Gå til innhold

Finnes det falske kristne ?


Anbefalte innlegg

Og når jeg finner 1 milliard kristne som helt ærlig sier at de aldri har følt guds kjærlighet, så er de ikke ekte kristne?

Det finner du ikke. Hvorfor trodde du, det finnes 2 milliarder kristne ?

Trodde du det var på grunn av bibelen ?

 

Ville du vært kristen om du ble født og vokste opp i Irak?

Nei, du ville vært muslim -- for du følger religionen til dine foreldre og/eller den dominerende religionen i landet.

 

Ville jeg vært muslim om jeg ble født og vokste opp i Irak

Nei, jeg ville vært ateist -- for jeg tror ikke på det samme som foreldrene mine.

 

Dette kan jeg bevise enkelt, statistisk, så... svaret er:

Det finnes 2 milliarder kristne fordi det finnes 1.9 milliarder kristne foreldre.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg spør ei hindustistisk venninne om hvorfor hun er hindu og hun svarer at hun har vokst opp i India så er ikke det at hun er født i India nødvendigvis grunnen/årsaken til at hun er hindu, men jeg ser på det heller som en faktor. Barn oppvokst i India med hinduistiske foreldre vil trolig vokse opp med en eller annen form for hinduistisk tro, formet av omgivelsene, men det i seg selv beviser ikke at det ikke kan være noe intellektuelt eller rasjonelt i deres tro.

 

Hvis det derimot hadde vært sånn at omgivelsene i seg selv er den eneste årsaken til religiøse ”systemer” så er det en minst like stor sannsynlighet for at teorien om dette også har blitt til av samme grunn (omgivelsene). Jeg ser at du ikke peker kun på omgivelsene Red Frostraven av prosentandelen du oppgir og jeg er usikker på om du skrev det som et motargument mot religion, og dette innlegget er ikke rettet spesifikt til deg som person :)

 

jeg vil bare påpeke at det blir for ”lettvint” å argumentere mot religion med argumentet ”du er religiøs fordi du er født der og der”, fordi en teori om at omgivelsene i seg selv er eneste årsak til religion ikke ville ha hatt større sannsynlighet for å være sann enn en religiøs tro om det faktisk hadde vært sant at omgivelsene i seg selv er årsaken til ”tro og tankesystemer”.

 

over til TS sitt spørsmål: "finnes det falske kristne?"

hva legger du i ordet kristen? hvem mener du er en sann kristen?

Lenke til kommentar

over til TS sitt spørsmål: "finnes det falske kristne?"

hva legger du i ordet kristen? hvem mener du er en sann kristen?

 

En sann kristen er en som er forent med Jesus Kristus.

Eller som Paulus hundre ganger sier "Er i Kristus"

 

Hvis du ikke er det, er du ganske enkelt ikke en sann kristen.

Lenke til kommentar

over til TS sitt spørsmål: "finnes det falske kristne?"

hva legger du i ordet kristen? hvem mener du er en sann kristen?

 

En sann kristen er en som er forent med Jesus Kristus.

Eller som Paulus hundre ganger sier "Er i Kristus"

 

Hvis du ikke er det, er du ganske enkelt ikke en sann kristen.

 

ok, takk for svar :)

Lenke til kommentar

John 15:13 Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner.

 

Patrioter.

Har flere venner som tilhører samme type folk, skikkelig gode mennesker som faktisk bryr seg om sitt nærmiljø og land.

 

 

problemet er ikke hvordan mennesker behandler "sine egne", men heller hvordan man behandler fremmede?

Lenke til kommentar

 

Den kristne majoritet er katolikker.

 

Flertallet innenfor kristendommen er ikke noen konstant enhet. Den har forandret seg før og vil forandre seg igjen....

... og det vil igjen resultere i enda flere enn de 35 000 grenene kristendommen består av i dag, der de ikke engang klarer å bli enige om komma feil og annet småplukk ut av en og samme bok... :no:

 

Joda, høres ut som en sammensveiet gjeng alle disse "kristne" syntes jeg.... :roll: Det eneste de har til felles er jødeliket på en staur, resten krangler de om så bibel sitatene fyker....

Lenke til kommentar

Det kristne flertallet, ja. Det sier seg selv.

Den kristne majoritet er katolikker.

 

Flertallet innenfor kristendommen er ikke noen konstant enhet. Den har forandret seg før og vil forandre seg igjen.

