Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Skulle ikke være lett dette her..

 

Etter diverse instaleringer av kies og backup, fikk jeg endelig i gang instalasjonen av 2.2, men etter totre mins virker det som ting har hengt seg opp og jeg har blåskjerm (skjermen er altså blå) på tlfen. Stått sånn i en halvtimes tid.

 

Noen ideer folkens?

 

Etter ymse og diverse samtaler med samsung support må jeg sende inn telefonen til dem. Prøvd alt dette med å ta ut batteri og simkort osv osv og får bare opp bilde om at mobil ikke har kontakt med pc. Med varseltrekant og greier.

 

Noen fler har opplevd slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, nå begynner jeg å bli små-sliten...

 

1. Bruker 4 timer på å få connecta til Kies

2. Flashing går greit, over på 5 min

3. Market fungerer ikke så prøver å finne løsning - ingen funnet

4. Tar factory reset som fjerne alt

5. Market er tilbake - woho!

6. Når jeg endelig skal starte å legge inn apps igjen så får jeg ikke IP med wifi - leter etter fix

 

Nå tar jeg meg litt vann og ser på TV

 

:D

 

(men liker hastigheten og utseendet på 2.2, ingen problemer der :) )

Endret av frow
Lenke til kommentar

Skulle ikke være lett dette her..

 

Etter diverse instaleringer av kies og backup, fikk jeg endelig i gang instalasjonen av 2.2, men etter totre mins virker det som ting har hengt seg opp og jeg har blåskjerm (skjermen er altså blå) på tlfen. Stått sånn i en halvtimes tid.

 

Noen ideer folkens?

 

Etter ymse og diverse samtaler med samsung support må jeg sende inn telefonen til dem. Prøvd alt dette med å ta ut batteri og simkort osv osv og får bare opp bilde om at mobil ikke har kontakt med pc. Med varseltrekant og greier.

 

Noen fler har opplevd slikt?

Joda, har opplevd dette. Senest i går. Nå kjører jeg JP6 med OCLF og root :] Så det finnes håp!

Prøv å kom deg inn i download/recovery mode! Går ikke dette så er det nok flashing med Odin 1.3 som gjelder. Husker ikke helt hva jeg gjorde når jeg fikk opp den skjermen. Send meg gjerne PM om du ikke finner ut av det.

Market-problemet løste jeg ved fabrikkinnstillinger (tok backup av kontakter og alt annet i Kies først)

Kamera appen min fungerte uten noe problem. (vet ikke hvordan den var før fabrikk-reset)

 

@frow -> sikker på at du har tasta riktig sikkerhetsnøkkel? Med noen trådløse nett jeg har forsøkt å koble meg på, og har tastet feil passord, har jeg fått samme problem som du beskriver. Andre nett sier i fra at det er feil pass.

 

@deg i nederland: ja, det har noe å si hvor du er og hvor telefonen er kjøpt. Nederland har ikke fått offisiell Froyo enda så vidt det er meg bekjent.

 

 

Faktiske bugs:

-market-buggen (fix: fabrikk-reset)

-kalender dager/mnd/år på engelsk (dårlig oversetting)

...noe mer som ALLE har?

Lenke til kommentar
snip

 

Ja, det er jeg sikker på. Confirma det også nettopp med en kamerat som har akkurat samme problemet. Den connecter helt fint, problemet er at den gir 10.0.0.x-addresse, og den ligger ikke som client på routern.

 

Lest noen steder nå at den har problemer med DHCP.

Endret av frow
Lenke til kommentar

Syns det var svært så mye problemer folk hadde her da!

Jeg klarte alt på første forsøk, og marked lå der det skulle så ingen problemer å oppdrive for min del.

Er egentlig svært fornøyd med oppdateringen. Alt virker kjappere, det meste har fått en design-overhaling + at vi bla. kan bruke frontkameraet til å ta bilder nå i tillegg til mange andre funksjoner! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går nok sikkert bra for de fleste. :)

 

Selv må jeg nok levere inn telefonen siden flashing eller gjenoppretting ikke fungerer. Bare den gule trekanten som står i timesvis uansett hvilke triks jeg prøver å bruke.

 

Blir vel å levere inn telefonen og plukke fram min gamle N95 igjen......... :(

 

 

 

 

Edit: Tips mottas med takk. :) Har bare den gule trekanten hvor det står "Downloading" og Kies prøver å gjenopprette, men ingenting skjer....

