Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hva kaller dere foreldrene deres for ?


Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sier både mor og far, og mamma og pappa. Bruker alltid mor og far når jeg snakker om dem, unntaket er når jeg snakker med farmor. Sier oftere og oftere mor og far istedenfor mamma og pappa. Syns det klinger mye bedre, og det er mye lettere å rope hvis jeg skal få tak i dem og de er i en annen etasje enn den jeg oppholder meg i.

Lenke til kommentar

For meg har det alltid vært naturlig å si mamma og pappa i deres tilstedeværelse, men når jeg snakker om dem overfor utenomfamiliære bekjentskap så føler jeg det mer naturlig å bruke moren/faren min. Unntaket kan være i samtale med søsken eller annen nær slekt, der det igjen er mest naturlig for meg å bruke mamma og pappa. Ser ingen grunn til at det skal oppleves som barnslig, om så får det være så! :)

Lenke til kommentar

Sier mamma og pappa.

 

Angående formelt/uformelt så fortalte en venn av meg hvordan det er på engelsk. I USA så er det bare småbarn som bruker "mommy" og "daddy" og etter som man blir eldre bytter man til "mom" og "dad". Mens i England så er det vanlig blant eldre barn og si "mommy" og "daddy".

Lenke til kommentar

Min mor døde dessverre for en del år siden, men jeg omtalte henne som "mamma" på den tiden. Jeg omtaler fremdeles min far som "pappa", men når jeg snakker om dem til andre, så går det i mor og far som dere ser :)

 

Ser ut som om det er "mamma" og "pappa" som er gjengangerne her, men det hadde kanskje vært en idé og fått opp en poll?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...