Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

javel, men windows bruker vel fat32, og den sluker jo filer over 4gb lett, skjønner ikke helt, men uansett, å kjøre mkv filer direkte går jo ikke med mindre du like lydløse filmer. Skulle ønske det fins en spiller som la deg velge lyd spor slik at stereo lyd kan spilles direkte.

Er mange år siden win brukte fat32 som standard, de bruker ntfs nå. ntfs støtter over 4gb filer, fat32 gjør det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å ja selvfølgelig, er blitt så glemsomt.

 

Men fant ut noe annet som er skikkelig kult, ALLSHARE et standard program på Galaxyen funker utmerket til å streame video over det trådløse nettverket! Så istendfor å overføre den svære filen så kan jeg se den direkte, funke fint på 720p filmer også. Kan også brukes mot PS3 og XBOX360, og diverse TVer med den slags teknologi.

 

Må laste ned dette for å installere på PCen først http://downloadcenter.samsung.com/content/SW/201007/20100729100815140/setup.exe Ikke glem å gå på "del" "angi enhetspolicy" og "godta" din galaxy.

 

Tar de fleste video, musikk og bilder filer :)

Tar litt tid å refreshe mappene som du deler spesielt hvis det er mange filer i dem.

Filmer som streamer leses alene dvs hvis det er en film som har en tekst fil i tillegg vil ikke denne tekst filen leses samtidig.

Filmene kjører i full skjerm så aspect ratio på noen filmer blir ganske feil, du kan ikke justere aspect ratio som i den vanlig video spilleren.

Endret av Squy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

å ja selvfølgelig, er blitt så glemsomt.

 

Men fant ut noe annet som er skikkelig kult, ALLSHARE et standard program på Galaxyen funker utmerket til å streame video over det trådløse nettverket! Så istendfor å overføre den svære filen så kan jeg se den direkte, funke fint på 720p filmer også. Kan også brukes mot PS3 og XBOX360, og diverse TVer med den slags teknologi.

 

Må laste ned dette for å installere på PCen først http://downloadcenter.samsung.com/content/SW/201007/20100729100815140/setup.exe Ikke glem å gå på "del" "angi enhetspolicy" og "godta" din galaxy.

 

Tar de fleste video, musikk og bilder filer :)

Tar litt tid å refreshe mappene som du deler spesielt hvis det er mange filer i dem.

Filmer som streamer leses alene dvs hvis det er en film som har en tekst fil i tillegg vil ikke denne tekst filen leses samtidig.

Filmene kjører i full skjerm så aspect ratio på noen filmer blir ganske feil, du kan ikke justere aspect ratio som i den vanlig video spilleren.

 

Men dette er jo heelt genialt!

Lenke til kommentar

wow sjekk denne "testen"

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/htc-desire-vs-iphone-4-vs-samsung-galaxy-s-702739

Som faktisk konkluderte at Desire var best og Galaxy S kom dårligst ut blant de 3, wtf...

Nå er vel også pris en faktor i den sammenligningen, og Desire utvilsomt er en meget bra telefon.

 

Og slik jeg leser testen så var det ikke noen dramatiske forskjeller telefonene imellom, men noen må komme på 3. plass og :)

Lenke til kommentar

Har et lite problem med at SGS viser feil posisjon i Google maps (Uten gps aktivisert)

Dette skjer når den bruker mobil nettet til å fastslå posisjonen. Feilen er på ca. 2.5 km,og den er på samme

posisjon vær gang. Ringen som viser feilmarginen er på bare noen hundre meter. Dette medfører blant annet at Fancy Widget viser været i feil by. Har også en Xperia 10 mini med tvilling sim den viser posisjonen helt korrekt. Hva kan årsaken være? Har gode mottaker signal.

Lenke til kommentar

Denne holderen fra Brodit :)

Hvilken nettbutikk selger denne, prøvde å finne butikk via brodit.com, men ingen av de "offisielle" butikkene som var der ser ut til å ha denne inne, eller iallefall fant ikke jeg noen pris på den. Og det var dårlig med info om produktet.

Jeg har bestilt min gjennom Telekiosken (butikk på kjøpesenter). Prisen ligger på rundt 500 for den aktive holderen med kuleledd (den med innebygget lader - den uten lader lå på rundt 300 hvis jeg husker riktig).

Det du bør vite om denne holderen, er at det er ikke universielt feste på den. Det vil si at du må kjøpe feste til din bil separat. Denne koster sikkert også ett par hundre. Så alt-i-alt er denne løsningen ganske dyr, men hvis kvaliteten holder så er det verdt det for min del.