Når skjedde det ?

 

Først var det disipplene som personlig møtte Jesus, disse frelste jo flere og ble kalt nasareerne (fra Nasareth), på et eller annet tidspunkt oppstod katolismnen som har utsptring i dette, så kom Martin Luther og man fikk den lutheranske kirke som er den "type" kristendom som kanskje er mest utbredt i Norge i dag. Etter dette har det jo oppstått flere andre retninger og menigheter som Jehovas vitner, New Age, pinsevennene osv.

 

Alle fokuserer på litt forskjellig del av bibelen, New Age, og Jehovas vitner har jo også laget sin egen versjon av Bibelen hvis jeg husker rett. Men alle bekjenner seg som kristne. Jehovas vitne mener at den vanlige lutheraner tar feil, og lutheranerene tenker motsatt. Derfor kan desverre ikke alle som bekjenner seg selv for kristne betraktes for en enhet. Nye menigheter og retninger kommer til å oppstå, det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar

Det kristne flertallet, ja. Det sier seg selv.

Den kristne majoritet er katolikker.

 

Flertallet innenfor kristendommen er ikke noen konstant enhet. Den har forandret seg før og vil forandre seg igjen.

Når skjedde det ?

 

Først var det disipplene som personlig møtte Jesus, disse frelste jo flere og ble kalt nasareerne (fra Nasareth), på et eller annet tidspunkt oppstod katolismnen som har utsptring i dette, så kom Martin Luther og man fikk den lutheranske kirke som er den "type" kristendom som kanskje er mest utbredt i Norge i dag. Etter dette har det jo oppstått flere andre retninger og menigheter som Jehovas vitner, New Age, pinsevennene osv.

 

Alle fokuserer på litt forskjellig del av bibelen, New Age, og Jehovas vitner har jo også laget sin egen versjon av Bibelen hvis jeg husker rett. Men alle bekjenner seg som kristne. Jehovas vitne mener at den vanlige lutheraner tar feil, og lutheranerene tenker motsatt. Derfor kan desverre ikke alle som bekjenner seg selv for kristne betraktes for en enhet. Nye menigheter og retninger kommer til å oppstå, det er jeg sikker på.

Men flertallet er hele tiden den samme gruppen.

Lenke til kommentar

Men flertallet er hele tiden den samme gruppen.

Flertallet i hele verden? Flertallet i Skandinavia har forandret seg et par ganger, og katolikismen ble forbudt eller ikke akseptert. Så lenge katolikismen har flere tilhengere, så er deres rettning riktig og protestantismen feil, men hvis det blir flere protestanter så skifter plutselig innholdet og meningen med hele religionen kristendommen, og så dør den gamle religionen og den nye protestantiske religionen blir riktig? Aldri hørt noen som proklamerer et slikt syn.

 

Historiske begivenheter som imperialisme påvirker med andre ord sannheten i religionen din?

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som er "ekte" kristne.

 

For å være ekte kristen så må du nødvendigvis rette deg etter alt som står i bibelen utan å velge berre dei delane du likar og velge bort dei delane som du ikkje likar.

 

Sidan så og seie alle kristne velger å ignorere eller tolke enkelte ting som står i bibelen i stadan for å ta ting ordrett så finnest det antageligvis ingen "ekte" kristne, eit logisk resonemang tilseier då at alle er falske kristne i meir eller mindre grad.

Lenke til kommentar

Men flertallet er hele tiden den samme gruppen.

Flertallet i hele verden? Flertallet i Skandinavia har forandret seg et par ganger, og katolikismen ble forbudt eller ikke akseptert. Så lenge katolikismen har flere tilhengere, så er deres rettning riktig og protestantismen feil, men hvis det blir flere protestanter så skifter plutselig innholdet og meningen med hele religionen kristendommen, og så dør den gamle religionen og den nye protestantiske religionen blir riktig? Aldri hørt noen som proklamerer et slikt syn.

 

Historiske begivenheter som imperialisme påvirker med andre ord sannheten i religionen din?

Flertallet i verden selvsagt, ikke på Grünerløkka.

Lenke til kommentar

IHS, du kan da ikke seriøst mene at det som flertallet tror på er det rette?

