Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hva kaller dere foreldrene deres for ?


Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

Tror mor og far er litt formelt ja. Jeg kan ikke tenke meg når jeg er hjemme, og roper MOOOOR...

 

Flere av vennene mine ble overrasket at jeg ropte navnet til faren min, og ikke pappa eller far:P

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Det har jo blitt sånn at flere slutter si " mora di" til venner og bekjente. Andre som også er enige. Jeg personlig liker heller at noen sier " Mora di" til meg.,

Lenke til kommentar

Stemmer det at du er 30+? Mener du skrev det i en tråd engang? Pappa (riktignok 50 år) sa alltid mor og far når han var ung. Har noe med generasjonene å gjøre.

 

Jeg er 30+, men jeg er ikke sikker på om det har så mye med generasjoner å gjøre siden min bestemor (som var født i 1919) sa mamma og pappa hele livet.

Lenke til kommentar

Fant tidlig ut at min far reagerte bedre på sitt fornavn enn på "pappa". Ergo ble det naturlig å bruke fornavnet hans. Av og til bruker jeg også etternavnet :p

 

Har også i det siste startet å bruke navn på min mor. Føler jeg er litt for gammel til å si mamma...

Lenke til kommentar

Har alltid sagt mamma og pappa, "mor mi/far min"/"morå mi"/faren min" hvis jeg prater med andre. Er det folk jeg kjenner godt jeg snakker med kan jeg også omtale dem som mamma og pappa.

 

Moren min er oppvokst med å si mamma og pappa til sine foreldre mens faren min er vokst opp med å si mor og far til sine, så det var litt diskusjon før oss ungene ble født om hva de ville at vi skulle si men kom da altså frem til mamma og pappa.

 

Syns forøvrig egentlig ikke at mor og far er så veldig spesielt å si i forhold til mamma og pappa, og tenker ikke at det er så formelt eller annen generasjon. Barna til begge søsknene til faren min (altså mine søskenbarn på farsiden) bruker mor og far, mens søskenbarn på morsiden sier mamma og pappa. Har også vokst opp med venner som sier mor og far, så jeg tror det er mye derfor begge deles høres helt greit ut for meg, men selv kunne jeg aldri kalt mine for mor og far ettersom det er mamma og pappa jeg er vokst opp med å si.

Endret av Noteknekk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...