 

 

 

Endret av insolvent
Lenke til kommentar

 

Går nok sikkert bra for de fleste. :)

 

Selv må jeg nok levere inn telefonen siden flashing eller gjenoppretting ikke fungerer. Bare den gule trekanten som står i timesvis uansett hvilke triks jeg prøver å bruke.

 

Blir vel å levere inn telefonen og plukke fram min gamle N95 igjen......... :(

 

 

 

 

Edit: Tips mottas med takk. :) Har bare den gule trekanten hvor det står "Downloading" og Kies prøver å gjenopprette, men ingenting skjer....

 

 

 

 

 

 

 

 

Virker som om jeg får koblet til med Odin. Vet noen av dere om en link (samfirmware) til stock 2.2 firmware for min Galaxy??

Endret av insolvent
Lenke til kommentar

For meg som har opplevd lag, var dette ingen bedring. Heller verre enn bedring. Men finere menyer og bedre tastatur skal Samsung ha. Blir nok bytte uansett, tilbake til HTC.

 

For å ta noen eksempler: Tar 9 sekunder å åpne TV2Sporten, 17 sekunder til Spotify var klar og 7 sekunder for å åpne e-post-appen (ikke gmail). Dette er jeg ikke i nærheten av på min brors HTC Desire.

Men nå skal jeg slutte å klage, selv om jeg mener at en så dyr telefon burde vært foruten slike feil.

 

Bruker 3sek på spotify, 2sek på mail.

 

Andre apps også på noen få sek.

Eneste som har litt lastetid er noen spill.

 

Lagger litt i menyene om det skjer litt mye på en gang, men det er stort sett under nedlasting og installasjon fra market.

 

Jeg fikk problemer med at market forsvant som mange andre, så endte opp med å ta factory reset.

Lenke til kommentar

Min Galaxy har ikke vert utsatt for noe rooting eller andre inngripende "operasjoner", dette har jeg gjort med vilje, da jeg vil se hvordan denne telefonen oppfører seg via Samsungs eget oppdateringsystem - og jeg har forsåvidt tid til å vente på den progresjonen Samsung selv går for. Jeg har en eldre utgave av Kies, og jeg har en PC jeg alltid oppdaterer Kies på. Jeg brukte den eldre utgaven av Kies til å oppgradere til Froyo. Alt gikk smertefritt.

 

Erfaringer etter Froyo: Jeg liker alt det nye - alltid spennende med noe nytt. Syns det er noen lags på telefonen ennå, men ikke veldig sjenerende. Regner med at Samsung tweaker til det som tweakes skal på sikt.

 

Er superfornøyd med telefonen! Er og veldig fornøyd med Android - men er selvfølgelig nysgjerrig på hva MS har og by på fremover ... :cool:

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

En ting er hat/kjærlighet til ett produkt man har lagt ut noen tusenlapper på selv. Det jeg ikke skjønner er hatet de som har brukt pengene sine på noe annet retter mot andre produkter - i dette tilfellet SGS... En ting er produktgrupper der brukerene oppfører seg som Ubermensch (les iphone), de kan har godt av å bli minnet på at verden ikke dreier seg om dem, men brukerene av denne telefonen virker å være fullstendig klar over eget produkts begrensinger. Markedets beste spec (ihvertfall til desire hd innfrir - eller flopper), men med betydelig knirk når ting skal kobles mot PC. Vi er ikke kommer lenger i 2010 enn at ting som batteritid og lag er en del av det å eie en smarttelefon. De krever ofte at brukeren er litt smart også...

 

SGS er ikke perfekt, og Samsung har blitt tatt på sengen av suksessen de har hatt med salget. Om de noensinne kommer opp på bølgen får tiden vise. Froyo er ihvertfall en god oppgradering fra Eclair. Så blir det spennende å se om Samsung tør å følge neste oppgraderingssyklus fra Google. Antallet som er solgt av denne telefonen øker sannsynligheten for at den blir støttet over en lenger tidsperiode.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Går nok sikkert bra for de fleste. :)

 

Selv må jeg nok levere inn telefonen siden flashing eller gjenoppretting ikke fungerer. Bare den gule trekanten som står i timesvis uansett hvilke triks jeg prøver å bruke.

 

Blir vel å levere  inn telefonen og plukke fram min gamle N95 igjen......... :(

 

 

 

 

Edit: Tips mottas med takk. :) Har bare den gule trekanten hvor det står "Downloading" og Kies prøver å gjenopprette, men ingenting skjer.... 

 

batteri ut og sett inn igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...