Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Noen som har forslag på hvorfor jeg ikke får internett med wifi hjemme?

 

- Har 2.2

- Testet med og uten kryptering, også byttet channel

- Den connecter helt fint, men får ikke internett

- IP-addresse er 10.0.0.1 (regner med at det er her feilen ligger?)

- Fungerte fint på MacDonalds gratis wlan

- Fungerte helt fint på hjemmenettverket 10 min før jeg la inn froyo

 

Synes forøvrig det er mye rot med iforhold til eclar med 3G osv. Hvis jeg feks skrur på wlan og så av igjen så er det tilfeldig om HSDPA fungerer osv.

 

Bortsett fra dette er froyo (hos meg) raskere og mye finere enn (standard) eclair. Regner med at wifi-problemet løser seg snart :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forøvrig har jeg sendt en lang mail til samsung hvor jeg blant annet spør om samsung kommer til å gjøre noe med filsystemet sitt og virkelig få tatt tak i potensialet til telefonen. Poster når jeg får svar (hvis jeg får svar).

Sendte en mail med samme spørsmål i slutten av august :p Fikk mail tilbake om at den hadde blitt videresendt til teknisk avdeling og at de skulle svare når de hadde mulighet. Har enda ikke hørt noe...

 

Noen som vet hvordan jeg kan få oppgradert telefonen når jeg har Mac ?

På XDA finner du noe som heter "Heimdall". Dette er en egenutviklet versjon av Odin som fungerer på alle plattformer. Denne er enda i veldig tidlig stadium, så vil ikke anbefale deg å bruke denne. Du må kompilere kildekoden selv, så du bør være ganske teknisk av deg og ha endel kjennskap til programmering for å bruke denne metoden (enn så lenge).

 

Er det noen mulighet for å oppgradere uten Kies? Dvs direkte fra telefonen? (...)

Direkte fra telefonen, nei. Men du har Odin, som er et annet program.

 

Noen som har forslag på hvorfor jeg ikke får internett med wifi hjemme?

 

- Har 2.2

- Testet med og uten kryptering, også byttet channel

- Den connecter helt fint, men får ikke internett

- IP-addresse er 10.0.0.1 (regner med at det er her feilen ligger?)

- Fungerte fint på MacDonalds gratis wlan

- Fungerte helt fint på hjemmenettverket 10 min før jeg la inn froyo

 

Synes forøvrig det er mye rot med iforhold til eclar med 3G osv. Hvis jeg feks skrur på wlan og så av igjen så er det tilfeldig om HSDPA fungerer osv.

 

Bortsett fra dette er froyo (hos meg) raskere og mye finere enn (standard) eclair. Regner med at wifi-problemet løser seg snart :)

Resett routeren din du. Hvis dette ikke hjelper, kan du jo prøve å flashe på nytt. Men telefonen får IP 10.0.0.1? Da får du jo tildelt IP-adresse i allefall! Send pm om du lurer på noe.

Noen som har link til den offisielle Froyo firmwaren som kan brukes via Odin? Kies liker hverken Win7 eller XP Pcene mine.

Jepp, den har du her. Husk at du må flashe til JM8 FØRST, så flasher du opp til JP6 etterpå.

Lenke til kommentar

Routern er jo seff resatt... men problemet med addressen er jo at den ikke er en gyldig inettaddresse(?). Den peker jo egentlig til en switch jeg har stående i kjelleren som ikke er trådløs..

 

I routerloggen vises den heller ikke. Hmm, teste litt mer

Endret av frow
Lenke til kommentar

Jeg har installert Kies og formatert internminnet på min Galaxy S.

Når jeg starter Kies og kobler mobilen til maskinen ved USB, får jeg på mobilen opp en liste med mulige tilkoblingsvalg. Jeg velger Samsung Kies, men programmet på maskinen ser ikke ut til å respondere på valget.

 

Kan dere forklare meg hva som er galt?

Lenke til kommentar

Dette er nesten krise! Klarte til slutt å få oppdatert til Froyo, men som de fleste andre også har opplevd, var Market borte. Noen her mente at hvis vi hadde Astro installert, så kunne man finne det igjen der. Men ikke hos meg. Alternativet ble da å nullstille fabrikkinnstillinger. Tok først backup av det jeg kunne. Nå har Market kommet tilbake, men alle kalendernotatetene mine er forsvunnet! Alle apps jeg har lastet ned er forsvunnet! Trodde jeg ville finne dette igjen under Downloads når man logget på Gmail, men nei. I tillegg til dette er alle sms borte. Akkurat det er ikke så viktig, men at kalendernotatene er borte, er KRISE!

Lenke til kommentar

Hvordan fabrikk-resetter man telefonen? Altså uten å miste Froyo-oppdateringen? Og lagres paid apps på checkout-kontoen på samme måte som Appstore?

 

Ooog et siste spørsmål. Noen som har tips til et sted man kan få inspirasjon/tips til homescreens og app tilstelninger? Er møkk lei av å ha kjedelig homescreen :p

Lenke til kommentar

Hvordan fabrikk-resetter man telefonen? Altså uten å miste Froyo-oppdateringen? Og lagres paid apps på checkout-kontoen på samme måte som Appstore?

 

Ooog et siste spørsmål. Noen som har tips til et sted man kan få inspirasjon/tips til homescreens og app tilstelninger? Er møkk lei av å ha kjedelig homescreen :p

 

1. På engelsk: Settings - Privacy. Husk å les hva som står :)

2. Paid apps blir lagret ja, hvis du søker opp et du har kjøpt så står det (her) Purchased.

3. Jeg bruker denne tråden hvis jeg er på jakt etter tips på åssen jeg kan endre homescreen iaf.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan fabrikk-resetter man telefonen? Altså uten å miste Froyo-oppdateringen? Og lagres paid apps på checkout-kontoen på samme måte som Appstore?

 

Ooog et siste spørsmål. Noen som har tips til et sted man kan få inspirasjon/tips til homescreens og app tilstelninger? Er møkk lei av å ha kjedelig homescreen :p

Les 2-3 sider tilbake, så er det nevnt hvordan man fabrikk-resetter opptil flere ganger! Man mister ikke Froyo-oppdateringen, bare tilbakestiller alt av innstillinger og sletter apps og meldinger osv.

 

Paid apps lagres på checkout kontoen din, ja.

 

The Officially...Unofficial...Show us your Desktop Thread!!! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...