 

Jeg kjøpte forresten feste for å montere ved siden av stereoanlegget på passasjer-siden, istedenfor den jeg monterer forran vifta på fører-siden. Grunnen til dette er at da slipper jeg at ledningen til laderen går forran stereoanlegget, og at ikke telfonen/laderen skal dekke for luftstrømmen. Jeg har en Peugot 307SW om noen skulle lure på det :p

Lenke til kommentar

For andre gang har telefonen min stilt oppløsningen fra 5MP til 0,3MP helt av seg selv. Irriterende i seg selv, man sjekker jo ikke det symbolet som viser hvor mange MP den er stilt inn på for hvert eneste bilde. -_- Denne gangen ødela dritten de fleste bildene av min sønns første gang på lekeplassen. :angry:

Lenke til kommentar

For andre gang har telefonen min stilt oppløsningen fra 5MP til 0,3MP helt av seg selv. Irriterende i seg selv, man sjekker jo ikke det symbolet som viser hvor mange MP den er stilt inn på for hvert eneste bilde. -_- Denne gangen ødela dritten de fleste bildene av min sønns første gang på lekeplassen. :angry:

 

Anbefaler deg å bruke et skikkelig fotografiapparat om du ønsker å dokumentere slike personlig viktige hendelser :)

Lenke til kommentar

Eid min i to døgn nå, og jeg er helt imponert over telefonen. Dog er jeg vant med S60 fra en 3 år gammel Nokia, og bruker evigheter på å finne ut av funksjonene dens. Det etterlater meg med ett spørsmål:

 

1) Telefonen min blir varm på baksiden, oppe ved kameraet og den to-strek greia. Er dette vanlig?

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Kjenner jeg er rimelig lei samung sin software nå, Kies virka en gang og aldri mer, nå samsung pc share manager som ikke vil starte. For noe crap. Samsung må skjerpe seg på software siden, dette er så frustrerende.

Fikk ett lite håp om at allshare kunne bli iphone air video erstatteren, men neiiii da.

Endret av seaweed
Lenke til kommentar

Noe sted der Samsung har listet opp nyheter i FroYo oppdateringen? (tenker da på andre ting enn det som er i oppdateringen fra 2.1, til 2.2 i seg selv)

 

Har nå bestilt meg denne etter å ha hatt Desire for en periode.

Noen som kan fortelle hvordan denne laggingen er? Og har Samsung sagt noe om dette i forhold til FroYo oppdateringen, som vel kommer i september en gang? Og hvordan er denne GPS-feilen?

 

Edit 1: Tenkte jeg skulle prøve å installere Samsung Kies før jeg fikk telefonen. Er det sånn at jeg må ha telefonen koblet til ved installering?

Noen?

 

Nei, det går helt greit uten.

Jeg får opp en melding at den ikke har tilgang til finserveren og at installasjonen må avsluttes.

Tydelig at det var Samung sin server som var nede eller til oppdatering, for nå virker installasjonen.
Lenke til kommentar

For andre gang har telefonen min stilt oppløsningen fra 5MP til 0,3MP helt av seg selv. Irriterende i seg selv, man sjekker jo ikke det symbolet som viser hvor mange MP den er stilt inn på for hvert eneste bilde. -_- Denne gangen ødela dritten de fleste bildene av min sønns første gang på lekeplassen. :angry:

Dette er surt. Jeg har brukt kameraet en del, og har aldri vært borte I lignende.kan være det er noe feil på din telefon, eller at noen andre har fiklet med telefonen uten at du har lagt merke til det (du nevner jo du har minst en sønn-ikke undervurder de søte små, dattera mi var ikke mange mnd før tlf var intr)..

Håper problemene dine løser seg!

Lenke til kommentar

Hadde satt pris på en oppdatering ja, UK har fått JM1 nå offisielt over Kies, synes også vi kunne fått det. Norsk Swype hadde og da vært fint. Men, kommer vel snart. 

 

Min Galaxy S nr. 2 Har swype på norsk. Jeg har JF5 på min telefon, og den er helt orginal.

Samsung norden lovet swype på norsk i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar

For andre gang har telefonen min stilt oppløsningen fra 5MP til 0,3MP helt av seg selv. Irriterende i seg selv, man sjekker jo ikke det symbolet som viser hvor mange MP den er stilt inn på for hvert eneste bilde. -_- Denne gangen ødela dritten de fleste bildene av min sønns første gang på lekeplassen. :angry:

 

Anbefaler deg å bruke et skikkelig fotografiapparat om du ønsker å dokumentere slike personlig viktige hendelser :)

Huff, jeg gidder ikke drasse på et stort fotoapparat (selv de små er store), jeg er godt fornøyd med kvaliteten på dagens kameratelefoner, ute, i godt lys. Jeg trenger kamera på telefonen, ellers har jeg rett og slett ikke kamera med. Og da er det, for meg, irriterende at Samsung ikke evner å slippe telefonen med tilfredstillende software (da regner jeg med alle problemene med lag og GPS også, jeg er ikke SÅ sint på kamerabuggen :) )

 

Dette er surt. Jeg har brukt kameraet en del, og har aldri vært borte I lignende.kan være det er noe feil på din telefon, eller at noen andre har fiklet med telefonen uten at du har lagt merke til det (du nevner jo du har minst en sønn-ikke undervurder de søte små, dattera mi var ikke mange mnd før tlf var intr)..

Håper problemene dine løser seg!

Jeg har rimelig stålkontroll på telefonen, spesielt når det kommer til små barn, er veldig redd for at skjermen skal knuse. :p Er sikker på at ingen har fiklet med den begge gangene det har skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...