Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her et merkelig problem under oppgradering.

Starter Kies, plugger i telefonen, telefonen blir oppdaget og jeg får opp valget om å oppgradere. Oppgraderingen starter, riktig firmware lastes ned, og den gule trekanten dukker opp på skjermen på telefonen. Da dukker det opp en melding om at USB enheten ikke er installert riktig.

 

Kjører Win7 x64, har nyeste Kies og har forsøkt å installere USB driverene manuelt.

 

Forsøkte på nytt fra en annen USB-port, og da fikk jeg ikke denne meldingen lenger. Oppgraderingsprosessen gikk litt lenger, med så fikk jeg beskjed i Kies om at den hadde mistet kontakten med telefonen og avsluttet oppgraderingen. Telefonen sto da i download modus (gul trekant). Tok ut batteriet og forsøkte å starte igjen. Et symbol med "mobil <..!..> pc" dukket opp. Recovery mode (opp+home+power) virker ikke. Download modus (ned+home+power) virker, men Kies blir bare stående på "kobler til" helt til den timer ut. Noen som har tips for å få dette til å virke?

Lenke til kommentar

Det var da som svarte...

Forsøker å flashe til JM2 med Odin. Progressbar'en gå opp til ca 3/4, så stopper den. Har stått der nå i over 40 min.

 

med 99,9% sannsynlighet har dt klikket og du må starte på ny. Ta ut batteri og satse på at ikke noe gale skjer (pleier å gå bra). Jeg selv drog ut usb ledningen 90% i en flash å dt gikk bra det også :p.

 

Ville rådet å restarte pc før du prøver på nytt. :)

Lenke til kommentar

Hei

Har oppgradert til Froyo 2.2 nå, men føler fortsatt telefonen går litt treigt. Hva er det beste å gjøre for å få den til å gå mer smooth? Noen som har prøvd dette f eks: http://hemorrdroids.net/froyo-with-new-speed-fix/

Går det på garantien eller noe hvis man prøver å installere slike ting?

Er helt blank på dette med lagfix, ocfl osv

Og dette med rooting, hva gjør det med telefonen? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108

Endret av Selvbyggern
Lenke til kommentar

Android Market appen finnes ikke på telefonen min lenger etter updaten. Noen som har opplevd det samme? Hvordan får jeg den tilbake igjen?

 

LES TRÅDEN!

 

Android Market appen finnes ikke på telefonen min lenger etter updaten. Noen som har opplevd det samme? Hvordan får jeg den tilbake igjen?

 

Henger meg på denne, noen som vet noe?

 

LES TRÅDEN!

Lenke til kommentar

Er det andre her som har problemer med ett ekstremt batteribruk etter oppdateringen?

Før oppdateringen kunne jeg vente i opptil 30 timer før jeg måtte lade på nytt (uten root), etter oppdateringen så har jeg nå 14% igjen av batteriet 7 timer og 3 minutter etter at lading var fullført..... :S Og her har skjermen stått for 97 % av forbruket

Har sjekket alt av innstillinger i forhold til skjerm og kan ikke se at det er noe her som skulle tilsi at den trekker så mye strøm.

 

Noen som har ett forslag til hva som kan være feil?

 

Opplever også at det er mer lagg på en del ting som før gikk uten problemer. Vil ikke si at jeg er så veldig godt fornøyd så langt. Telefonen var bedre med Eclair :(

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle forsøke oppdatere til Froyo jeg også. Nå har jeg avinnstallert den gamle Kies versjonen, og installert den nye som det har vært linket til her flere steder. Men Kies nekter å fungere hos meg! Den klarer ikke å koble seg til telefonen. Har også forsøkt drivergjenoppretting som var nødvendig tidligere, men hjelper ikke lenger nå. Har restartet både PC og telefon, men ingenting fungerer! Fikk en melding i Kies nå om at "kan ikke koble til i feilsøkingmodus. Velg modusen Kies (PC-studio) på mobiltelefonen, og forsøk på nytt". Jeg kan da verken velge Kies eller PC-studio fra telefonen...

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar

Er det andre her som har problemer med ett ekstremt batteribruk etter oppdateringen?

Før oppdateringen kunne jeg vente i opptil 30 timer før jeg måtte lade på nytt (uten root), etter oppdateringen så har jeg nå 14% igjen av batteriet 7 timer og 3 minutter etter at lading var fullført..... :S Og her har skjermen stått for 97 % av forbruket

Har sjekket alt av innstillinger i forhold til skjerm og kan ikke se at det er noe her som skulle tilsi at den trekker så mye strøm.

 

Noen som har ett forslag til hva som kan være feil?

 

Opplever også at det er mer lagg på en del ting som før gikk uten problemer. Vil ikke si at jeg er så veldig godt fornøyd så langt. Telefonen var bedre med Eclair :(

 

Det er antageligvis WiFi instillingene, på min sto den på alltid på som default, istedenfor at den skulle slå seg av når skjermen er av...

Lenke til kommentar

Det med skjermens strømforbruk må man ta med ei klype salt. På min tlf har jeg kun tre ting som rapporteres:

  1. Skjerm 94%
  2. Wifi 4%
  3. Cellestandby 2%

 

Jeg har i tillegg ringt litt, pellet masse i menyer og skrevet sms'er.

Ikke minst har jeg spilt Angry Birds i nesten 4 timer i strekk. Hr 45% igjen og fem timer siden opplading.

 

Men den forrige strømforbruk-skjermen viste noe mere konkret og samlet ikke så masse under kategorien "skjerm".

 

Edit: Wifi bruker fint lite batteri selv om den på som "aldri" under sovepolicy. Ca 4-5% ved selv mye bruk.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...