Enn med Holocaust da? Flertallet i Tyskland trodde på dette og kanskje mente det var riktig å utrydde jødene... MEN hva med de som ikke mente dette da er det feil? Mange nazister kaller seg for kristne. Jeg forstår ikke tankegangen når du sier at det er flertallet som avgjør om det er rett kristelig? HVa med deg? Vis alle rundt deg mener at det er rett å banke opp en person og sier at Jesus vil gjort det samme, ville du sagt deg enig bare fordi flertallet synes dette? Jesus sier klart og tydelig at du ikke skal slå, men vende det andre kinnet til. Elsk dine fiender.

Lenke til kommentar

Hvorfor er flertallet i verden viktigere enn flertallet i Norge?

 

Hvorfor er flertallet i verden viktigere enn flertallet i Norge? Hvorfor spiller det noe rolle hva flertallet tror i kristendommen?

 

Flertallet av kristne er som kjent katolikker. Katolikker har ofte vært i krig mot andre kristne og kriget mot protestanter. Det er altså slik at de rettningene i kristendommen som forfølger, undertrykker og dreper flest mulig andre kristne har rett? De kristne som tvinger flest mulig andre til å tro på sin religion har vunnet kappløpet om hvem som tror på det riktige? Jøss...

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Den som tror at det som står i Bibelen tror på det riktige. Den som følger det Bibelen sier gjør det rette. Ikke flertallet. Flertallet har faktisk ikke noe med saken å gjøre. Det er Jesus som er veien, sannheten og livet. Ikke det som flertallet tror på, hva det enn nå flertallet tror på. Men flertallet er faktisk going to hell. Såe...:S

Lenke til kommentar

Den som tror at det som står i Bibelen tror på det riktige. Den som følger det Bibelen sier gjør det rette. Ikke flertallet. Flertallet har faktisk ikke noe med saken å gjøre. Det er Jesus som er veien, sannheten og livet. Ikke det som flertallet tror på, hva det enn nå flertallet tror på. Men flertallet er faktisk going to hell. Såe...:S

Du må jo nødvendigvis tro på gud, jesus, satan og bibelen for å tro at du havner der da, så den tradisjons rike kristne trusselen faller jo på egen urimelighet på ateiser, som har distansert seg fra tankefengslet kristendom og de lamme trusslene deres... :)

 

Så vet du det liksom... Ingen bibel= intet helvette! Enkel logikk! :)

Lenke til kommentar

Det kristne flertallet, ja. Det sier seg selv.

Den kristne majoritet er katolikker.

 

Flertallet innenfor kristendommen er ikke noen konstant enhet. Den har forandret seg før og vil forandre seg igjen.

Når skjedde det ?

 

Først var det disipplene som personlig møtte Jesus, disse frelste jo flere og ble kalt nasareerne (fra Nasareth), på et eller annet tidspunkt oppstod katolismnen som har utsptring i dette, så kom Martin Luther og man fikk den lutheranske kirke som er den "type" kristendom som kanskje er mest utbredt i Norge i dag. Etter dette har det jo oppstått flere andre retninger og menigheter som Jehovas vitner, New Age, pinsevennene osv.

 

Alle fokuserer på litt forskjellig del av bibelen, New Age, og Jehovas vitner har jo også laget sin egen versjon av Bibelen hvis jeg husker rett. Men alle bekjenner seg som kristne. Jehovas vitne mener at den vanlige lutheraner tar feil, og lutheranerene tenker motsatt. Derfor kan desverre ikke alle som bekjenner seg selv for kristne betraktes for en enhet. Nye menigheter og retninger kommer til å oppstå, det er jeg sikker på.

Men flertallet er hele tiden den samme gruppen.

IHS, du kan da ikke seriøst mene at det som flertallet tror på er det rette?

Enn med Holocaust da? Flertallet i Tyskland trodde på dette og kanskje mente det var riktig å utrydde jødene... MEN hva med de som ikke mente dette da er det feil? Mange nazister kaller seg for kristne. Jeg forstår ikke tankegangen når du sier at det er flertallet som avgjør om det er rett kristelig? HVa med deg? Vis alle rundt deg mener at det er rett å banke opp en person og sier at Jesus vil gjort det samme, ville du sagt deg enig bare fordi flertallet synes dette? Jesus sier klart og tydelig at du ikke skal slå, men vende det andre kinnet til. Elsk dine fiender.

Det som det kristne flertallet i verden tror, er rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...