristus for dere alle, for i hele verden blir det fortalt om deres tro"

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Er han det ?

 

Paulus skrev et brev til menigheten i Roma år 57, The Metal God

Den var allerede da verdenskjent ! Og er det forsatt.

 

Paulus > "Jeg hilser alle dere i Roma, dere Guds elskede som er kalt til å være hellige: Nåde være med dere og fred fra Gud, vår Far, og Herren Jesus Kristus! Først av alt takker jeg min Gud ved Jesus Kristus for dere alle, for i hele verden blir det fortalt om deres tro"

 

Hvis du gidder undersøke litt ser du at det var noen jøder som trodde på jesus som startet en kirke i Roma (uheldigvis). Dette betyr på ingen måte at religionen var verdenskjent.

Lenke til kommentar

jeg tenker på ikke på en viss kirke, jeg tenker på kristne som var før Jesus grunnla katolisismen.

Den var helt ny og veldig god, Valkyria :)

 

Har du navnet på noen av de kristne du nevner ?

Jesus grunnla ikke katolisismen, men det hadde du nok likt IHS dersom det var tilfelle.....

 

Det var kristne menigheter før katolismen kom på bane. Så Valkyria er jo inne på noe :)

Er han det ?

 

Paulus skrev et brev til menigheten i Roma år 57, The Metal God

Den var allerede da verdenskjent ! Og er det forsatt.

 

Paulus > "Jeg hilser alle dere i Roma, dere Guds elskede som er kalt til å være hellige: Nåde være med dere og fred fra Gud, vår Far, og Herren Jesus Kristus! Først av alt takker jeg min Gud ved Jesus Kristus for dere alle, for i hele verden blir det fortalt om deres tro"

Katolisismen IHS. Når ble den utformet med sin kanonske skriftsamling Bibelen?

Wikipedia > Katolisisme...Ordet kommer fra gresk καθολικος (katholikos), som betyr «allmenn» og først ble brukt av Ignatius av Antiokia i et brev til Smyrnas kristne ca. år 107.

 

50 år etter Paulus skrev til menighten i Roma.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...