Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Jess, de gjorde jo det. Selv kom min med JF3, så... Er jo ikke rart jeg ønsker det skulle komme en oppdatering over Kies snart ;)

 

Jeg trodde at det var kommet update da min telefon har JF5 noe min første telefon ikke hadde. Men nå er det ikke lenge til Froyo, håper at det blir et stort fremskritt i forhold til Android 2.1. Sliter med mye lag på min telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde satt pris på en oppdatering ja, UK har fått JM1 nå offisielt over Kies, synes også vi kunne fått det. Norsk Swype hadde og da vært fint. Men, kommer vel snart. 

 

Min Galaxy S nr. 2 Har swype på norsk. Jeg har JF5 på min telefon, og den er helt orginal.

Samsung norden lovet swype på norsk i løpet av sommeren.

 

 

Er det mindre lag på jf5?

 

Fatter ikke hvorfor ikke Samsung bruker OTA update på mobilen slik HTC gjør. Mye enklere for alle det vel?

Lenke til kommentar

Hadde satt pris på en oppdatering ja, UK har fått JM1 nå offisielt over Kies, synes også vi kunne fått det. Norsk Swype hadde og da vært fint. Men, kommer vel snart. 

 

Min Galaxy S nr. 2 Har swype på norsk. Jeg har JF5 på min telefon, og den er helt orginal.

Samsung norden lovet swype på norsk i løpet av sommeren.

 

 

Er det mindre lag på jf5?

 

Fatter ikke hvorfor ikke Samsung bruker OTA update på mobilen slik HTC gjør. Mye enklere for alle det vel?

 

Jeg kan ikke huske hvordan JF3 var i forhold til JF5, men jeg synes det er mye lag på telefonen min med JF5, irriterende mye. Hadde det ikke vært for advanced task killer, ville telefonen min vært ubrukelig.

Jeg håper at Froyo vil gjøre telefonen tilnærmet lag fri, ellers blir jeg skuffet, den har jo hardware som tilsier at lag ikke skal forekomme. Jeg har testet en HTC Desire litt, og det var mye mindre lag på den i forhold til min Galaxy, og det tyder på at touchwiz muligens er flaskehalsen.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske hvordan JF3 var i forhold til JF5, men jeg synes det er mye lag på telefonen min med JF5, irriterende mye. Hadde det ikke vært for advanced task killer, ville telefonen min vært ubrukelig.

Jeg håper at Froyo vil gjøre telefonen tilnærmet lag fri, ellers blir jeg skuffet, den har jo hardware som tilsier at lag ikke skal forekomme. Jeg har testet en HTC Desire litt, og det var mye mindre lag på den i forhold til min Galaxy, og det tyder på at touchwiz muligens er flaskehalsen.

 

Tregheten på Galaxy S skyldes ikke Touchwiz, men at samsung har valgt sitt proprietære filsystem RFS på systempartisjonene til telefonen.

 

Det viser seg at dette systemet dessverre egner seg dårlig til Android, spesielt på /data partisjonen. Muligens skyldes dette en dårlig implementasjon i tilpasningen til Android, da filsystemet yter bra på andre enheter.

 

Forhåpentligvis fikser Samsung dette enten ved å øke ytelsen på RFS, eller bruke yaffs2 som bl.a Nexus One og Desire bruker.

Lenke til kommentar

Muligens dette er et dumt spørsmål med et innlysende svar, men er det noen som vet hvordan man fjerner snarveiene som allerede ligger på "hjemmebildet"? Er en del greier jeg ikke trenger der og og en del greier jeg heller ville hatt på bilde én fremfor bilde to. Syntes det virker unødvendig mye styr å legge til et nytt bilde som nummer en og deretter legge alle snarveiene over på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Ah, takk!

 

Enda en ting. Har problemer med å koble mobilen til datamaskiner. Lest at en god del andre har problemer med Kies, så det bestemte jeg meg for å bare la være å prøve i det hele tatt. Satt heller USB-innstillingene til masselagring, og koblet til. PC(ene, prøvde to stk) fant drivere og installerte, men jeg klarer på ikke på noen måte åpne de ekstra masselagringsenhetene datamaskinene finner. Får bare beskjed om å "sitte inn disk i F:".

 

Noen som har hatt lignende problem og fått det løst?

 

Prøver med Kies i mellomtiden..

