Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raptor' date='26. mars 2010 - 20:36' timestamp='1269632203' post='15421826']

Konklusjonen til Hexus før de fjernet review:

 

Conjecturing somewhat, GeForce GTX 480 is probably 75 per cent of the high-end GPU that was imagined by NVIDIA early last year. Our numbers show that NVIDIA's finest single-GPU card is, on average, around 20 per cent faster than AMD's Radeon HD 5870 1,024MB at a 2,560x1,600 resolution. GeForce GTX 480 is due to cost some 40 per cent more, so whilst the trade-off between extra expense and performance isn't ideal, it's not shockingly bad, either.

 

Da vil GTX 480 koste ca 4200kr da.

 

 

3000 + 40% =4200

 

 

 

 

8400kr for SLI  :cry:

 

 

 

 

Det blir SLI eller ingenting for meg. Nekter å kjøre single kort  :whistle:

 

 

Lenke til kommentar

Det der er sååååå FAKE.. går ikke ann med bare 5-10% bedre enn GTX 285.

 

Hexus hadde et ekte review som de måtte ta vekk og de sa at gjennomsnittlig så var det 20% bedre enn 5870.

Angående 285 vet jeg ikke.

 

Nizzen: Tenker dee kommer til og koste litt mer den første tiden ja:(

Ikke at jeg forstår hvorfor du vil bytte ut hele oppsettet ditt....men de ter en annen ting :tease:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Raptor' date='26. mars 2010 - 20:36' timestamp='1269632203' post='15421826']

Konklusjonen til Hexus før de fjernet review:

 

Conjecturing somewhat, GeForce GTX 480 is probably 75 per cent of the high-end GPU that was imagined by NVIDIA early last year. Our numbers show that NVIDIA's finest single-GPU card is, on average, around 20 per cent faster than AMD's Radeon HD 5870 1,024MB at a 2,560x1,600 resolution. GeForce GTX 480 is due to cost some 40 per cent more, so whilst the trade-off between extra expense and performance isn't ideal, it's not shockingly bad, either.

 

Da vil GTX 480 koste ca 4200kr da.

 

 

3000 + 40% =4200

 

 

 

 

8400kr for SLI  :cry:

 

 

 

 

Det blir SLI eller ingenting for meg. Nekter å kjøre single kort  :whistle:

 

Blir det Quad-SLi support?

Lenke til kommentar

Det som lakk ut fra hexus net som overraska meg mest:

 

GPU temp load: 93 C

Strømforbruk load: 475 Watt.

 

Til sammenligning ATI HD 5970:

Load temp: 86 C

Strømforbruk load: 459 Watt.

 

Så her har vi et kort med en GPU som trekker mer strøm og blir varmere enn et kort med to GPU'er. Kan vanskelig se for meg at Nvidia klarer å presse inn to slike GPU'er på ett kort for å hamle opp med ATI HD5970, så det kan se ut som ATI har ytelsestronen enn så lenge. Har selv ATI nå fordi ATI oftest gir mest ytelse for pengene, men syns allikevel at Nvidia hadde fortjent å få tilbake ytelsestronen for å ha god konkurranse i markedet. Joda de har nok best ytelse for en singe-GPU, og dette er helt nytt design som nok kan videreutvikles samt ha flere fordeler vs ATI på mange områder.

Lenke til kommentar

Sitter og drikker vin mens jeg venter på resultater laugh.gif

 

Og jeg skulle egentlig pakke, for å reise på påskeferie kl 07.00 i morra tidelig :blush:

 

Tror du greit kan glemme det... :p

 

De sier de ventet med å lansere Fermi til PAX fordi det er der gamerne er...

Noe alle vet er svart løgn...

 

Og at de syntes det var viktig å lage en helt ny arkitektur fordi de vil at fremtidens gaming gaming skal annerledes og spennende..

 

Beste GPU ever, 4 milliarder transistorer, eller 4 Intel i7 CPUer,fastest GPU on the planet.

 

2 ganger raskere enn 285, noen ganger mer.

 

 

2,5 ganger bedre physx ytelse.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...