 

Edit: Av en eller annen merkelig grunn fungerte alt sammen etter Kies var installert. Mja.

Endret av Calath
Lenke til kommentar

Ah, takk!

 

Enda en ting. Har problemer med å koble mobilen til datamaskiner. Lest at en god del andre har problemer med Kies, så det bestemte jeg meg for å bare la være å prøve i det hele tatt. Satt heller USB-innstillingene til masselagring, og koblet til. PC(ene, prøvde to stk) fant drivere og installerte, men jeg klarer på ikke på noen måte åpne de ekstra masselagringsenhetene datamaskinene finner. Får bare beskjed om å "sitte inn disk i F:".

 

Noen som har hatt lignende problem og fått det løst?

 

Prøver med Kies i mellomtiden..

 

Edit: Av en eller annen merkelig grunn fungerte alt sammen etter Kies var installert. Mja.

 

Når du har koblet til i masselagringsmodus, må du etterpå dra ned rullegardina på toppen, og velge USB-tingen som er der, og velge Montér. Kies er ikke nødvendig for dette.

 

 

 

 

@borchgrevink: Jeg får ingen oppdateringer i Testmodus, hverken i eldre Kies eller nyere som folk snakker om. Han på xda sier nå at han hadde en JM2-firmware fra før fra samsung-firmwares.com, så det kan nok ha noe med det å gjøre.

 

 

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Kan man få knyttet hotmail-kontoen sin til e-postleseren på Galaxy S? Har i tillegg jobbmail(ikke hotmail), vil det være noe problem å få brukt begge på mobilen?

 

Hvordan er wifi-kvaliteten, mange som sliter med å koble seg opp og få en stabil tilkobling?

Har trådløst nettverk der jeg leier, og på arbeidsplassen. Sett at jeg lager en tilkobling til hvert nettverk, vil det da være mye jobb å veksle mellom disse to ettersom hvor jeg befinner meg? Eller er det f.eks. bare å legge en wifi-widget på startskjermen og der kan jeg velge mellom de aktuelle tilkoblingene?

Anyone?

Lenke til kommentar

Den vil automatisk koble seg til nettverk den husker, ergo som du har lagt inn allerede. Ikke noen nødvendighet å koble seg til manuelt.

 

Har ikke hatt noen problemer med wifi-kvaliteten, har kobla meg til på de vanlige plassene som jeg alltid har gjort uten problemer.

 

Og ja, det er heller ikke noe problem med å ha flere enn en postboks lagt inn.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan man få knyttet hotmail-kontoen sin til e-postleseren på Galaxy S? Har i tillegg jobbmail(ikke hotmail), vil det være noe problem å få brukt begge på mobilen?

Ja, har ikke prøvd å legge inn flere kontoer på en gang, men telefonen kan kobles mot hotmail.

Hvordan er wifi-kvaliteten, mange som sliter med å koble seg opp og få en stabil tilkobling?

Har trådløst nettverk der jeg leier, og på arbeidsplassen. Sett at jeg lager en tilkobling til hvert nettverk, vil det da være mye jobb å veksle mellom disse to ettersom hvor jeg befinner meg? Eller er det f.eks. bare å legge en wifi-widget på startskjermen og der kan jeg velge mellom de aktuelle tilkoblingene?

Jeg har stabil wifi over alt hvor jeg kobler til, på jobb og skole og hjemme. Så lenge du har koblet til nettverket en gang, så kobler den automatisk til igjen når nettet er tilgjengelig og trådløs står på. Så hvis du lar wifi stå på hele tiden, vil den koble seg opp mot de ulike aksesspunktene automatisk :)

Lenke til kommentar

Takk for svar zyrex og sp0 :thumbup:

Lurer på et par ting til: widgets ol. som trenger å synke mot nett(ta f.eks yr-widgeten), hvor ofte oppdaterer den pr dag og hvor mye utgjør slikt i datatrafikk? Er sikkert ubetydelig, men allikevel nysgjerrig :blush:

Hvordan ligger det an med GPS-funksjonen nå, er det fremdeles mange som sliter med å få godt signal? Kan man bruke denne som en vanlig GPS, f.eks hvis man er på fjellet og navigerer? Går ut ifra at man da må laste ned en app og evnt. betale for kart..kunne tenkt meg en funksjon som gjør at jeg kan ta med meg mobilen på treningstur og logge turen via GPS.

Lenke til kommentar

Hei folkens, har hatt Galaxy S i noen dager nå og har et par førsteinntrykk/kommentarer/spm. (Har overhodet ingen erfaring med andre touch-telefoner eller iphone).

 

Noen negative småting (mulig at ting kan gjøres annerledes, eller endres i innstillinger/nye programmer):

-Den er litt treg noen ganger, kan kanskje ikke kalle det lag, men den henger litt når den får mye å tenkte på og jeg betjener den raskt.

-Skjermen var ikke lett å se i sollys, selv om sola ikke skinner direkte (men på autojustering, vet ikke om den kan justeres mer opp manuelt).

-Tastelåsen er litt vel "ivrig" den slår seg på litt for ofte, f.eks. i en samtale så jeg må låse opp for å legge på.

-"Ny melding"-symbolet forsvinner ikke før man har gått ut av meldingene (f.eks. er den synlig mens man svarer på melding, og jeg har sett meldingen, og tror kanskje det er flere nye meldinger).

-Krunglete å ta bilde og se på det raskt (må bruke begge hender for å trykke øverst på skjermen, pil for å få frem playknappen som er nederst).

-Kamera knapper/info er kun liggende

-Ikke veldig imponerende talelyd (mangler øvre frekvenser, dvs. stemmene mangler noe detaljer)

-Skjønner ikke helt hvordan man lukker programmer (virker ikke som om alle lukkes ved å trykke på tilbake, og virker ikke som alle dukker opp i enhetsbehandleren).

-Går ikke ann å "gå inn i" aktive programmer via enhetsbehandleren (=aktive programmer på 1. skjermbilde)

-Skjerm-rotasjonen er litt treg noen ganger (og noen ganger snur den selv om telefonen legges flatt), og burde gå ann å snu den opp-ned. Er det forresten en snarvei for å låse orienteringen, når man f.eks. ligger?)

-Skjønner meg ikke på facebook-integreringen (hvor er den? - i Social Hub får jeg opp en link til facebook som tar meg rett i innboksen, noe jeg ikke syns er spesielt nyttig). Mener jeg så en liste over meldinger/facebookstatuser på svart bakgrunn (ikke på facebook-siden), men finner ikke tilbake til den lenger.

-Hvordan kobler man til en hotmailkonto? (mulig det står i tråden men setter pris på en link)

 

Bra:

-Godt førsteinntrykk, min gamle Sony-Ericsson W995 virker plutselig veldig utdatert

-Den virker stilig og solid, med unntak av litt plastikk-feeling på bakstykket.

-Swype fungerer, det tar litt tid å venne seg til, men allerede nå klarer jeg fint å bruke det

-Fin søkefunksjon, bare å begynne å skrive navnet til en kontakt f.eks. så finner den i tlf-boken

Lenke til kommentar

Hatt telefonen i 3 dager selv, og er storfornøyd. En del av de tingene du nevner kan fikses allerede nå:

 

-Skjermen var ikke lett å se i sollys, selv om sola ikke skinner direkte (men på autojustering, vet ikke om den kan justeres mer opp manuelt).

Du gjør følgende for å justere lysstyrke;

programmer-instillinger-lyd og skjem-(bla nedover)- lysstyrke

 

-Tastelåsen er litt vel "ivrig" den slår seg på litt for ofte, f.eks. i en samtale så jeg må låse opp for å legge på.

Den er ivrig men, jeg tror dette burde fungere; programmer-instillinger-lyd og skjerm-tidsavbrudd for skjerm

 

-Skjønner meg ikke på facebook-integreringen (hvor er den? - i Social Hub får jeg opp en link til facebook som tar meg rett i innboksen, noe jeg ikke syns er spesielt nyttig). Mener jeg så en liste over meldinger/facebookstatuser på svart bakgrunn (ikke på facebook-siden), men finner ikke tilbake til den lenger.

Du finner en fin Facebook-app i Android Market. Viser statuser på en av hjemmeskjermene, og mulighet til å legge inn statuser pluss at ved å trykke den får du opp hjemmesiden din. Mer info finner du her.

 

Resten blir vel ordna opp i etterhvert, og du kan jo alltids lete etter ting i instillinger. Mener at snuingen dens kan låses et sted der inne, men det gidder jeg ikke å lete opp.

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...